Møysa Skrevet 20. februar 2023 #1 Skrevet 20. februar 2023 (endret) Hei, det er en i gruppen min som ikke spiser på skolen. Hun sier at hun heller ikke spiser frokost. Vi er ikke veldig gode venner, men jeg er hennes nærmeste i klassen/gruppen. Først trodde jeg at det var engangstilfelle, at hun hadde spist frokost og at det bare var lunsj hun droppa. Men etterhvert har jeg lagt merke til at hun ikke spiser noen ting. Hun er høy og litt kraftig bygd, så jeg er redd hun har spiseforstyrrelse pga dårlig selvbilde. Hun har heller ikke gått ned i vekt dette året, så kanskje hun spiser masse når hun kommer hjem. Jeg trenger vel egentlig ikke å si noe til henne, men dette gnager på meg hver gang vi spiser og hun bare sitter der og noe jeg ikke klarer å få lagt bort. Vi er jo på skolen fra 10-16. Og hun bor hjemme med foreldre. Og nå har jeg liksom fått stempelet som hun som spiser mye, men jeg er også gravid(1. trim) og vi skal snart skive bachelor, så da ser jeg nok henne aldri igjen. Endret 20. februar 2023 av Møysa
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #2 Skrevet 20. februar 2023 Høres ut som en billig måte for henne å leve på. Digg. Anonymkode: d096b...ef3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #3 Skrevet 20. februar 2023 Ta med litt ekstra så du har mulighet til å dele. Anonymkode: e302a...9f0 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #4 Skrevet 20. februar 2023 Les litt om periodisk faste...... Anonymkode: e98bd...c20 15 2
Møysa Skrevet 20. februar 2023 Forfatter #6 Skrevet 20. februar 2023 (endret) Jeg har også drevet med fasting hvor jeg har hatt spisevindu fra 12-14. men jeg synes at det er rart å ha spisevindu på kvelden med tanke på at metabolismen går ned da🤔 Endret 20. februar 2023 av Møysa
Møysa Skrevet 20. februar 2023 Forfatter #8 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ta med litt ekstra så du har mulighet til å dele. Anonymkode: e302a...9f0 Det var et godt tips, men da ødelegger jeg sikkert fastingen hennes. Og hun blir aldri med når vi kan få noe gratis godteri/vafler/donuts i fellesarealet. Egentlig veldig dårlig mat de gir bort gratis. Savner den gratis frukten vi fikk på videregående.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #9 Skrevet 20. februar 2023 Møysa skrev (8 minutter siden): Det var et godt tips, men da ødelegger jeg sikkert fastingen hennes. Og hun blir aldri med når vi kan få noe gratis godteri/vafler/donuts i fellesarealet. Egentlig veldig dårlig mat de gir bort gratis. Savner den gratis frukten vi fikk på videregående. Står ikke noe om fasting i hovedinnlegg. Derfor forslag om å ta med litt ekstra, men det kan jo hende du ikke har mulighrt eller liker å dele. Anonymkode: e302a...9f0 1
Møysa Skrevet 20. februar 2023 Forfatter #10 Skrevet 20. februar 2023 Ja det er sant, jeg tenkte bare at hun driver jo med fasting siden hun aldri vil spise noe. Men jeg kunne kanskje tilbudt noen cherrytomater eller sukkererter☺️ 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #11 Skrevet 20. februar 2023 Ikke bland deg. Mange årsaker til at folk spiser som de gjør, ikke alt som er så kult å fortelle til andre heller. Kanskje hun har mageproblemer og ikke ønsker å spise på skolen fordi hun reagerer med å da måtte sitte noen timer på do? Anonymkode: b5770...d2d 10 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #12 Skrevet 20. februar 2023 Jeg spiser aldri annet enn middag. Jeg har ikke noen som helst spiseforstyrrelse, ei heller har jeg dårlig selvbilde, det passer bare meg og kroppen min å spise sånn. Anonymkode: dc53a...1ad 5
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #13 Skrevet 20. februar 2023 Noen liker å ikke spise annet enn i løpet av noen få timer. Så lenge hun ikke ser syk ut, er det ikke noe du skal bry deg med. Anonymkode: 6d90b...2a0 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #14 Skrevet 20. februar 2023 La henne være. Anonymkode: 21bad...c96 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #15 Skrevet 20. februar 2023 Jeg liker ikke å spise med andre og hadde blitt ekstremt ukomfortabel om noen tok dette opp og blandet seg. Betyr ikke at jeg ikke spiser eller en spiseforstyrrelse eller faste eller så mye annet igrunn. Jeg ville latt hun være. Anonymkode: 342a2...0d6 4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #16 Skrevet 20. februar 2023 Du er gravid og skal bli mor selv og henger deg opp i at du "stemples som hun som spiser mye" fordi en på studiet ditt ikke spiser så du ser? Du skjønner at du kanskje har andre problemer å fokusere på enn at hun kke spiser så du ser? Anonymkode: 33a17...ec7 3 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #17 Skrevet 20. februar 2023 Møysa skrev (3 timer siden): Jeg har også drevet med fasting hvor jeg har hatt spisevindu fra 12-14. men jeg synes at det er rart å ha spisevindu på kvelden med tanke på at metabolismen går ned da🤔 Ikke alle har samme spisevindu som deg. Møysa skrev (3 timer siden): Ja det er sant, jeg tenkte bare at hun driver jo med fasting siden hun aldri vil spise noe. Men jeg kunne kanskje tilbudt noen cherrytomater eller sukkererter☺️ Det kan du gjøre! Men du kan heller aldri klage på at noen legger seg borti ditt kosthold eller dine matvaner. Så om noen hinter til at du bør spise mindre porsjoner, sjeldnere, mer grovt eller mer grønnsaker, så må du huske å takke for tipsene. Legger du deg borti hva andre spiser, så har du mistet absolutt all rett til å bli fornærmet om noen legger seg borti hva du spiser. Anonymkode: 98054...141 1 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #18 Skrevet 20. februar 2023 Kansje hun syntes det er ubehagelig spise foran andre.Jeg hadde det sånn lenge,pga at jeg var tjukk.Jeg var redd for at dem tenkte se hu svære spiser.Men uansett kropp,vi alle må ha mat.Jeg besvimte en gang pga lavt blodsukker . Anonymkode: bbcde...c7b 1
Elle Melle Skrevet 20. februar 2023 #19 Skrevet 20. februar 2023 (endret) Hun kan ha problemer med selvbildet, en spiseforstyrrelse, ikke like å spise når andre ser på, faste, slanke seg eller hvilken som helst annen grunn. Men hva tenker du egentlig å oppnå med å si noe? At hun endrer seg? At hun forteller deg grunnen? At du gjør henne bevisst på at andre legger merke til at hun ikke spiser? Ingen av disse tingene er vel verken nødvendig eller positivt? Og hvis noen har en "unormal måltidsrytme", betyr det liksom at du spiser for mye fordi "den som spiser minst vinner"? Jeg ser ikke helt resonnementet. Endret 20. februar 2023 av Elle Melle 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #20 Skrevet 20. februar 2023 Herregud la henne være i fred. Jeg spiser sjelden sammen med andre, pga periodisk faste, og at jeg har en del smertetilstander som krever mye ro rundt måltidene(klarer ikke puste, spise og være sosial samtidig-uten at det fører til ibs plager og mer smerter). Pass på den egen mat lool😂 Anonymkode: 3f276...6d2 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå