Gå til innhold

Frokostblanding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om gode frokostblandinger med lite mettet fett, og uten tilsatt sukker? Tenker musli/granola, ikke typ Cheerios og cornflakes. Spiser de fra Barebra, men vil ha litt variasjon. Handler på Meny og Rema 1000. 
Det er jo umulig å finne noen.

Skrevet

First price sin har faktisk kommet ut som best i test av ernæringspesialister - og den er god også.

Anonymkode: 32814...41e

Skrevet

Blander 50/50 havregryn og Firkorn nok til å fylle et bakebrett, tilsetter nøtter/frø, en spiseskje olje etter ønske, litt salt og evt litt honning eller lønnesirup om man vil ha litt sødme. Stekes på 130 grader varmluft i ca 30 min, til det er tørt og gyllent. 

Tilsetter rosiner/kokos/tørket frukt etterpå.

Enkleste og beste måten å få en musli man vet hva inneholder som kan tilpasses personlig smak. 

• Nyttig 1
Skrevet
Solsikke112 skrev (1 time siden):

Noen som vet om gode frokostblandinger med lite mettet fett, og uten tilsatt sukker? Tenker musli/granola, ikke typ Cheerios og cornflakes. Spiser de fra Barebra, men vil ha litt variasjon. Handler på Meny og Rema 1000. 
Det er jo umulig å finne noen.

AXA granola

Anonymkode: 9c80b...319

Skrevet

Har egentlig trodd at man bør holde seg unna frokostblandinger. Hverken særlig sunt (eller godt i mine øyne). Samme med «barer», hjemmelaget knekkebrød og andre kaloribomber. Rene havregryn med melk spiser jeg av og til (varmer det til grøt). 

Anonymkode: cdb7c...d5b

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har egentlig trodd at man bør holde seg unna frokostblandinger. Hverken særlig sunt (eller godt i mine øyne). Samme med «barer», hjemmelaget knekkebrød og andre kaloribomber. Rene havregryn med melk spiser jeg av og til (varmer det til grøt). 

Anonymkode: cdb7c...d5b

Ja for granola og havregrøt har samme funksjon🙄 Selv lager jeg min egen granola,mine egne knekkebrød og næringsbarer som jeg spiser med god samvittighet. Og de er ingen kaloribomber heller,men langt sunnere og bedre enn mye annet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.2.2023 den 21.15):

Ja for granola og havregrøt har samme funksjon🙄 Selv lager jeg min egen granola,mine egne knekkebrød og næringsbarer som jeg spiser med god samvittighet. Og de er ingen kaloribomber heller,men langt sunnere og bedre enn mye annet. 

De er begge typisk frokostmat da. Ingen grunn til å himle med øynene.

Anonymkode: 11495...8a3

• 11 måneder senere...
Skrevet

Axa Granola Natural er min favoritt. Ingen tilsatt sukker. Av en eller annen merkelig grunn er aldri Axa Granola med i slike tester...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...