AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #1 Skrevet 20. februar 2023 Hei alle trådlesere vi er i 20 årene. er jeg sær fordi jeg aldri tilbyr gjester om de vil ha med litt kake hjem? jeg bor med gubben som eeeeeeeelsker kake. Som meg selv😂 vi hadde et vennepar på besøk og hun venninna mi var så nysgjerrig på om jeg kunne lage bringebærs ostekake. Så tenkte hvorfor ikke, da jeg hadde tid å lage den, men jeg forventet ikke at hun skulle spørre om å få med seg litt av kaken🙈 ellers er det jeg som mangler sosiale antenner?, heller hadde jeg ikke noe boks for å legge litt av kaken opp i. Ble klein stemming. Ja jeg hadde laget kaken til besøket men det betydde ikke at det var planlagt at de skulle få med seg litt av kake rester heller🙈 gubben synes også det var snålt av henne å spørre. Er ikke alltid så glad i å gi kake rester da jeg bil nok ha litt til neste dag😅 Og slike bokser som skal forsvinne her og der fordi man gir vekk rester🙈 Anonymkode: 51574...de0 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #2 Skrevet 20. februar 2023 Jeg spør når vi har hatt bursdag, fordi det er masse igjen og jeg ikke vil bli tykk. Pakker inn i matpapir og videre inn i en eske om jeg ikke har boks. Hadde syntes det var frekt om noen ba om det selv. Etter en mindre sammenkomst der det kanskje bare en 1/2 kake igjen, spør jeg ikke om noen vil ha med hjem. Da hadde jeg også synes det var supersært om noen ba om å få med seg. Anonymkode: 804ed...df0 6
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #3 Skrevet 20. februar 2023 Ja, jeg pleier å tilby gjester å ta med rester hjem, enten det er rester av middag eller kaker. Jeg tar av en porsjon eller to til oss selv hvis vi skal ha noe dagen etter, og gir bort resten. Der jeg kommer fra er det helt vanlig. Og slike bokser er ikke alltid nødvendig. En papplate, og et "bur" laget av aluminiumsfolie er ofte mer enn bra nok Anonymkode: 65775...c79 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #4 Skrevet 20. februar 2023 Det er vanlig å tilby, men ganske frekt å spørre. Du får heller gi henne oppskriften Anonymkode: 0b77a...7fe 5
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #5 Skrevet 20. februar 2023 Ja, jeg pleier også å tilby gjestene både kake og evt middag. Jeg sier at jeg vil ha tilbake boksene, og det har jeg alltid fått. Anonymkode: a9fa0...57b
exictence Skrevet 20. februar 2023 #6 Skrevet 20. februar 2023 (endret) Nei, det gjør ikke jeg. Ingen som spør heller. Da hadde jeg sagt enten dessverre, den må jeg ha selv. Eller de hadde fått, og jeg hadde syntes det var rart og litt irriterende. Endret 20. februar 2023 av exictence
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #7 Skrevet 20. februar 2023 Jeg husker den forrige tråden din. Du visste ikke om du ville lage kake i tilfelle de skulle spørre om de kunne få med seg en bit hjem. Så det kan da ikke ha vært så overraskende at spørsmålet dukket opp, du hadde jo tenkt tanken. Men jeg synes du er ordentlig sær som lager en greie ut av dette. De liker kaken din, la dem nå få litt med hjem! Anonymkode: 53ba6...f9f 12
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #8 Skrevet 20. februar 2023 Jeg tilbyr alltid gjestene å få med seg resten av kaken(e) hjem. Bokser eller fat leverer de tilbake, med mindre det er en gammel isboks eller noe, da vil jeg ikke ha den tilbake. Hadde en gjest spurt om å få med hjem ville jeg bare synes det var koselig, og tatt det som et kompliment for baksten min. Anonymkode: a5fab...010 5
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #9 Skrevet 20. februar 2023 Sender alltid med gjester kake. For liker ikke kake selv. Man har jo alltid noen plastbokser/frysebokser for matrester og slik. Men om gjester hadde spurt ville jeg blitt litt perpleks, det er ganske frekt. Anonymkode: ffcc7...4f8 1
Myrmica Skrevet 20. februar 2023 #10 Skrevet 20. februar 2023 Er det virkelig vanlig å sende med gjestene middag og kake hjem?!? Det har jeg aldri forventet som gjest... Hadde jeg brukt tid og penger på å lage middag og dessert og invitert gjester skulle de selvsagt få forsyne seg så mye de vil, men jeg hadde ikke sendt med dem restene. De vil jeg da ha selv! Er det snakk om store selskap hvor det er overflod av kake, så stiller det seg annerledes. 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #11 Skrevet 20. februar 2023 Kakerester Anonymkode: 870a5...596
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #12 Skrevet 20. februar 2023 tilby gjester med kakerester 🤣 men nei, altså sær.. du vil vel spise restene selv.. usunn kanskje men ikke akkurat sær.. Anonymkode: d3d66...5e9
Gjest Mysticgirl Skrevet 20. februar 2023 #13 Skrevet 20. februar 2023 Jeg pleier å spørre om noen vil ta med kakene som er igjen hjem, fordi jeg ikke kan ha de i kjøleskapet selv, fordi da spiser jeg dem 😅 Om du vil ha noen biter selv, så ta av det dere skal ha og gi bort resten
c_buk Skrevet 20. februar 2023 #14 Skrevet 20. februar 2023 Blir bare glad om noen har lyst til å ta det med. Da slipper jeg å ha kake liggende. Så jeg tilbyr ofte andre at de gjerne kan ta med seg om de ønsker. Men det er litt rart å spørre om man kan få med rester av det verten har servert.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #15 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg husker den forrige tråden din. Du visste ikke om du ville lage kake i tilfelle de skulle spørre om de kunne få med seg en bit hjem. Så det kan da ikke ha vært så overraskende at spørsmålet dukket opp, du hadde jo tenkt tanken. Men jeg synes du er ordentlig sær som lager en greie ut av dette. De liker kaken din, la dem nå få litt med hjem! Anonymkode: 53ba6...f9f Ja hvor mange tråder skal man lage om en ostekake..🙄 Anonymkode: 5e302...550 6
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #16 Skrevet 20. februar 2023 Jeg gir dersom vi ikke kommer til å spise det opp selv (om alle ungene er hos far, eller om vi skal reise bort fra neste dag osv), men det er ekstremt sjelden. Vi er glade i rester hos oss, både kake og middag. Har heller aldri fått tilbud om å ta med fra andre. Eneste unntakene er dersom det er gjesten som har bakt og tatt med (da blir restene med tilbake), eller det har vært selskap og er myyye rester. . Anonymkode: 494b0...cf1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #17 Skrevet 20. februar 2023 Nei, det gjør jeg aldri. Vi er en kakeglad familie. Rester fryser vi ned, og har til kaffe-kosen en søndagsmiddag - om vi ikke spiser det opp dagen etter. Jeg ser ikke helt hvorfor i alle dager man skal tilby gjester rester?? Det opplever jeg da aldri at noen gjør når jeg er på besøk heller. Anonymkode: 58187...03e 2
Laraa Skrevet 20. februar 2023 #18 Skrevet 20. februar 2023 Dere er kleine og litt smålige begge to. Underlig og småfrekt å spørre om å få med kake, men ikke mindre gnient og prinsippfast å ikke kunne bite det i seg og ikke tilby en bit når "skaden" først har skjedd. I et vennskap må man gi og ta uten å holde millimeter regnskap. Det er det vennskapet handler om og her er det et kakestykke det er snakk om, ikke store pengesummer 1
Taluno Skrevet 20. februar 2023 #19 Skrevet 20. februar 2023 Venner spør ofte, og jeg tilbyr hvis de ikke spør. Kake blir aldri spist opp, så jeg er bare glad for at noen vil ha med seg kake hjem. 1
Nordensparadis Skrevet 20. februar 2023 #20 Skrevet 20. februar 2023 Dersom noen har tatt med kake til meg får de ta den med hjem. Om et familiemedlem har meldt forfall bruker de andre i familien å få med litt kake til den som ikke kunne komme 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå