Gå til innhold

Være ærlig om få interesser og at man sjelden treffer venner, på date?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er dame i 30-årene som har vært singel i ca. to år, og som nå er veldig klar for ny kjæreste. Jeg jobber tre-delt turnus 100% og har de siste årene ikke hatt mye tid til overs til venninner eller andre interesser enn trening. Har to barn 50%. Bør jeg være ærlig om dette på date når jeg blir spurt om interesser?

Hvor viktig er det for menn at man har en stor venninnegjeng som man pleier kontakten med? Er det viktig/ virker bedre å ha mange interesser?

Det må vel også være noen menn som er lik meg på dette området (håper jeg).

Anonymkode: 12495...8e2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neinei. Jug så det renner! Fortell om alle toppturene, paddleboarding, den frivillige innsatsen din for hjemløse katter, hvordan du forsker på kreftbehandling på fritiden, og nobelprisen du fikk i litteratur for noen skriblerier du pleide å gjøre på bussen til jobb! - og at du trener til crossfit-VM. 

Funker som bare det! 

(sarkasme-alert) 

Seriøst, det finnes plenty av normale menn som drømmer om normale damer. Problemet er vel at mange damer tegner et glansbilde av seg selv og setter forventninger til sin neste mann helt på høyde med de værste romantikkfilmene på Netflix. 

Så er det greit for deg med en mann som også er sliten etter jobb, gjerne skulle ha trent mer og kanskje synes sine egne unger er viktigere enn deg når det kommer til stykket men ønsker et romantisk forhold innimellom rammene i det livet han/dere har? 

Anonymkode: 8af52...a30

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Neinei. Jug så det renner! Fortell om alle toppturene, paddleboarding, den frivillige innsatsen din for hjemløse katter, hvordan du forsker på kreftbehandling på fritiden, og nobelprisen du fikk i litteratur for noen skriblerier du pleide å gjøre på bussen til jobb! - og at du trener til crossfit-VM. 

Funker som bare det! 

(sarkasme-alert) 

Seriøst, det finnes plenty av normale menn som drømmer om normale damer. Problemet er vel at mange damer tegner et glansbilde av seg selv og setter forventninger til sin neste mann helt på høyde med de værste romantikkfilmene på Netflix. 

Så er det greit for deg med en mann som også er sliten etter jobb, gjerne skulle ha trent mer og kanskje synes sine egne unger er viktigere enn deg når det kommer til stykket men ønsker et romantisk forhold innimellom rammene i det livet han/dere har? 

Takk for svar!

Men hva med å fortelle at man har blitt såret i dating tidligere, sikkert feil å fortelle det?

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hva med å fortelle at man har blitt såret i dating tidligere, sikkert feil å fortelle det?

Det blir fort litt for personlig, tenker jeg for 1. og 2. date. Men kan være ærlig på det litt senere hvis den type samtale kommer opp. Kan være litt rødt flagg hvis man fremstår sutrete og needy og det kan fort oppfattes sånn hvis man uoppfordret begynner å snakke om hvordan man har blitt såret, dårlig behandlet osv. 

Du skal også være klar over at nesten alle har opplevd kjipe ting på ulike tidspunkt i livet. Menn snakker sjelden om det men har ofte en del innvendige arr de også. Det er sånne ting man evt kan snakke om når man blir fortrolige med hverandre. 

• Liker 4
Skrevet

Nei hvorfor skal du legge ut ok det? Da gjør du det til et større problem enn det er og samtidig viser sosial uintelligens. Når du blir spurt om interesser så holder det å si "jeg liker å trene" og du kan også slenge på f eks noen emner som naturvitenskap eller politikk om du f eks liker å se naturdokumentarer eller interesserer deg for politikk.

Når du blir spurt hva du gjør på fritiden så holder det å si "jeg trener og er med venner". Er masse menn på Tinder jeg chatter med som sier det samme, man må ikke ha en hverdag med masse greier som skjer hele tiden! De færreste har det og de fleste liker å slappe av hjemme

Anonymkode: 82e28...a97

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Takk for svar!

Ikke på første date. Ikke snakk deg selv ned, ikke trekk frem negative sider, ha det gøy og fokuser på det positive.

Om du møter en mann over tid flere ganger og det begynner å bli seriøst kan du ga praten om at du vil ta det sakte fordi du har blitt såret før. Men altså alle har blitt såret før så det er egentlig ikke noe som er nødvendig å rapportere om syns jeg, med mindre man naturlig kommer inn på tema som utroskap etc

Anonymkode: 82e28...a97

• Liker 4
Skrevet

Noen interesser ville jeg prøvd å hoste opp - det trenger ikke være store og tidkrevende hobbyer, men et  eller annet utenom jobb og barn som engasjerer deg litt ekstra. Rett og slett fordi det er ting som sier litt hvem du er, hva som gjør deg til akkurat deg og som dermed vekker motpartens interesse i deg. 

• Liker 3
Skrevet

Det er jo ikke noe unormalt å ha det travelt med unger når man er singel mor, da må man gjerne nedprioritere egeninteresser, men trenger du egentlig å fokusere på det? Og det med å ikke ha en venninnegjeng, hvorfor i alle dager tror du han bryr seg om det?

Og det at du har  blitt såret i tidligere forhold, det har vi vel alle, men kom igjen, det er ikke den nye fyren sin skyld uansett. Det er jo dessuten veldig lite taktisk å fokusere på det mest  negative og sutre seg gjennom den første daten. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

hva med å fortelle at man har blitt såret i dating tidligere, sikkert feil å fortelle det?

Det har nesten alle blitt. Så om du fortelle bør det være litt mer spesifikt. 

Anonymkode: cb0d7...2fd

Skrevet

Selvsagt bør du være ærlig. 

Om du ønsker et forhold, hvordan tenker du da det skal forløpe om du lyger på deg masse venner og fritidsinteresser? Hva skal du gjøre utover i forholdet for å opprettholde løgnen? 

Og hvorfor tror du det er negativt? Kanskje han synes det er positivt at du ikke har masse interesser og venninner som han må konkurrere mot for å få tid med deg? 

Jeg var sjeleglad for at mannen min ikke hadde masse kompiser og interesser da vi ble sammen. Jeg er hjemmekjær, og ikke glad i masse besøk. Jeg elsket at han hadde tid og interesse for å bare være hjemme vi to. 

Anonymkode: db6a7...3d0

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er dame i 30-årene som har vært singel i ca. to år, og som nå er veldig klar for ny kjæreste. Jeg jobber tre-delt turnus 100% og har de siste årene ikke hatt mye tid til overs til venninner eller andre interesser enn trening. Har to barn 50%. Bør jeg være ærlig om dette på date når jeg blir spurt om interesser?

Hvor viktig er det for menn at man har en stor venninnegjeng som man pleier kontakten med? Er det viktig/ virker bedre å ha mange interesser?

Det må vel også være noen menn som er lik meg på dette området (håper jeg).

Kanskje ikke første date men etter en liten stund. Fokuser på at interesser er jobb,barn og trening, 

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Selvsagt bør du være ærlig. 

Om du ønsker et forhold, hvordan tenker du da det skal forløpe om du lyger på deg masse venner og fritidsinteresser? Hva skal du gjøre utover i forholdet for å opprettholde løgnen? 

Og hvorfor tror du det er negativt? Kanskje han synes det er positivt at du ikke har masse interesser og venninner som han må konkurrere mot for å få tid med deg? 

Jeg var sjeleglad for at mannen min ikke hadde masse kompiser og interesser da vi ble sammen. Jeg er hjemmekjær, og ikke glad i masse besøk. Jeg elsket at han hadde tid og interesse for å bare være hjemme vi to. 

Anonymkode: db6a7...3d0

Dette snu det til noe positivt. Du har tid til å være fokusert på dere som par. Og husk at familie, trening og jobb også kan være interesser. 

Anonymkode: 3f416...83d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...