Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vo har hatt en tøff start med en baby som har hatt kolikk og diverse andre plager. De først 6-7 månedene var rett og slett grusomme og jeg fikk meg en aldri så liten depresjon. Må begynner ting å bli lettere og jeg synes endelig det er koselig å være sammen med babyen min. Skal tilbake i jobb om noen uker og synes det er ganske trist å nesten ikke ha fått kvalitetstid, kun hatt den tunge tiden. Mannen min foreslo at jeg kunne ta mer av fellesperioden i forbindelse med sommerferien. 

Er det noen "siste frist" for å endre på permisjonen ovenfor Nav og arbeidsgiver? 

Skal selvsagt snakke med arbeidsgiver uansett, men greit å vite om dette er noe jeg har "krav" på eller om jeg er prisgitt  at hun godtar det. Tror uansett det vil løse seg og jeg vil selvsagt være fleksibel på tidspunkt for å ikke gjøre det for vanskelig for arbeidsgiver.

Anonymkode: 960b5...199

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For NAV; dagen før endringen skal skje. Arbeidsgiver: ved å dele opp permisjonen defineres det som gradert permisjon og dét skal avtales med arbeidsgiver. Du kan mao ikke gjøre noe uten å ha snakket med og fått godkjenning av arbeidsgiver. Hvilke frister de har er opp til dem.

Anonymkode: 20a93...94d

Skrevet

Det finnes lover i AML. 

Sitat

Permisjon etter §§ 12-2 til 12-6 skal varsles arbeidsgiver snarest mulig og senest en uke i forveien ved fravær utover to uker, senest fire uker i forveien ved fravær utover tolv uker og senest tolv uker i forveien ved fravær utover ett år.

Anonymkode: f5dc0...822

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

For NAV; dagen før endringen skal skje. Arbeidsgiver: ved å dele opp permisjonen defineres det som gradert permisjon og dét skal avtales med arbeidsgiver. Du kan mao ikke gjøre noe uten å ha snakket med og fått godkjenning av arbeidsgiver. Hvilke frister de har er opp til dem.

Anonymkode: 20a93...94d

Ok, takk for svar! 

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det finnes lover i AML. 

Permisjon etter §§ 12-2 til 12-6 skal varsles arbeidsgiver snarest mulig og senest en uke i forveien ved fravær utover to uker, senest fire uker i forveien ved fravær utover tolv uker og senest tolv uker i forveien ved fravær utover ett år.

Takk for svar. Ut i fra dette tolker jeg at jeg kan ta mer permisjon senere så lenge jeg gir beskjed en uke i forveien (har ikke tenkt å ta mer enn 2 uker til), men som AB over her skriver så er det en gradert permisjon, da er det kanskje andre regler?

Jeg ønsker uansett ikke å gjøre det vanskelig for arbeidsgiver, men greit å vite hvilke rettigheter jeg har.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ok, takk for svar! 

Takk for svar. Ut i fra dette tolker jeg at jeg kan ta mer permisjon senere så lenge jeg gir beskjed en uke i forveien (har ikke tenkt å ta mer enn 2 uker til), men som AB over her skriver så er det en gradert permisjon, da er det kanskje andre regler?

Jeg ønsker uansett ikke å gjøre det vanskelig for arbeidsgiver, men greit å vite hvilke rettigheter jeg har.

Skjønner. Ved gradert perm må man avtale med arbeidsgiver uansett. Både når, hvordan og oppsettet. Gjerne skriftlig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...