Gå til innhold

Hvilken type prevensjon bør jeg velge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å begynne på prevensjon etter å ha vært uten i noen år. Jeg er i utgangspunktet litt skeptisk til spiraler, p-stav og lignende som blir "værende" i kroppen. Samtidig er jeg litt redd for diverse bivirkninger, særlig når det kommer til vektoppgang, kviser, hårvekst ol. Jeg plages ikke noe særlig med kraftig menstruasjon, men har veldig mye utflod, og det hadde sånn sett vært en fordel om en bivirkning er at det blir litt mindre av dette. Noen erfaringer med valg av prevensjon/ type p-pille?

Anonymkode: bfc05...f5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiral 

Anonymkode: b772a...082

Skrevet

Kondom eller avhold.

Anonymkode: b772a...082

• Liker 1
Skrevet

Ladycomp hvis du har regelmessig mens. Ingen hormoner, like sikkert som p-piller. Måle temp.hver morgen under tunga.

Anonymkode: 25e2f...c94

Skrevet

Alt som er hormon-preperat, vil gi noe form for bivirkninger. Så sånn er det bare. 

Da må du velge en prevensjon som ikke er hormon-basert

Anonymkode: 1bfa5...df4

Skrevet

P-piller fungerer helt strålende for meg og de fleste. Jeg fikk bare vondt i hodet den første måneden, men det gikk over og aldri følt meg bedre. Det er bare de færreste som får bivirkninger, om du får en annen bivirkning enn legen har opplyst deg om, bør fu kanskje slutte eller ta det opp med lege.

Anonymkode: 619fe...555

Skrevet

Spørs vel hvor ofte man puler?

Anonymkode: b1395...fd9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...