AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #1 Skrevet 20. februar 2023 Min samboer styrer sånn med at vi må bort i ferien for barnas skyld. Jeg har fri, det har ikke han. Jeg tror han vil at jeg skal dra med barna så han får vært hjemme og jobbet, men jeg ser mørkt på å kjøre med barna så langt alene og være borte alene. Foreldrene sine de vil at barna skal komme dit, og jeg tror han kjenner på et lite press fra de. Men jeg har aldri hatt ferie i vinterferien før, og jeg vil være hjemme med barna. Vi kan kose oss mye her sammen ☺️ Hva tenker dere? Er det så ille om barna er hjemme i vinterferien? Anonymkode: 380a4...105
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #2 Skrevet 20. februar 2023 Selvfølgelig må man ikke det? Det er da ørten unger som er hjemme i vinterferien. Det er veldig veldig mange foreldre som ikke har mulighet til å ta fri i vinterferien. Vi reiser aldri noe sted i vinterferien, og det er jo helt vanlig. Anonymkode: 556dc...a9d 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #3 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig må man ikke det? Det er da ørten unger som er hjemme i vinterferien. Det er veldig veldig mange foreldre som ikke har mulighet til å ta fri i vinterferien. Vi reiser aldri noe sted i vinterferien, og det er jo helt vanlig. Anonymkode: 556dc...a9d Nemlig!! Prøver å si at det går bra.. Han er så stresset for at barna skal bort.. Jeg tenker at han og vi bare kan roe ned, er jo så travelt alltid ellers.. Men han synes så synd på barna.. Anonymkode: 380a4...105
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #4 Skrevet 20. februar 2023 Nei, man må ikke det. Den beste ferien er ofte å være hjemme og kunne bruke hver dag til å slappe av. Drar man på ferie så går et par dager med til stress , kø og venting på flyplass, i bilkø osv . Det er to dagar du kunne slappet av om du var hjemme. Anonymkode: 85c5d...d11 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #5 Skrevet 20. februar 2023 Reiser sjelden eller aldri på ferie. Trives best hjemme, barna og Anonymkode: 6f9aa...cd8
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #6 Skrevet 20. februar 2023 Da hadde jeg sagt nei. Det er neppe for barnas skyld han stresser med det... Anonymkode: 93f1e...089 1 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #7 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Nei, man må ikke det. Den beste ferien er ofte å være hjemme og kunne bruke hver dag til å slappe av. Drar man på ferie så går et par dager med til stress , kø og venting på flyplass, i bilkø osv . Det er to dagar du kunne slappet av om du var hjemme. Anonymkode: 85c5d...d11 Er veldig enig. Han stresser sånn med at vi skal dra, og på den måten stresser han opp barna… Og meg. Skjønner at han vil være alene, men at ALLE drar og skal bruke det mot meg er så dårlig gjort… Anonymkode: 380a4...105
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #8 Skrevet 20. februar 2023 Jeg gidder ikke å reise noe sted. Noen ganger er det godt å bare være hjemme også. Hverdagen er så full. Vi koser oss heller hjemme med late dager. Anonymkode: d89b5...8d3 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #9 Skrevet 20. februar 2023 Vil han ha noen på besøk mens dere er borte? Anonymkode: 93f1e...089 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #10 Skrevet 20. februar 2023 Vi skal være hjemme. Har en liten valp vi skal gå (haha) turer med og kose oss litt med cafe og kino noen dager. Anonymkode: 5af54...57a
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #11 Skrevet 20. februar 2023 Hvis man skal reise på ferie i alle skolens ferier blir det ganske dyrt.Dessuten er det ingen som har så mange feriedager ,hvis man ikke er lærer da. På skolen er det jo Vinter,påske,pinse,sommer og høstferie! Mange ting man kan finne på hjemme og som ikke koster skjorta. Anonymkode: 935cf...31f 1 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #12 Skrevet 20. februar 2023 Her handler det mye om at moren hans er lærer og vil de skal komme, noe som er hyggelig . Men vi var der sist helg, så er ikke så lenge siden. Tror han kjenner på dårlig samvittighet for henne. Men når jeg som sagt først har ferie er det jo godt for meg å ha rolige dager med barna mine.. ikke bare kjøre, stresse hit og dit… Anonymkode: 380a4...105
Snok1 Skrevet 20. februar 2023 #13 Skrevet 20. februar 2023 Tar du sjansen på å ikke poste alpinbilder med barna på insta? Da lever du farlig! *ironivarsel
Januar2 Skrevet 20. februar 2023 #14 Skrevet 20. februar 2023 Kan ikke hans foreldre komme til dere da? og nei en trenger ikke å reise noen steder,
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #15 Skrevet 20. februar 2023 Januar2 skrev (Akkurat nå): Kan ikke hans foreldre komme til dere da? og nei en trenger ikke å reise noen steder, Det har jeg og sagt!! Men nei, da får ikke han slappet av… Anonymkode: 380a4...105
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #16 Skrevet 20. februar 2023 Hvor gamle er barna? Man må ikke reise bort nei. Men mange velger å gjøre det fordi det også er ganske slitsomt å aktivisere barna hjemme i en hel uke. Jeg vet i hvert fall at feriene med stebarna der vi er hjemme ender med å bli enormt mye skjermtid...Og behovet for å "slappe av hjemme" er egentlig mer mitt og fars behov enn det er barnas. Anonymkode: cd8f7...7a8 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #17 Skrevet 20. februar 2023 Høres ut som om det er hans og ikke barnas behov som skal dekkes. Han kan vel reise bort med dem hvis det er så viktig for ham. Bare bli hjemme du Anonymkode: 1c364...1a3 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #18 Skrevet 20. februar 2023 Slik er mannen min, og min svigermor også. Svigermor kan gå så langt å si at stakkars barn som ikke får reise og få oppleve "ting" i vinterferien. Mulig det er derfor min mann har samme mening. Barna mine hadde muligheten til å bli med henne på hyttetur noen dager i vinterferien mens vi jobbet, men det ville de ikke. Jeg tenker at det er mye man kan gjøre hjemme også. Jenta mi har ønsket seg at vi baker boller sammen. Sønnen min ville på kino med venner. Barna er stort sett fornøyde med små ting, det er ofte de voksne som skal lage så mye ut av ting. Når min svigermor sier det er viktig at barna opplever ting blir jeg skikkelig irritert. Mine barn opplever mye med både skole, fritidsaktiviteter og med venner osv. At hun synes de tingene er "feil" ting etter hennes smak, det orker jeg ikke forholde meg til. Jeg er ikke slik som min mann og svigermor. Vi var alltid hjemme i vinterferien når jeg var barn, egentlig i alle ferier utenom sommerferien, da hadde mamma og pappa spart opp til sydentur. I ferier som vinterferien lekte jeg med naboer og synes det var artig å være hjemme alene mens mamma og pappa var på jobb enkelte dager. Anonymkode: a1f05...1b8 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #19 Skrevet 20. februar 2023 Man må ikke men jeg gidder ikkr hs ferie om jeg kun skal være hjemme, godt å komme seg bort litt og få oppleve sndre ting Anonymkode: 14856...14f
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #20 Skrevet 20. februar 2023 Jeg jobber på sfo og der er flesteparten av barna hele vinterferien (noen tar kanskje fri på fredag og har langhelg), så nei, man må absolutt ikke reise bort i vinterferien, eller noen annen ferie for øvrig 😜 Anonymkode: f7aa9...1a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå