AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #1 Skrevet 19. februar 2023 Vi er en familie på 5, 3 barn på 1, 2 og 4 år. Barna kan noen ganger løpe rundt, snakke høyt og krangle. Blir en del knall og fall. Ting faller i gulvet og minste har en tendens til å kunne banke leker I gulvet. Har lagt matte rundt omkring, men han holder seg ikke bare på de områdene. Eldste er ofte oppe på do om natten, og det hender jeg også er det. Vi dusjer om kveldene før vi legger oss (både jeg og mannen pleier trene på kveldstid etter ungene er lagt) og ventilasjonen går stort sett døgnet rundt hos oss pga klestørking, dusjing osv. De to minste har også en tendens til å våkne på natten og da kan det tidvis være mye gråt og uro. Dette går nok ikke uhørt forbi hos naboene 😅 Vi hører naboene våre, men har aldri falt oss inn å klage på hverken det ene eller det andre. Vi tenker at slik er det å bo i blokk, at vi må forvente at man kan høre andre. Men utifra hva jeg leser her inne, er jo vi familien fra helvette som bør bosette oss på landet siden vi lager for mye støy 😅 Anonymkode: 6fa00...e49 1 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men utifra hva jeg leser her inne, er jo vi familien fra helvette som bør bosette oss på landet siden vi lager for mye støy 😅 Anonymkode: 6fa00...e49 Gratulerer med selvinnsikten! Anonymkode: f899f...ca9 44 2 15
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #3 Skrevet 19. februar 2023 Høres sånn ut ja. Stakkars naboer om det ikke er veldig godt isolert. Anonymkode: 66cb9...dab 20 2 5
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #4 Skrevet 19. februar 2023 Jepp, dere er definitivt naboene fra helvete! Så mye frustrasjon jeg har pga naboene over. 😆 Men nå ble jeg takknemlig for at det ikke er dere. Anonymkode: 76424...933 21 1 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #5 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Høres sånn ut ja. Stakkars naboer om det ikke er veldig godt isolert. Anonymkode: 66cb9...dab Bor du i gammel blokk? Stakkars naboen under , Anonymkode: 1f807...28d 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #6 Skrevet 19. februar 2023 Av akkurat slike grunner valgte jeg å spare EK i 5 år ekstra, for å deretter bosette meg i enebolig. 😅 Da slipper jeg å høre på bråk fra andre rundt meg. For sånn er det jo å bo i blokk; man vet aldri hvem eller hva som bor vegg i vegg. Anonymkode: 9ec65...e9a 4 4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #7 Skrevet 19. februar 2023 Å bo i blokk betyr at man må ta hensyn, men man må også tåle en del. Jeg har bodd i blokk, men da som ung og barnløs. Aldri falt det meg inn å klage på at jeg hørte nabobarna løpe rundt som turboer tidlig på morgenen, og aldri fikk jeg en klage på musikken om kveldene før vi skulle på byen. Synes selv det er veldig rart å flytte til en blokk, spesielt eldre blokker, og forvente at det skal være stille når det passer en selv. Det er regler for støy, og så lenge man overholder de så er det ikke mye man får gjort, og da må man bare godta det. Leste nettopp en tråd hvor en klager over at naboen trekker ned i do om natten, og lurer på hva en skal gjøre. Hvis man oppriktig mener det er annet å gjøre enn å bruke ørepropper, så skjønner jeg ingenting. Man kan ikke be naboen slutte å tisse, og man kan ikke be naboen slutte å leve helt normalt. Anonymkode: a9e5c...bad 11 2 5
Hannah80 Skrevet 19. februar 2023 #8 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bor du i gammel blokk? Stakkars naboen under , Anonymkode: 1f807...28d Hvor gammel må en blokk være for at den regnes som gammel? 🤔 Bodde tidligere i en blokk som var bygd på begynnelsen av 70-tallet. Jeg bodde i andre etasje. Og hørte knapt en lyd fra naboleilighetene eller de over og under meg. 5
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #9 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Bor du i gammel blokk? Stakkars naboen under , Anonymkode: 1f807...28d Kommer ikke an på alder, har bodd i gamle tette bygg man ikke hører en dritt, og nyere bygg en hører naboene ved siden av nyse Anonymkode: f899f...ca9 4 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #10 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jepp, dere er definitivt naboene fra helvete! Så mye frustrasjon jeg har pga naboene over. 😆 Men nå ble jeg takknemlig for at det ikke er dere. Anonymkode: 76424...933 Noen mennesker går veldig tungt. Noen bråker mer enn andre. Anonymkode: 1f807...28d
Hannah80 Skrevet 19. februar 2023 #11 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Noen mennesker går veldig tungt. Noen bråker mer enn andre. Anonymkode: 1f807...28d Jepp. De som tråkker ned med hælen først, er et mareritt å ha over seg. En "hælgåer" på 50 kilo, kan høres ut som en illsint elefant når de trasker over gulvet. 8
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #12 Skrevet 19. februar 2023 Hannah80 skrev (2 minutter siden): Hvor gammel må en blokk være for at den regnes som gammel? 🤔 Bodde tidligere i en blokk som var bygd på begynnelsen av 70-tallet. Jeg bodde i andre etasje. Og hørte knapt en lyd fra naboleilighetene eller de over og under meg. Jeg vil si at den må være bygget før ca 1965. Den første blokka jeg bodde i var fra 1968, og jeg hørte minimalt med lyd fra naboene (flere barnefamilier i oppgangen). Neste sted jeg bodde var litt nyere, og jeg hørte knapt en lyd da studentene som leide leiligheten under feiret bestått eksamen. Jeg flytter gjerne i blokk igjen (kanskje når jeg ikke lenger takler trappene i en enebolig med 3 etasjer), men du får meg aldri inn i en 4-mannsbolig igjen. Huset var fra 1994, og du kunne omtrent høre naboene hviske… Anonymkode: 76588...4d7
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #13 Skrevet 19. februar 2023 Hannah80 skrev (4 minutter siden): Jepp. De som tråkker ned med hælen først, er et mareritt å ha over seg. En "hælgåer" på 50 kilo, kan høres ut som en illsint elefant når de trasker over gulvet. JA! Min nabo skal i tillegg drive med ommøblering annenhver natt, og sleper senga rundt om på rommet i 1-2-tiden, rett over senga mi 🤩 Jeg har vunnet i boliglivet. Anonymkode: 76424...933 4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #14 Skrevet 19. februar 2023 Jeg bodde i en blokk fra 1966 hørte ingen som gikk over gulvet. Var alltid stille. Kjøpte ny leilighet fra 1966 . Og her hører jeg alt . Hvor kjærringa beveger seg . Går fra senga til do Tramp tramp tramp, Jeg kan høre hvert skritt hun tar . Det er helt sykt hvor hardt kjærringa går. Anonymkode: 1f807...28d 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #15 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Vi er en familie på 5, 3 barn på 1, 2 og 4 år. Barna kan noen ganger løpe rundt, snakke høyt og krangle. Blir en del knall og fall. Ting faller i gulvet og minste har en tendens til å kunne banke leker I gulvet. Har lagt matte rundt omkring, men han holder seg ikke bare på de områdene. Eldste er ofte oppe på do om natten, og det hender jeg også er det. Vi dusjer om kveldene før vi legger oss (både jeg og mannen pleier trene på kveldstid etter ungene er lagt) og ventilasjonen går stort sett døgnet rundt hos oss pga klestørking, dusjing osv. De to minste har også en tendens til å våkne på natten og da kan det tidvis være mye gråt og uro. Dette går nok ikke uhørt forbi hos naboene 😅 Vi hører naboene våre, men har aldri falt oss inn å klage på hverken det ene eller det andre. Vi tenker at slik er det å bo i blokk, at vi må forvente at man kan høre andre. Men utifra hva jeg leser her inne, er jo vi familien fra helvette som bør bosette oss på landet siden vi lager for mye støy 😅 Anonymkode: 6fa00...e49 Åj😯 Jeg hadde ikke holdt ut lenge i en leilighet under dere😬😅 Anonymkode: 4f8c8...76c 5
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #16 Skrevet 20. februar 2023 Trikset for de som ikke tåler lyd, men må bo i blokk: endeleilighet, øverste etasje. Hører vaskemaskinen til naboen under innimellom, ellers er det stille som i graven. Anonymkode: 7df0c...9ca 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #17 Skrevet 20. februar 2023 Må dere bo i blokk, så må dere jo. Ikke alle har mulighet til å bo i enebolig eller rekkehus. Bor selv slik med barn, men har heldigvis barnefamilie under oss igjen. Vi har en god tone, så jeg tror de både forstår at vi tar de hensynene vi kan og at det ikke går an å være lydløs. Men når det er sagt, så ville jeg flyttet hvis dere hadde flyttet inn over meg. 😅 Anonymkode: 90242...49f 3
Gjest takinova Skrevet 20. februar 2023 #18 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Vi er en familie på 5, 3 barn på 1, 2 og 4 år. Barna kan noen ganger løpe rundt, snakke høyt og krangle. Blir en del knall og fall. Ting faller i gulvet og minste har en tendens til å kunne banke leker I gulvet. Har lagt matte rundt omkring, men han holder seg ikke bare på de områdene. Eldste er ofte oppe på do om natten, og det hender jeg også er det. Vi dusjer om kveldene før vi legger oss (både jeg og mannen pleier trene på kveldstid etter ungene er lagt) og ventilasjonen går stort sett døgnet rundt hos oss pga klestørking, dusjing osv. De to minste har også en tendens til å våkne på natten og da kan det tidvis være mye gråt og uro. Dette går nok ikke uhørt forbi hos naboene 😅 Vi hører naboene våre, men har aldri falt oss inn å klage på hverken det ene eller det andre. Vi tenker at slik er det å bo i blokk, at vi må forvente at man kan høre andre. Men utifra hva jeg leser her inne, er jo vi familien fra helvette som bør bosette oss på landet siden vi lager for mye støy 😅 Anonymkode: 6fa00...e49 Tull. Sånne naboer skaper et levende bomiljø.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #19 Skrevet 20. februar 2023 Selvsagt kan dere bo i blokk! Bare her på KG at folk er så ekstreme. Dette er helt vanlig barnefamiliebråk som naboen fint må leve med. Det er et valg å gå og iritere seg også. Anonymkode: 76666...6b2 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #20 Skrevet 20. februar 2023 Det eneste jeg tror hadde irritert meg er hamring i gulvet. Men ikke nok til at jeg faktisk hadde irritert meg om du skjønner. Om jeg hadde følt at dere hadde normal kustus på ungene hadde støy vært ok. Om jeg følte dere lot det fare og gå hadde det ikke vært ok. Anonymkode: a9767...958 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå