AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #1 Del Skrevet 20. februar 2023 Jeg synes det høres så barnslig ut. Er det så tungt å si «barnets/barnas pappa»? Anonymkode: 971e3...5cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #2 Del Skrevet 20. februar 2023 Jeg hører det støtt og stadig. Er en enklere måte å si "Barnets pappa" ja. Synes ikke det er noe rart med det, og godt at vi er forskjellige tenker nå jeg. Anonymkode: 31f12...38f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #3 Del Skrevet 20. februar 2023 Er ikke barnefar og barnets pappa, akkurat det samme? Om noe er det mer barnslig med voksne som bruker "pappa" når de snakker med andre enn barn. Selv når jeg snakker om min pappa så sier jeg jo min far. Nå går jeg ikke rundt og snakker med fremmede om familiesituasjonen. Så mine venninner sier helt enkelt at barna skal til "Lars", eller "eksen" i helgen. Her inne opplever jeg at bf raskt gjør at du forstår relasjonene, i noe som ofte er et ganske kort innlegg. Anonymkode: ce4da...074 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #4 Del Skrevet 20. februar 2023 Synes ikke det høres barnslig ut. Jeg tolker det som at mor og far ikke lenger er sammen. Da må ts presisere "barnefar" for at folk ikke skal mistolke og tro hun prater om nåværende kjæreste/samboer. Anonymkode: 6fc26...9ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #5 Del Skrevet 20. februar 2023 "Bf" er "boyfriend", ikke barnefar. Anonymkode: 59365...924 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 20. februar 2023 #6 Del Skrevet 20. februar 2023 Jeg synes det ser veldig rart ut å skrive "barnefar" (eller "barnemor"). Det holder jo å skrive far, "barnefar" er jo smør på flesk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #7 Del Skrevet 20. februar 2023 Bf er "best friend" i mitt hode. Anonymkode: 112d6...8cd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #8 Del Skrevet 20. februar 2023 Jeg oppfatter barnefar som en nøytral til negativ beskrivelse, der relasjonen er underordnet, dårlig eller fraværende. De fleste gangene jeg ser ordet barnefar i bruk, så er det i negativ forstand, til nøds i teknisk forstand. De kunne like gjerne skrevet sæddonoren, i noen tilfeller. Barnets far= en relasjon Barnefar= juridisk ansvar og biologisk opphav Anonymkode: 9b4f8...a1a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #9 Del Skrevet 20. februar 2023 Hører kun om det når foreldre ikke bor sammen. I min vennekrets er det merkelig nok ingen mine/dine barn eller skilsmisser så jeg hører aldri ordet i dagligtale. Anonymkode: 56a34...326 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #10 Del Skrevet 20. februar 2023 Å bruke "barnefaren" impliserer for meg at den som sier det ganske tydelig kommuniserer at de ikke er sammen lenger og at det er en dårlig eller ikke-eksisterende relasjon ¨, også til barnet, og at den som sier/skriver det (for jeg hører det aldri utenfor KG) gjerne vil at dette skal komme frem. I det virkelige liv hører jeg folk bare si "pappaen" eller "faren" , eventuelt fornavn, om barnas far. Fatter ikke hvorfor man ser seg nødt til å si noe så kunstig som "barnefar". Synes det ser tåpelig ut og jeg trekker alltid slutningen om at den som skriver det er litt mindre begavet og glad i konflikt. For ikke å snakke om BIOMOR! Herregud altså. Anonymkode: 431be...f50 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 20. februar 2023 #11 Del Skrevet 20. februar 2023 Aner ikke hva greia er. Jeg sier faren/pappaen til barnet mitt. Barnefar og barnemor høres jo helt på tryne ut. Når folk bruker barnemor/far så tenker jeg at vedkommende er fullstendig ute av livet til barnet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #12 Del Skrevet 20. februar 2023 Det heter far og mor.. Er vel disse aleneforeldrene som styrer med alle disse merkelappene. Bonusfar 1 til x, og barnefar. Anonymkode: ec63f...d3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 20. februar 2023 #13 Del Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det heter far og mor.. Er vel disse aleneforeldrene som styrer med alle disse merkelappene. Bonusfar 1 til x, og barnefar. Anonymkode: ec63f...d3b Ikke alle aleneforeldre nei. Pappaen til ungen er ekstremt viktig for barnet, og derfor er far også viktig for meg. Men mulig du tenkte på de som har opptil flere menn innblandet i familiesituasjonen. Far er likefult far i mine øyne da men. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 20. februar 2023 #14 Del Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): "Bf" er "boyfriend", ikke barnefar. Anonymkode: 59365...924 Evt Battlefield Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #15 Del Skrevet 20. februar 2023 Anonymus Notarius skrev (32 minutter siden): Jeg synes det ser veldig rart ut å skrive "barnefar" (eller "barnemor"). Det holder jo å skrive far, "barnefar" er jo smør på flesk. Far er min far. Min mann er barnas far. Anonymkode: ce4da...074 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 20. februar 2023 #16 Del Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Far er min far. Min mann er barnas far. Anonymkode: ce4da...074 Jo, men det kommer jo an på sammenhengen. Hvis du snakker om eller med barna, er det vel mest naturlig at den som omtales som far er barnas far? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #17 Del Skrevet 20. februar 2023 Anonymus Notarius skrev (3 minutter siden): Jo, men det kommer jo an på sammenhengen. Hvis du snakker om eller med barna, er det vel mest naturlig at den som omtales som far er barnas far? Nå tror jeg ikke vi i denne tråden diskuterer tilfellet der du snakker med egne barn 🤣 Da hadde det jo vært ganske trist om man refererte til "barnefaren deres". Anonymkode: ce4da...074 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 20. februar 2023 #18 Del Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nå tror jeg ikke vi i denne tråden diskuterer tilfellet der du snakker med egne barn 🤣 Da hadde det jo vært ganske trist om man refererte til "barnefaren deres". Anonymkode: ce4da...074 Ha ha, sant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #19 Del Skrevet 20. februar 2023 Barnefar og bf er ikke det samme. Bf er forkortelse for bjørnefitte som er den varmeste lua i militæret. Anonymkode: f615a...e08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå