Babyyoda Skrevet 20. februar 2023 #1 Skrevet 20. februar 2023 Ligger på sykehus, ligget snart en uke og blir en uke til.. deler rom med 3 andre damer. Litt lyd må man regne med. Men ei eldre dame her, som kaller seg selv for mommo, har lange telefonsamtaler med sønn, svigerdatter og et lite barnebarn...på høytaler. Ikke nok med det, de passer tydeligvis bikkja hennes. Så hele samtalen roper hun for at alle tre pluss bikkja skal høre henne. "Ja, Tussi nå kommer mommo snart hjem til deg og da må du være snill jente ikke sant" "Og du Mari, må gi henne et tyggebein ikke sant, for da blir Tussi glad" Jeg mener...her er vi relativt dårlig og slått ut hele gjengen. Men å ligge slik å skrike og tvinge oss andre til å være en del av samtalen er helt innafor? Hva er dette? Eier ikke enkelte det minste folkeskikk? Jeg vurderer sterkt å bare skrike med og bli en del av samtalen i morgen. Engasjere meg hardt i hvorvidt Tussi har fått til å bæsje denne morgenen... Hva kan man gjøre? Tips ? Eller er dette en frekkhet som vi bare skal godta i dagens samfunn? 4 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #2 Skrevet 20. februar 2023 Du sier ifra at du er sjuk og trenger ro, at hun må ta private samtaler et annet sted. Anonymkode: 90913...75a 9 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #3 Skrevet 20. februar 2023 Det er bare å kommentere på samtalen, når det går over høyttaler så er ikke samtalen privat lenger. Den type oppførsel er et tegn på lav sosial intelligens og egoisme. Anonymkode: a74ed...c3e 8
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #4 Skrevet 20. februar 2023 Si fra til de ansatte, så kan de ta en prat med "mommo". Anonymkode: a877b...d69 9 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #5 Skrevet 20. februar 2023 "Unnskyld, kunne du tatt samtalene uten høytaler? Det er veldig forstyrrende å måtte høre på". Anonymkode: 1ede1...54a 6 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #6 Skrevet 20. februar 2023 Bli forbanna og si i fra midt i en slik samtale så får de pårørende vite hvor sosialt intelligent mommo er👍 Da får hun beskjed om å ikke sette på høytaler. Anonymkode: 47aab...02b 1
Babyyoda Skrevet 21. februar 2023 Forfatter #7 Skrevet 21. februar 2023 😂😂 takk for svar. Endte med at jeg spurte en sykepleier som var innom rommet, høyt og tydelig, om de ikke lånte ut hodetelefoner til pasienter som må snakke i telefonen med høytaler på.. Resten av samtalene foregikk uten høytaler. Vet ikke om det var tilfeldig, men jeg er uansett fornøyd. Synes dette har blitt et samfunnsproblem igrunn. Men likte forslaget med å blande meg i samtalen 😂 Tror jeg går for den neste gang. Fantastisk 🤣 4 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #8 Skrevet 21. februar 2023 8 minutter siden, Babyyoda said: 😂😂 takk for svar. Endte med at jeg spurte en sykepleier som var innom rommet, høyt og tydelig, om de ikke lånte ut hodetelefoner til pasienter som må snakke i telefonen med høytaler på.. Resten av samtalene foregikk uten høytaler. Vet ikke om det var tilfeldig, men jeg er uansett fornøyd. Synes dette har blitt et samfunnsproblem igrunn. Men likte forslaget med å blande meg i samtalen 😂 Tror jeg går for den neste gang. Fantastisk 🤣 Fikk Tussi til og bæsje? Har selv ligget på sykehus og delt rom med *slike* Jeg satte på en film på Netflix midt i samtalen jeg, da ble gamla hissig skal jeg si deg. Anonymkode: 6e88a...5c8 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #9 Skrevet 22. februar 2023 Jeg lå på rom med ei gammel dame under verste covid 19 bølgen her i Bergen. Ingen fikk komme på besøk pga restriksjoner, unntatt hennes voksne sønn som kom daglig fordi sykepleierne turde ikke si henne imot. Det var 32 varmegrader ute og vinduene kunne ikke åpnes fordi det da ble trekk, og den var farlig. Hun stønnet og bar seg, var sur og bisk mot pleierne og omtrent ropte i telefonen, men høytaler var ikke på med hun var tunghørt som ei gammel ugle. Anonymkode: f359c...bf0
Babyyoda Skrevet 22. februar 2023 Forfatter #10 Skrevet 22. februar 2023 Dele rom er en straff oppå sykdommen 🤪 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg lå på rom med ei gammel dame under verste covid 19 bølgen her i Bergen. Ingen fikk komme på besøk pga restriksjoner, unntatt hennes voksne sønn som kom daglig fordi sykepleierne turde ikke si henne imot. Det var 32 varmegrader ute og vinduene kunne ikke åpnes fordi det da ble trekk, og den var farlig. Hun stønnet og bar seg, var sur og bisk mot pleierne og omtrent ropte i telefonen, men høytaler var ikke på med hun var tunghørt som ei gammel ugle. Anonymkode: f359c...bf0 Dele rom er en straff oppå selve sykdommen 🤪 2
tånegla Skrevet 22. februar 2023 #11 Skrevet 22. februar 2023 Ha ha ha, jeg har de siste årene ligget på sykehus ca 10 dager annenhver måned. Nyter de gangene jeg har enerom. Jeg pleier å underholde hele omgangskretsen min på snap, med referering til samtaler jeg blir påtvunget når jeg deler rom. Hun gamle dama som var så døv at hun skreik i tlf, mannen var like døv så han skreik også, de diskuterte hans dovaner🤣 Hun som snakket med dama i sengen ved siden av og etterpå ringte hjem for å fortelle at hun delte rom med: kona til han bussjåføren i bygda, jo han som var alkoholiker vettu. Og sånn går dagene. Jeg unngår å snakke med dem jeg deler rom med, orker ikke å forholde meg til andre syke mennesker. Merkelig hvordan de skal utbrodere hvor syk og dårlig de er. Altså det er en grunn til at vi er innlagt, og jeg er mer enn nok opptatt med meg selv. Og ja, det går an å si ifra til den som tyter i tlf. Eller si ifra til pleier. Om du er redd for at de skal høre at du "sladrer" da skriver du bare en lapp til pleier og ber dem ta seg av det. 1 1
Babyyoda Skrevet 22. februar 2023 Forfatter #12 Skrevet 22. februar 2023 tånegla skrev (10 timer siden): Ha ha ha, jeg har de siste årene ligget på sykehus ca 10 dager annenhver måned. Nyter de gangene jeg har enerom. Jeg pleier å underholde hele omgangskretsen min på snap, med referering til samtaler jeg blir påtvunget når jeg deler rom. Hun gamle dama som var så døv at hun skreik i tlf, mannen var like døv så han skreik også, de diskuterte hans dovaner🤣 Hun som snakket med dama i sengen ved siden av og etterpå ringte hjem for å fortelle at hun delte rom med: kona til han bussjåføren i bygda, jo han som var alkoholiker vettu. Og sånn går dagene. Jeg unngår å snakke med dem jeg deler rom med, orker ikke å forholde meg til andre syke mennesker. Merkelig hvordan de skal utbrodere hvor syk og dårlig de er. Altså det er en grunn til at vi er innlagt, og jeg er mer enn nok opptatt med meg selv. Og ja, det går an å si ifra til den som tyter i tlf. Eller si ifra til pleier. Om du er redd for at de skal høre at du "sladrer" da skriver du bare en lapp til pleier og ber dem ta seg av det. Hahaha, hvis du noen gang skriver en bok med alle historiene - send meg en kopi 😂😂😂 Jeg ble "heldigvis" dårligere på mandag...og fikk enerom. Men det er etter ei uke, så synes det var innafor med litt fred&ro 🤭 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå