Gå til innhold

Dårlig samvittighet overfor mannen min.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min fyller 40 om noen få uker, på en mandag. Han har lyst til at vi tar med barna på en hotelltur helga føre, fra fredag til søndag. Saken er at mitt tantebarn blir 11 år den lørdagen, og jeg vet hun skal feire. Å jeg sliter virkelig med å måtte skuffe henne med å si at vi ikke kommer. Er det noe barn gleder seg til er det jo bursdagen sin. Barna våre er jevngamle og leker godt sammen, så jeg vet hun vil bli lei seg om vi ikke kommer. Det er ingen andre barn i familien. Så da blir det tanter, onkler og besteforeldre som kommer.

Men samtidig føler jeg jo at jeg svikter mannen min da, med å si at vi heller drar i bursdagen hennes enn å dra på hotelltur som han har veldig lyst til. Hjelp, jeg rives i to retninger.... 

Anonymkode: 30f70...6ff

Videoannonse
Annonse
Gjest takinova
Skrevet

Kan vel ta hotelltur en annen helg? Evt. feire med henne en annen helg. 

Skrevet

En 40åring klarer å håndtere at bursdagen blir feiret en annen helg. Men sjekk først med foreldrene til tantebarnet. Det er jo en mulighet for at deres logistikk gjør at de skal feire henne en annen dag? 

Anonymkode: d7214...ecf

• Liker 8
Skrevet

Jeg tenker at 40-årsfeiring for den næreste trumfer en random 11-årsdag for et tantebarn, men det er meg. Jeg hadde feiret tantebarnet en annen dag. 

Anonymkode: 4b36c...548

• Liker 23
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En 40åring klarer å håndtere at bursdagen blir feiret en annen helg. Men sjekk først med foreldrene til tantebarnet. Det er jo en mulighet for at deres logistikk gjør at de skal feire henne en annen dag? 

Anonymkode: d7214...ecf

Jada, han sier det går greit. Men jeg føler jo samtidig at jeg velger tantebarnet mitt fremfor han. Vet sikkert det blir feiring den lørdagen.

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mannen min fyller 40 om noen få uker, på en mandag. Han har lyst til at vi tar med barna på en hotelltur helga føre, fra fredag til søndag. Saken er at mitt tantebarn blir 11 år den lørdagen, og jeg vet hun skal feire. Å jeg sliter virkelig med å måtte skuffe henne med å si at vi ikke kommer. Er det noe barn gleder seg til er det jo bursdagen sin. Barna våre er jevngamle og leker godt sammen, så jeg vet hun vil bli lei seg om vi ikke kommer. Det er ingen andre barn i familien. Så da blir det tanter, onkler og besteforeldre som kommer.

Men samtidig føler jeg jo at jeg svikter mannen min da, med å si at vi heller drar i bursdagen hennes enn å dra på hotelltur som han har veldig lyst til. Hjelp, jeg rives i to retninger.... 

Jeg tenker at dere burde feire mannens 40 års dag slik han vil feire den. Det er jo en stor dag. Han vil huske tilbake som en flott helg. En 11 års dag går ikke foran dette. 

Anonymkode: 7b433...4b2

• Liker 10
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jada, han sier det går greit. Men jeg føler jo samtidig at jeg velger tantebarnet mitt fremfor han. Vet sikkert det blir feiring den lørdagen.

ts

Han sier det går greit men er han lik meg så tror jeg han sier det fordi det er det du ønsker å høre. Du velger å feire en 11 årsdag til et tantebarn og velger bort 40-årsdagen til mannen din. Dere overlever nok men tror ikke han kommer til å glemme hvem du prioriterte.

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor kan dere ikke bare dra på tur helgen etter?

Anonymkode: 1a369...2db

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Useless skrev (11 minutter siden):

Han sier det går greit men er han lik meg så tror jeg han sier det fordi det er det du ønsker å høre. Du velger å feire en 11 årsdag til et tantebarn og velger bort 40-årsdagen til mannen din. Dere overlever nok men tror ikke han kommer til å glemme hvem du prioriterte.

Altså. Hvis en 40-åring blir snurt fordi han ikke får feiret sin 40-årsdag så nærme den faktiske dagen som mulig, slik at en 11-åring kan feire på selve dagen med søskenbarn hun er glad i. Da er det en mann som ville falt ganske mye i respekt hos meg i alle fall. 

Det sier mye om modenhetsnivået til en mann at han i det hele tatt kan tenke slik. Får da nesten et bilde av at han sitter i en krok og sutrer fordi bursdagskaka er grønn og ikke blå  😅

Anonymkode: dcd9b...71f

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor kan dere ikke bare dra på tur helgen etter?

Anonymkode: 1a369...2db

Vi har sagt vi kan finne en annen helg, men det blir en god stund til, da det er så mye som skjer i helgene fremover.

ts

Skrevet

Her hadde jeg valgt mannen foran tantebarnet. 40-årsdag trumfer 11--årsdag og et barn takler fint å bli skuffet. Sånn er det bare noen ganger.

Anonymkode: 26402...2a9

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Familien (den du har valgt selv) går foran. Din niese har vel foreldre? Man blir 40 kun en gang. Jeg husker ikke 11årsdagen min. 

Anonymkode: febc8...458

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde blitt lei meg om min mann foreslo å utsette min 40-årsfeiring til fordel for hans onkelbarn som har 11 årsdag. 

• Liker 6
Skrevet

Det er et valg mellom:

- Type for mange barn kjedelig slekttreff på bursdagen til et barn. Der voksne er sammen med andre voksne på grunn av at et barn har bursdag. Barna til TS vil gjøre det mindre kjipt for hun på 11 år.

- En hyggelig opplevelse sammen som familie i anledning av at mannen til TS blir 40 år.

TS, er ikke din familie som har ansvar for at ditt søsken ikke skal lage kjipe ting til sin datter sin bursdag. Jeg er ikke super ekspert, har kun 47 bursdager til mine barn bak meg. Men det har vært to ting dem fremfor alt har satt pris på:

- Bursdagssang og kake på sengen på morgenen

- Feiringen med vennene sine

Ingenting av det påvirkes av hvem som kommer i et selskap av voksne, for voksne, med unnskyldning at et barn har bursdag.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

ts

Du sier ifra til ditt søsken at dere er bortreist den helgen. Da er det ditt søsken som kan velge å prioritere om dere skal være med eller ikke. Problem løst.

Som jeg skjønner det så er det foreldrer og søsken til foreldrene til barnet som er invitert til selskapet, så et typisk selskap på de voksnes premisser. Eventuelle andre barn, dem kommer kun som følge til de viktige voksne.

• Nyttig 4
Skrevet

Dere stikker innom niesen med gave og kort i forkant, og feirer 40-årsdagen bortreist som planlagt. God tur!

Anonymkode: 76814...0e1

Skrevet

Her hadde jeg prioritert 40-årsfeiringen, og så hadde jeg stukket innom niesen med gave og kanskje noen boller eller annet hun liker. Da får hun bursdagskos en ekstra dag, og det må jo være vinn vinn? Hadde det vært snakk om 37 år, så hadde det vært noe annet, men 40 år er ganske rund dag. Og som du sier så er dere opptatt mange helger nå. Jeg hadde nok blitt veldig skuffet, men jeg hadde hverken sagt det eller vist det siden jeg tross alt er voksen og "bør legge sine følelser til side av hensyn til barn"

Anonymkode: 7d64b...e61

• Liker 4
Skrevet

Her prioriterer du selvsagt mannen din. 

Anonymkode: 3d9e1...a24

• Liker 5
Skrevet

Jeg synes det er greit å snakke med ham om at det krasjer med 11-årsdagen så dere kan velge en annet helg.

Hvis du må velge så går 40-årsdagen foran, som nesten alle her skriver.

Skrevet

Han er i din aller nærmeste familie, kjernefamilien. En 40-års dag er en dag man som oftest markerer ekstra, og som man har minner om senere.

Din niese er ikke din nærmeste familie. En 11-års dag er bare en blant mange bursdager som ikke betyr så mye. 

For meg hadde valget vært enkelt. 

Anonymkode: f2d1f...60e

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...