Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om jeg trenger hjelp med forretningsjus. Er det slik da at jeg får de beste advokatene er i de største firmaene, B-laget er i de mellomstore firmaene og C-laget i de små firmaene? Slik at man kun bør bruke små firmaer om man har enkle saker eller ikke har råd til å leie advokater fra de største firmaene?

Anonymkode: faf8c...0f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De beste advokatene tar vanligvis kun de største og mest utfordrende sakene. 
Men du får stort sett den advokaten du kontakter, så lenge de har tid. Om du vil betale 5-6000,- pr time, så får du mest sannsynlig en av de bedre. 

Jeg har brukt ett lite firma, og muligens byens beste advokat i forhold til min sak, mot ett forsikringsselskap. 
Hun drev sitt eget lille firma, nettopp fordi hun da kunne velge sakene i større grad. Og hun var ikke av de billigste, men heller ikke veldig dyr. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Om jeg trenger hjelp med forretningsjus. Er det slik da at jeg får de beste advokatene er i de største firmaene, B-laget er i de mellomstore firmaene og C-laget i de små firmaene? Slik at man kun bør bruke små firmaer om man har enkle saker eller ikke har råd til å leie advokater fra de største firmaene?

Nei ikke nødvendigvis. Men de er vel opptatt sv å tjene penger. Så har du en sterk sak hvor de kan fakturere og tjene stort sier de som regel ja. Mange advokater er også ganske arrogante. Så ikke forvent å bli tatt «vare på» som klient. 

Anonymkode: 62898...4d7

• Nyttig 2
Skrevet

Det spørs hvilket fagområde du etterspør. Det er mange mindre firma som er gode, hvis du trenger tjenester innen selskapsrett eller eiendom er det godt mulig å finne mindre firma som ikke koster så mye. 

De store firmaene tar som regel de største sakene mtp omfang og verdi. For selskap som foretar tansaksjoner for milliarder trenger som regel flere fagområder og flere hoder over lengre tid og det kan normalt ikke de mindre selskapene tilby. 

• Liker 1
Skrevet

Takk!

TS

Skrevet

Har erfaring med at å bruke de store firmaene skremmer ofte motparten.

Spesielt om de bruker adovaktfullmektige. 

Spart mye penger på at motparten trekker seg, eller det blir kort prosess.

Anonymkode: 1f2d8...1a3

• Nyttig 1
Skrevet

Takk!

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.2.2023 den 3.40):

De største er i hvert fall «mest fryktet» og har kanskje godt rykte, men om de er best vet man ikke…

Anonymkode: 330ae...155

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...