Solsikke112 Skrevet 20. februar 2023 #1 Skrevet 20. februar 2023 Noen som vet om gode frokostblandinger med lite mettet fett, og uten tilsatt sukker? Tenker musli/granola, ikke typ Cheerios og cornflakes. Spiser de fra Barebra, men vil ha litt variasjon. Handler på Meny og Rema 1000. Det er jo umulig å finne noen.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #2 Skrevet 20. februar 2023 First price sin har faktisk kommet ut som best i test av ernæringspesialister - og den er god også. Anonymkode: 32814...41e
Elle Melle Skrevet 20. februar 2023 #3 Skrevet 20. februar 2023 Blander 50/50 havregryn og Firkorn nok til å fylle et bakebrett, tilsetter nøtter/frø, en spiseskje olje etter ønske, litt salt og evt litt honning eller lønnesirup om man vil ha litt sødme. Stekes på 130 grader varmluft i ca 30 min, til det er tørt og gyllent. Tilsetter rosiner/kokos/tørket frukt etterpå. Enkleste og beste måten å få en musli man vet hva inneholder som kan tilpasses personlig smak. 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #4 Skrevet 20. februar 2023 Solsikke112 skrev (1 time siden): Noen som vet om gode frokostblandinger med lite mettet fett, og uten tilsatt sukker? Tenker musli/granola, ikke typ Cheerios og cornflakes. Spiser de fra Barebra, men vil ha litt variasjon. Handler på Meny og Rema 1000. Det er jo umulig å finne noen. AXA granola Anonymkode: 9c80b...319
Gnå Skrevet 20. februar 2023 #5 Skrevet 20. februar 2023 Her er noen tester. Den øverste er nok den som sier mest om det du spør etter. Ellers er vel "rene" havregryn eller firkornblanding et godt alternativ? Bramat tester musli Se testresultatene - Page 2 (bramat.no) Forbrukarrådet testar frukostblandingar – Forbrukerrådet (forbrukerradet.no) Forbrukarrådet testar frukostblandingar – Forbrukerrådet (forbrukerradet.no)
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #6 Skrevet 20. februar 2023 Har egentlig trodd at man bør holde seg unna frokostblandinger. Hverken særlig sunt (eller godt i mine øyne). Samme med «barer», hjemmelaget knekkebrød og andre kaloribomber. Rene havregryn med melk spiser jeg av og til (varmer det til grøt). Anonymkode: cdb7c...d5b
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #7 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har egentlig trodd at man bør holde seg unna frokostblandinger. Hverken særlig sunt (eller godt i mine øyne). Samme med «barer», hjemmelaget knekkebrød og andre kaloribomber. Rene havregryn med melk spiser jeg av og til (varmer det til grøt). Anonymkode: cdb7c...d5b Ja for granola og havregrøt har samme funksjon🙄 Selv lager jeg min egen granola,mine egne knekkebrød og næringsbarer som jeg spiser med god samvittighet. Og de er ingen kaloribomber heller,men langt sunnere og bedre enn mye annet. Anonymkode: 9c80b...319
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #8 Skrevet 21. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 20.2.2023 den 21.15): Ja for granola og havregrøt har samme funksjon🙄 Selv lager jeg min egen granola,mine egne knekkebrød og næringsbarer som jeg spiser med god samvittighet. Og de er ingen kaloribomber heller,men langt sunnere og bedre enn mye annet. Anonymkode: 9c80b...319 De er begge typisk frokostmat da. Ingen grunn til å himle med øynene. Anonymkode: 11495...8a3
Hensatt Skrevet 30. januar 2024 #9 Skrevet 30. januar 2024 Axa Granola Natural er min favoritt. Ingen tilsatt sukker. Av en eller annen merkelig grunn er aldri Axa Granola med i slike tester...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå