AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #1 Skrevet 20. februar 2023 Vi bor i et villastrøk i en av de større byene i Norge. Flyttet inn for noen år siden (like før covid-19 restriksjonene). Jeg bare lurer på hvor vanlig det er at det i slike nabolag er «syforeninger»/ tilsvarende «klubb», for menn? Hverken jeg eller min mann er inkludert i noe slikt. Fikk en gang en invitasjon til en jentekveld hos en nabo men det passet da ikke. Ellers vært med på alle mulig felles arrangement , men føler at enkelte av naboene holder litt avstand.. mulig det bare er meg. Tenker på dette mye i lys av at jeg er livredd for at vi/les : barna kan komme i utenforskap. Anonymkode: e8a01...8ea 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #2 Skrevet 20. februar 2023 Aldri vært borti noe sånt, og jeg har bodd i fler forskjellige borettslag. Anonymkode: 15ce9...c95 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #3 Skrevet 20. februar 2023 Bor i tilsvarende strøk i Oslo, ikke noe sånt her. Jeg er venn med en av naboene og vi møtes jevnlig, men vil ikke kalle oss en syforening 😅 Anonymkode: 3ba8f...8a5
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #5 Skrevet 20. februar 2023 Forening er typisk for Jæren. Veldig ekskluderende, bare for folk de gikk på barneskolen med, virker det som. Ikke rart russen er lite inkluerende med slike "forbilder " Anonymkode: e46d4...e58 2 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #6 Skrevet 20. februar 2023 Bor i Bergen, og har aldri vært borti "syklubber" i noe nabolag jeg har bodd i. Vokst opp i eneboligstrøk, og bor i det nå også. Anonymkode: 74919...754 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #7 Skrevet 20. februar 2023 Vi har en «syklubb» i nabolaget. Vi flyttet inn i februar 2020 og ble gode venner med de vi var i kohort med i barnehagen. Jeg foreslo å danne en middagsrotasjon og vi koser oss veldig med det! Har du ikke en syklubb, men ønsker det, kan du vel starte en?😄 Anonymkode: fd35c...c4b 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #8 Skrevet 20. februar 2023 Er mye «foreninger» her jeg bor. Ei bygd i Rogaland. Jeg er innflytter og får ikke innpass i noen av dem. Har blitt ivitert to ganger til to ulike foreninger. Klarer meg fint uten. her er det folk som har vokst opp i lag som danner sine gjenger. Har hørt når av de som er av den eldre garde så begynner det å blande seg litt, og da treffes de mer basert på hobby. Feks bokklubb, syklubb, strikkeklubbc tegneklubb, matklubb osv osv. Anonymkode: f04ba...001 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #9 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Forening er typisk for Jæren. Veldig ekskluderende, bare for folk de gikk på barneskolen med, virker det som. Ikke rart russen er lite inkluerende med slike "forbilder " Anonymkode: e46d4...e58 Sånn er det her vi bor og. Vanskelig å bli kjent. Folk er fornøyd med sine gamle venner.. nye er de ikke så glad i 😒 Anonymkode: c4ff3...69a 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #10 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Bor i tilsvarende strøk i Oslo, ikke noe sånt her. Jeg er venn med en av naboene og vi møtes jevnlig, men vil ikke kalle oss en syforening 😅 Anonymkode: 3ba8f...8a5 Godt å høre. Anonymkode: e8a01...8ea
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #11 Skrevet 20. februar 2023 Hører jeg aldri om. Min mor er med i en kvinnegjeng som kaller seg syforeningen. De har truffet hverandre i NA 😅 (anonyme narkomane). De syr ingenting, bare går turer/på restaurant og drar avogtil på ferie sammen. Anonymkode: 8195c...a7d 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #12 Skrevet 20. februar 2023 Eg går i to dameklubber, som har samling annakvar veke, så det blir klubb kvar veke for meg, og mannen min går i mannegruppe annakvar veke. Veldig godt tiltak for å bli kjent med andre Anonymkode: ddf2f...d53 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #13 Skrevet 20. februar 2023 Min mor har blitt med i en strikkeklubb i den blokken/det blokkområdet hun bor i. Der skravles det om litt av hvert, men jeg har ikke inntrykk av at det er ekskluderende Anonymkode: 5b16c...93c
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #14 Skrevet 20. februar 2023 Har hørt om det fra venninner som er innflyttere i Rogaland. Det er visst helt umulig å komme inn i en forening, samtidig som alle har en, så man blir virkelig holdt utenfor. Jeg bor i Osloområdet o ghar vokst opp i Vestfold, Østfold og Akershus. Aldri vært med i noen syforening, men min mor er med i en (hun er over 70 da). Jeg tror ikke det er vanlig for yngre kvinner her. Mat/vinklubber er vanlige. Da jeg hadde småbarn bodde jeg i en vei der det var småbarn omtrent i hvert eneste hus, så det ble lages en slags gjeng av alle som vill i den veien og omkringliggende veier, og vi møttes hjemme hos hverandre 1-2 ganger i måneden, det var veldig hyggelig. Vi var veldig flinke til å invitere alle nyinnflyttede med barn inn, det vil jeg understreke, og det var også greit å takke nei. Jeg tror aldri jeg ha hatt et så sterkt og støttende nettverk som de 2 årene jeg bodde der, selv om jeg hadde få ting til felles med de andre og sjelden/aldri besøkte dem utenom disse fellesstreffene. Vi holdt kontakten i flere år etter at jeg flyttet. Men syklubb kalte vi oss ikke. Anonymkode: 652a1...be7
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #15 Skrevet 20. februar 2023 Bor i Trøndelag og føler mammagenerasjonen (nå 50+) drev mer med dette på 90-tallet. Jeg er i starten av 30-årene og vi er jo en fast gjeng som møtes av og til og lager middag, men kaller oss ikke for syforening og har faste dager/rullering på hvem vi skal være hos etc. Anonymkode: 9498b...4c3 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #16 Skrevet 20. februar 2023 Aldri vært med i noe sånt. Anonymkode: 9e8ee...3b8
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #17 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har hørt om det fra venninner som er innflyttere i Rogaland. Det er visst helt umulig å komme inn i en forening, samtidig som alle har en, så man blir virkelig holdt utenfor. Jeg bor i Osloområdet o ghar vokst opp i Vestfold, Østfold og Akershus. Aldri vært med i noen syforening, men min mor er med i en (hun er over 70 da). Jeg tror ikke det er vanlig for yngre kvinner her. Mat/vinklubber er vanlige. Da jeg hadde småbarn bodde jeg i en vei der det var småbarn omtrent i hvert eneste hus, så det ble lages en slags gjeng av alle som vill i den veien og omkringliggende veier, og vi møttes hjemme hos hverandre 1-2 ganger i måneden, det var veldig hyggelig. Vi var veldig flinke til å invitere alle nyinnflyttede med barn inn, det vil jeg understreke, og det var også greit å takke nei. Jeg tror aldri jeg ha hatt et så sterkt og støttende nettverk som de 2 årene jeg bodde der, selv om jeg hadde få ting til felles med de andre og sjelden/aldri besøkte dem utenom disse fellesstreffene. Vi holdt kontakten i flere år etter at jeg flyttet. Men syklubb kalte vi oss ikke. Anonymkode: 652a1...be7 Litt det samme hva det kalles men poenget var ; er det vanlig at et nabolag har en slik gruppe? Anonymkode: e8a01...8ea 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #18 Skrevet 20. februar 2023 Jeg var med i en "koneklubb" en liten periode etter at jeg flyttet til Kristiansand. Det var bare konene til alle barndomsvennene til samboeren min som byttet på å arrangere. Men det var altså midt i uka, aldri noe alkohol (som jeg egentlig savnet litt) og litt lange avstander mellom disse "konene". Det hjalp meg litt likevel da, fordi jeg ikke kjente noen når jeg kom hit. Det varte ikke så mange gangene, før det gled ut i sanden. Anonymkode: 73074...dd4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå