AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #1 Skrevet 20. februar 2023 Ser ut som det går mot brudd for meg og samboer. Vi har vært sammen i mange år, og jeg har fått et veldig godt forhold til svigermor. Samboer er mye borte med jobben, da pleier jeg og vårt felles barn og stikke innom svigemor på besøk. Jeg snakker med henne om det meste, vi møtes ukentlig og er ganske invovert i hverandres liv. Hun har stilt mye opp for oss. Nå som det blir slutt mellom oss, er jeg redd for hvordan vårt forhold kommer til å bli. Det blir kanskje naturlig å ikke ha så mye kontakt siden jeg da ikke lenger er sammen med sønnen hennes? Samtidig er jeg jo mammaen til barnebarnet hennes. Hva er deres erfaringer? Anonymkode: 01bd4...3ff
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #2 Skrevet 20. februar 2023 Ble selvfølgelig faset ut av livet.. Hvorfor skal jeg drasse på en eks svigermor, og være tilgjengelig for henne når det er en ny svigermor i livet mitt som jeg heller bør være tilgengelig for? Anonymkode: 4fc90...a28 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #3 Skrevet 20. februar 2023 Gikk fint i vår fa ikke, ble fortsatt regnet som en sv de Anonymkode: 7146f...4b5 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #4 Skrevet 20. februar 2023 Vi har fortsatt kontakt, men ikke like hyppig. Kan gjerne ta en kaffe, enten der eller hun stikker innom og får besøkt ungene også. Barnefar har ny dame, så føler ikke det er naturlig at jeg skal dukke opp i familietreff osv, selv om ekssvigermor inviterer meg ofte (17 mai, julen osv). Jeg er glad vi har kontakt enda, men føler også det er bedre for meg og mitt liv videre at kontakten ikke er det samme som den var. For jeg er jo tross alt ikke lenger sammen med sønnen hennes. Anonymkode: c6587...ccb 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #5 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ble selvfølgelig faset ut av livet.. Hvorfor skal jeg drasse på en eks svigermor, og være tilgjengelig for henne når det er en ny svigermor i livet mitt som jeg heller bør være tilgengelig for? Anonymkode: 4fc90...a28 Men nå er det ikke en ny svigermor i livet mitt. Og hun kommer uansett alltid til å være bestemor til barnet mitt. Ts Anonymkode: 01bd4...3ff
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #6 Skrevet 20. februar 2023 Jeg har hatt et utmerket forhold til henne i over 30 år nå, og det er nesten 25 år siden det ble slutt med sønnen hennes. Hun er et fantastisk menneske jeg er ekstremt glad over å ha i livet mitt den dag i dag. Anonymkode: 2e182...06c 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #7 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vi har fortsatt kontakt, men ikke like hyppig. Kan gjerne ta en kaffe, enten der eller hun stikker innom og får besøkt ungene også. Barnefar har ny dame, så føler ikke det er naturlig at jeg skal dukke opp i familietreff osv, selv om ekssvigermor inviterer meg ofte (17 mai, julen osv). Jeg er glad vi har kontakt enda, men føler også det er bedre for meg og mitt liv videre at kontakten ikke er det samme som den var. For jeg er jo tross alt ikke lenger sammen med sønnen hennes. Anonymkode: c6587...ccb Skjønner. Huff, synes dette er litt vanskelig, kjenner jeg. Jeg har ikke kontakt med min egen mor, jeg har kjent svigermor siden jeg var 17 og hun har vært som en ekstra mor for meg, da min egen mamma har valgt sin egen vei. Synes nesten det er verre å miste henne enn samboer.. Ts Anonymkode: 01bd4...3ff 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #8 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har hatt et utmerket forhold til henne i over 30 år nå, og det er nesten 25 år siden det ble slutt med sønnen hennes. Hun er et fantastisk menneske jeg er ekstremt glad over å ha i livet mitt den dag i dag. Anonymkode: 2e182...06c Oi, så hyggelig å høre! Håper min svigermor fortsatt vil ha kontakt med meg, selv om jeg går fra sønnen hennes. Men frykter det vil bli unaturlig. Ts Anonymkode: 01bd4...3ff
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #9 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skjønner. Huff, synes dette er litt vanskelig, kjenner jeg. Jeg har ikke kontakt med min egen mor, jeg har kjent svigermor siden jeg var 17 og hun har vært som en ekstra mor for meg, da min egen mamma har valgt sin egen vei. Synes nesten det er verre å miste henne enn samboer.. Ts Anonymkode: 01bd4...3ff Dere kan vel ha like god kontakt? Hva er årsaken til bruddet? Anonymkode: 491c1...044
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #10 Skrevet 20. februar 2023 Erfaring fra min familie, som eks-svigerinne ble vi eks-venninner også. Jeg (og min mor og far) måtte prioritere broren min, og det var selvsagt. Jeg fikk derimot et nærmere forhold til min bror og faktisk nevøene/niesene. Jeg har sett at fraskilte med barn gjerne blir mer familiekjære etter brudd, egne foreldre/besteforeldre og søsken blir viktigere i livet, både for «barnefar» selv og barna, man blir ofte flinkere til å holde kontakten alle veier, men altså ikke med eksen. Det spørs om du ikke må belage deg på at kontakten må trappes ned, og omgang med egen familie må styrkes. Anonymkode: f984d...733 1
hjärterdam Skrevet 20. februar 2023 #11 Skrevet 20. februar 2023 Har et helt greit forhold til henne, ikke sånn at jeg ringer for å høre hvordan det går ut av det blå lenger, men i tar gjerne en telefon til høytider og bursdager, treffes når det er naturlig og det er barnet som er i fokus. Nå er barnet i vårt tilfelle snart voksen og vi bor heller ikke lenger på samme sted som ekssvigers, så det fases nok enda mer ut, men det er ingen vonde følelser og god stemning når vi møtes. 1
NiceOrNothing Skrevet 20. februar 2023 #12 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ser ut som det går mot brudd for meg og samboer. Vi har vært sammen i mange år, og jeg har fått et veldig godt forhold til svigermor. Samboer er mye borte med jobben, da pleier jeg og vårt felles barn og stikke innom svigemor på besøk. Jeg snakker med henne om det meste, vi møtes ukentlig og er ganske invovert i hverandres liv. Hun har stilt mye opp for oss. Nå som det blir slutt mellom oss, er jeg redd for hvordan vårt forhold kommer til å bli. Det blir kanskje naturlig å ikke ha så mye kontakt siden jeg da ikke lenger er sammen med sønnen hennes? Samtidig er jeg jo mammaen til barnebarnet hennes. Hva er deres erfaringer? Anonymkode: 01bd4...3ff Tenker at det er helt opp til deg og svigermor , som også er barnets farmor . Har god kontakt med eks -svigerdatter å møtes regelmessig , men ikke så ofte som før . Opplyser ikke nødvendigvis sønn og ny svigerdatter om det . Jeg holder det ikke hemmelig heller , men unngår å trykke det oppi trynet deres. 2
Hundejente Skrevet 20. februar 2023 #13 Skrevet 20. februar 2023 jeg har fortsatt god kontakt med svigerfamilien. hadde vi ikke hatt barn sammen, hadde det nok ikke vært naturlig å ha så mye kontakt, men de er jo familien til sønnen min, ergo ser jeg på dem som familie selv også, og de meg. vet at de setter veldig stor pris på å være deltagende i livet hans de ukene han er hos meg også, og jeg sender dem meldinger og bilder. de er veldig sjenerøse og hjelpsomme om jeg trenger det, og jeg setter veldig stor pris på dem. 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #14 Skrevet 20. februar 2023 Hun hatet meg fordi jeg tok sønnen hennes - da vi var sammen. Etterpå hatet hun meg fordi jeg var frekk nok til å bryte med sønnen hennes. Hun har jeg faset ut, for å si det slik Anonymkode: 144c5...388
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #15 Skrevet 20. februar 2023 Har fortsatt ett greit forhold til min tidligere svigermor. Vi har aldri vært veldig nære, men hun er her noen helgebesøk gjennom året for å være med barnebarna, føles like naturlig som før. 2 år siden et ganske stygt brudd her, som har resultert i at barnefar er helt ute av bildet. Anonymkode: 2ae88...8cb
Million Skrevet 20. februar 2023 #16 Skrevet 20. februar 2023 Vi snakkes på telefon en gang i blant, som regel hun som ringer. Hun har også vært på besøk her EN gang, altså i leiligheten jeg flyttet til da det ble skilsmisse mellom meg og sønnen hennes. Men hun hadde sikkert vært her flere ganger om det ikke var for at hun ikke tør å kjøre og krongle seg vei i Oslo-trafikken. Hun bor landlig til et stykke unna. Men ja, vi snakkes. Ikke så ofte, men vi snakkes. Jeg er jo mor til det ene barnebarnet hennes, og hun er en hyggelig og vennlig dame jeg gjerne står på vennskapelig fot med fremdeles, og det er gjensidig. I alle de 18 årene jeg var i et forhold (14 av dem som gift) med sønnen hennes, så jeg henne ALDRI så mye som irritert en gang. Aldri sint. Rolig og vennlig, blid bestandig, og fornuftig. Hvorfor skal jeg kutte ut et sånt menneske bare fordi jeg ikke er i et kjærlighetsforhold med sønnen hennes mer? 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #17 Skrevet 20. februar 2023 Jeg har fremdeles et godt forhold til min eks-svigermor, til den nye kjærestens store frustrasjon. Min kjærestes eks har også et godt forhold til min svigermor. Hun og deres felles barn er på middagsbesøk der, farmor, mor og barnet går på kino sammen osv. Jeg tenker at det er veldig fint at de klarer å bevare forholdet. De har tross alt vært familie i ganske mange år, og de er fremdeles knyttet sammen gjennom barnet. Jeg vet også at kjærestens eks ikke har et nært forhold til sin egen mor, og at dette båndet dermed gjerne er ekstra viktig. Deres forhold har aldri preget min relasjon til svigermor, hun tok meg i mot med åpne armer. Anonymkode: d7a16...42e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå