Gå til innhold

Om ferie med mine og dine - stefamilien

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer har ferie på samme tid i sommer. Han  skal på en tur han har gledet seg til sammen med barna sine, og vil gjerne at jeg og mine barn blir med. Dette er en tur som tar ca 2-2,5 uker. 
To av barna mine har ikke lyst til denne turen, tredjemann (minste) sier det er greit så lenge jeg er der. 
Jeg skal også på en ukes tur sammen med barna mine (samboer har ikke lyst å bli med på denne turen). 
Jeg vet at han kommer til å bli skuffet/sur om vi/jeg ikke blir med på turen hans, men jeg vil ikke reise fra de ro eldste heller. Altså, de kunne vært hos far, men da bruker jeg mesteparten av ferien min uten flere av barna mine. Det har jeg ikke veldig lyst til. De eldste barna er 14 og 16 år. 
Hvordan løse dette? 
Jeg vet at samboeren min ALDRI hadde brukt mesteparten av ferien sin uten barna sine, men han forventer litt at jeg skal gjøre det, for å ha familietid..

Anonymkode: 244ab...e68

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge han får sine ønsker innfridd så er alt greit?? Gi og ta, heter det i et forhold, men denne fyren bare tar. 

Ser du ikke selv at det er urimelig? Forventer han også at du kanskje skal betale for hans barn i tillegg?

Anonymkode: b985b...997

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Han får bli sur da. Dine barn har ikke lyst. 

Anonymkode: 33b6a...9b1

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Bruk ferien din på dine barn og gjør ting de har lyst til. De eldste er snart så store at de ikke lenger vil feriere med deg, så benytt sjansen nå.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Dette er jo rimelig innlysende. Du drar selvsagt ikke på den turen, og finner på noe med dine egne barn.

Anonymkode: 5921c...ef8

• Liker 4
Skrevet

Er det noe å lure på da?

Anonymkode: a1eb4...66b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg og samboer har ferie på samme tid i sommer. Han  skal på en tur han har gledet seg til sammen med barna sine, og vil gjerne at jeg og mine barn blir med. Dette er en tur som tar ca 2-2,5 uker. 
To av barna mine har ikke lyst til denne turen, tredjemann (minste) sier det er greit så lenge jeg er der. 
Jeg skal også på en ukes tur sammen med barna mine (samboer har ikke lyst å bli med på denne turen). 
Jeg vet at han kommer til å bli skuffet/sur om vi/jeg ikke blir med på turen hans, men jeg vil ikke reise fra de ro eldste heller. Altså, de kunne vært hos far, men da bruker jeg mesteparten av ferien min uten flere av barna mine. Det har jeg ikke veldig lyst til. De eldste barna er 14 og 16 år. 
Hvordan løse dette? 
Jeg vet at samboeren min ALDRI hadde brukt mesteparten av ferien sin uten barna sine, men han forventer litt at jeg skal gjøre det, for å ha familietid..

Du løser det ved å si nei fordi to av dine barn ikke har lyst. Hadde aldri tvunget så store barn med på en så lang ferie, hadde heller ikke sendt de til far i min ferie. Gjør det dere har lyst til, enkelt og greit.

• Nyttig 3
Gjest takinova
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dere burde ikke være sammen. Fatter ikke at folk roter seg borti hverandre når dere er slik.

Skrevet

Kan ikke de store være med en sv ukene da? Så drar de hjem?

Anonymkode: 1c5f5...31c

Skrevet

Dette løses enkelt og greit ved at du ferierer med dine barn, han med sine. Han har lyst til at dere skal bli med, det blir dere ikke, så det syns han er dumt. At han blir sur er ingen ting du skal løse.  

Anonymkode: 03e63...1eb

• Nyttig 3
Skrevet

Det er vel for å ha en dame som gjør mammaoppgaver med på turen at det er så viktig at du blir med, tenker jeg.

Anonymkode: 493d3...78d

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er vel for å ha en dame som gjør mammaoppgaver med på turen at det er så viktig at du blir med, tenker jeg.

Anonymkode: 493d3...78d

Det tror jeg også. "Familietid" men bare når det gagner han.

Skrevet

Du må jo sette like tydelige grenser som samboeren din gjør mot deg. Også må du selvsagt ALLTID sette dine barn først. Syns det er skikkelig rart at du i det hele tatt vurderer å feriere uten de to eldste mesteparten av tiden du skulle ha hatt dem i ferien, for å ikke gjøre samboeren din skuffet.. 

Anonymkode: 60039...7d5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvordan løse dette? 

Altsa dette er jo enkelt . Han blir ikke med på din tur , har ikke lyst skriver du. Å du blir ikke med på hans . Velg å lytte til barna dine , hensynet til hva barna dine ønsker, trumfer en voksen manns ønsker . Særlig når det er helt innafor at han ikke er med på din tur med dine barn ☺️. Ps : slutt å please en voksen mann . 

Skrevet

Hva vil barna dine i stedet? Er det slik at de ønsker å være hjemme, eller at de heller vil et annet sted? Når de er såpass store kan de bestemme mer selv, men jeg synes heller ikke de kan diktere familieferiene. 

Dere kan vel være med en av ukene, og så dra hjem?

Anonymkode: 5e213...b44

Skrevet

Jeg ferierer alene med våre felles barn og mine eldste. Det er mye triveligere. Da slipper det bli diskusjon om pengebruk. Så kan han bruke ferien sin som han vil. 

Anonymkode: f84ef...2a5

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du må jo sette like tydelige grenser som samboeren din gjør mot deg. Også må du selvsagt ALLTID sette dine barn først. Syns det er skikkelig rart at du i det hele tatt vurderer å feriere uten de to eldste mesteparten av tiden du skulle ha hatt dem i ferien, for å ikke gjøre samboeren din skuffet.. 

Anonymkode: 60039...7d5

Nei, jeg har ikke vurdert å bruke ferien min uten barna mine. Ville egentlig bare høre hva andre syns.

Skrevet
Sprite skrev (2 timer siden):

Jesus christ. Du blir selvsagt ikke med!?

Nei, jeg drar ikke fra ungene mine. Ville bare høre hva fleire synes om situasjonen. For jeg føler litt at ting blir «min feil». 

Skrevet
fru Alving skrev (5 timer siden):

Bruk ferien din på dine barn og gjør ting de har lyst til. De eldste er snart så store at de ikke lenger vil feriere med deg, så benytt sjansen nå.

Ja, det er dette jeg tenker også. Kanskje siste mulighet til å få med alle barna samlet på tur😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...