AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #1 Skrevet 19. februar 2023 Jeg har gått lei av å prøve å chatte og bli kjent med menn over tinder. Jeg er egentlig en type som liker å chatte lenge, flere uker og som engasjerer meg i chatten, stiller spørsmål og prøver å komme inn på de men jeg møter så lite engasjement tilbake, det dør ofte ut og i tillegg er jeg lei av å gå på den blemmen å chatte lenge og få forhåpninger til at dette blir bra også er han helt anderledes på date. Frister derfor å begynne å spørre fort om å møtes, men når menn har spurt meg fort om å møtes har jeg følt de bare er ute etter sex. Kan de mistolke meg som kåt og ivrig når jeg ikke tar meg tid til å bli bedre kjent på chat? Hvor fort spør dere om å møtes og hva chatter dere om i forkant før dere bestemmer for å møtes? Siste chat jeg hadde var Meg: "Hei håper du har en fin helg!" Han: "Jo takk har du en fin helg også?" Meg: "Ja vært fint med fri. Hva liker du å drive med?" Han: "*svarer* Meg: Ok, jeg liker også noe av det så da har vi noe til felles. Ellers pleier jeg å drive med *aktivitet**. Lyst til å møtes for en middag en dag å se om vi har kjemi?" ... Også unmatchet han. Gikk jeg for fort frem eller hadde det ikke noe med meg å gjøre? Hvordan går dere frem og hvor fort møtes dere? Anonymkode: 90660...45f
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #2 Skrevet 19. februar 2023 Tuller du? Middag som første date? Der du i tillegg nevner kjemi… Jeg er kvinne og synes det var for mye. Ville heller aldri dratt på middag som første date. Min oppskrift: Lite chatting i en uke, maks to uker. Møtes for en kaffe eller tur. Har god erfaring med det (og er i forhold nå.) Anonymkode: e33e5...172 6
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #3 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tuller du? Middag som første date? Der du i tillegg nevner kjemi… Jeg er kvinne og synes det var for mye. Ville heller aldri dratt på middag som første date. Min oppskrift: Lite chatting i en uke, maks to uker. Møtes for en kaffe eller tur. Har god erfaring med det (og er i forhold nå.) Anonymkode: e33e5...172 Kaffe er ikke aktuelt som første date. Jeg har alltid blitt bedt på middag (utenom fra de som bare vil ha sex og ber på en drink) og syns det viser seriøsitet i tillegg til å gi nok tid til å faktisk bli bedre kjent. Kaffe er noe overfladisk jeg gjør med kollegaer på 20 min og jeg ønsker ikke date på så overfladisk måte. Tur er koselig!... På sommeren! 😅 Anonymkode: 90660...45f
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #4 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): chatting i en uke, maks to uker. Anonymkode: e33e5...172 Har pleid å foretrekke det jeg også, men klarer ikke å chatte med flere samtidig. Da er jeg ikke ordentlig investert, og når jeg kun chatter med en og en og det viser seg at chattingen var bortkastet tid så er det grunnen til at jeg nå har gått lei av så mye chatting og heller vil møtes fort. Både for å ikke kaste bort tid på noe som ikke funker IRL, ikke miste andre bra menn fordi jeg ignorerer mens jeg chatter med én, ikke kjede meg for en del av samtalene er gørr kjedelige siden det mest er jeg som stiller spørsmål, og for å ikke få forhåpninger om en potensiell kjæreste når chattingen har bra flyt og bli skuffet når vi møtes og kjemien er helt anderledes enn på chat når vi har chattet lenge Anonymkode: 90660...45f 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #5 Skrevet 19. februar 2023 Jeg chatter litt frem og tilbake, men er evig lei den faste regla, «hva jobber du med», «hvor gamle er barna dine», «har du noen hobbyer» bla bla bla. Jeg skriver ganske raskt at jeg ikke er så fan av chatting og om de vil ta en kaffe eller et par øl og skravle videre der. Kan ikke huske å ha blitt unmatchet pga. det. Har fått det samme andre veien og sier ja om jeg har mulighet og ser potensiale til i det minste et hyggelig møte. Jeg flørter lite og gir ingen signal som tilsier at de bør forvente mer. Virker det som de har forventninger sier jeg kjapt ifra om at det ikke er målet her (enkelte faller av da, helt greit selvfølgelig). Har hatt første dater som har endt opp i senga, men det er ikke det jeg er ute etter. Tinderprofilen sier vel at jeg prøver å finne ut hva jeg ser etter 😄 Liker ikke å bli påspandert, i hvert fall ikke første date, så skulle jeg kjørt full middag hver gang hadde jeg blitt blakk. Et par øl eller en kaffe er supert, da har ingen tapt mer enn et par hundringser og litt tid. Dere som forventer full middag, hvor ofte er dere på date? Om man er litt på hugget og vil finne en partner og dermed kanskje har 2-3 dater i uka til man finner noen det klaffer med blir det fryktelig dyrt, spesielt for menn om damene forventer å bli spandert på. Jeg klarer overhode ikke få noen «feel» av menn via nett, jeg må ha dem foran meg. En del synes nok jeg er teit som ikke flørter eller har noen som helst interesse av å snakke sexpreferanser før første møte, men det er forbeholdt de jeg vet jeg har en kjemi med og kunne tenkt meg å se nakne 😁Er første møte bra flørter jeg masse etter det. Anonymkode: 23ce4...21a 5
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #6 Skrevet 19. februar 2023 Middag gir for meg bare dates som føles som jobbintervju. Synes også det er for tidlig med forslag om å møtes så tidlig, man har jo ikke noen magefølelse av folk etter så få ord. Kjæresten min og jeg skravla litt om interesser og livet generelt i to-tre dager før vi avtalte å møtes. Vi bare "vet du hva, deg vil jeg møte, hva høres gøy ut å gjøre?" og det ble full klaff. Anonymkode: 0f336...f2b 4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #7 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Kaffe er ikke aktuelt som første date. Jeg har alltid blitt bedt på middag (utenom fra de som bare vil ha sex og ber på en drink) og syns det viser seriøsitet i tillegg til å gi nok tid til å faktisk bli bedre kjent. Kaffe er noe overfladisk jeg gjør med kollegaer på 20 min og jeg ønsker ikke date på så overfladisk måte. Tur er koselig!... På sommeren! 😅 Anonymkode: 90660...45f Synes du din metode har virket bra hittil? Nei, akkurat. Jeg synes du fikk et bra svar der. Anonymkode: 67c7a...9e7 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #8 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Synes du din metode har virket bra hittil? Nei, akkurat. Jeg synes du fikk et bra svar der. Anonymkode: 67c7a...9e7 Ja det har blitt langvarige forhold ut av min metode. Jeg er ingen stordater men ut av kaffe blir det aldri gnist, hvertfall ikke fra min side. Jeg er romantisk og ønsker det samme i en partner så en kaffe eller drink på bråkete cafe er hva jeg kan gjøre med venner og ikke en jeg ønsker romanse med. At jeg er singel og på jakt igjen nå betyr ikke at jeg bare har mislyktes når jeg dater, men nå har jeg ikke like god tid som jeg hadde for femten år siden og ønsker ikke kaste bort tiden på å chatte med en og en i uker og måneder når det ikke er sikkert vi klikker fysisk. Jeg har vært på date med én mann etter jeg ble singel for et år siden og da hadde vi chattet lenge, jeg trodde det lovet godt men det var helt anderledes da vi møttes så jeg vil heller møtes raskt. Anonymkode: 90660...45f 1
svartkatt Skrevet 20. februar 2023 #9 Skrevet 20. februar 2023 Har ikke noe fasit eller rutine på det. Noen vil jeg treffe snarere enn andre . Og det er ikke nødvendigvis fordi jeg har mer tro på de jeg vil treffes tidligere. Veldig ofte blir det ikke noe av fordi kommunikasjonen blir verre, for alt jeg vet mister de interessen.. ofte blir ikke jeg interessert nok.. 1
lillevill Skrevet 20. februar 2023 #10 Skrevet 20. februar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg har gått lei av å prøve å chatte og bli kjent med menn over tinder. Jeg er egentlig en type som liker å chatte lenge, flere uker og som engasjerer meg i chatten, stiller spørsmål og prøver å komme inn på de men jeg møter så lite engasjement tilbake, det dør ofte ut og i tillegg er jeg lei av å gå på den blemmen å chatte lenge og få forhåpninger til at dette blir bra også er han helt anderledes på date. Frister derfor å begynne å spørre fort om å møtes, men når menn har spurt meg fort om å møtes har jeg følt de bare er ute etter sex. Kan de mistolke meg som kåt og ivrig når jeg ikke tar meg tid til å bli bedre kjent på chat? Hvor fort spør dere om å møtes og hva chatter dere om i forkant før dere bestemmer for å møtes? Siste chat jeg hadde var Meg: "Hei håper du har en fin helg!" Han: "Jo takk har du en fin helg også?" Meg: "Ja vært fint med fri. Hva liker du å drive med?" Han: "*svarer* Meg: Ok, jeg liker også noe av det så da har vi noe til felles. Ellers pleier jeg å drive med *aktivitet**. Lyst til å møtes for en middag en dag å se om vi har kjemi?" ... Også unmatchet han. Gikk jeg for fort frem eller hadde det ikke noe med meg å gjøre? Hvordan går dere frem og hvor fort møtes dere? Anonymkode: 90660...45f Det er jo greit å chatte litt, men chat er ikke en god måte å teste kjemi på. Alle kan tenke ut en lur setning når de får lang tid på seg. Men når man møtes og treffer personen, så ser du om ; du er tiltrukket av personen og vice versa. Du liker måten de ER på og vice versa. Om dere har lik humor og om det i det hele tatt er match. Chatting hjelper lite og fungerer som du sier, bare i noen dager og så mister man kontakten. Om du drar på date med noen, så gjør du det jo for å ha det gøy, være sosial, og sjekke om det faktisk er en match. Ingen gjør det for å "få et ligg" Det er ikke sånn det fungerer. Og man må gå på mange 1 dates for å faktisk finne en match. Det er viktig å huske. OG husk at det er mange som faktisk bare vil få deg i seng, og ghoste deg dagen etter. Derfor drar du må mange dates med vedkommende, for å sjekke om dere begge ønsker å bli kjent med hverandre. IKKE LIGG MED FOLK om du ikke er sikker på at han også har følelser for deg, og vær var på røde flagg som store lovnader på date nr 1, og forsøk på å lokke deg hjem til seg, eller få deg på kroken med store ord, komplimenter og selvskryt. Endret 20. februar 2023 av lillevill 3
lillevill Skrevet 20. februar 2023 #11 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg har gått lei av å prøve å chatte og bli kjent med menn over tinder. Jeg er egentlig en type som liker å chatte lenge, flere uker og som engasjerer meg i chatten, stiller spørsmål og prøver å komme inn på de men jeg møter så lite engasjement tilbake, det dør ofte ut og i tillegg er jeg lei av å gå på den blemmen å chatte lenge og få forhåpninger til at dette blir bra også er han helt anderledes på date. Frister derfor å begynne å spørre fort om å møtes, men når menn har spurt meg fort om å møtes har jeg følt de bare er ute etter sex. Kan de mistolke meg som kåt og ivrig når jeg ikke tar meg tid til å bli bedre kjent på chat? Hvor fort spør dere om å møtes og hva chatter dere om i forkant før dere bestemmer for å møtes? Siste chat jeg hadde var Meg: "Hei håper du har en fin helg!" Han: "Jo takk har du en fin helg også?" Meg: "Ja vært fint med fri. Hva liker du å drive med?" Han: "*svarer* Meg: Ok, jeg liker også noe av det så da har vi noe til felles. Ellers pleier jeg å drive med *aktivitet**. Lyst til å møtes for en middag en dag å se om vi har kjemi?" ... Også unmatchet han. Gikk jeg for fort frem eller hadde det ikke noe med meg å gjøre? Hvordan går dere frem og hvor fort møtes dere? Anonymkode: 90660...45f Kan være han bare var ute etter en ting. Men feig var han som ikke sa noe og bare slettet. Og da tenker jeg at det var like greit å bli kvitt han. Du vil ikke ha en kjæreste som ikke kommuniserer uansett. 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #12 Skrevet 20. februar 2023 lillevill skrev (2 minutter siden): Kan være han bare var ute etter en ting. Men feig var han som ikke sa noe og bare slettet. Og da tenker jeg at det var like greit å bli kvitt han. Du vil ikke ha en kjæreste som ikke kommuniserer uansett. Ja jeg tar det ikke personlig, er mange på Tinder som åpenbart bare er ute etter en ting. Jeg bare lurte på hva som var normalen på disse appene, om man går fort frem med treff når man søker noe seriøst eller om det er viktig å ta seg god tid til å chatte og bli ordentlig kjent først Anonymkode: 90660...45f 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #13 Skrevet 20. februar 2023 18 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har gått lei av å prøve å chatte og bli kjent med menn over tinder. Jeg er egentlig en type som liker å chatte lenge, flere uker og som engasjerer meg i chatten, stiller spørsmål og prøver å komme inn på de men jeg møter så lite engasjement tilbake, det dør ofte ut og i tillegg er jeg lei av å gå på den blemmen å chatte lenge og få forhåpninger til at dette blir bra også er han helt anderledes på date. Frister derfor å begynne å spørre fort om å møtes, men når menn har spurt meg fort om å møtes har jeg følt de bare er ute etter sex. Kan de mistolke meg som kåt og ivrig når jeg ikke tar meg tid til å bli bedre kjent på chat? Hvor fort spør dere om å møtes og hva chatter dere om i forkant før dere bestemmer for å møtes? Siste chat jeg hadde var Meg: "Hei håper du har en fin helg!" Han: "Jo takk har du en fin helg også?" Meg: "Ja vært fint med fri. Hva liker du å drive med?" Han: "*svarer* Meg: Ok, jeg liker også noe av det så da har vi noe til felles. Ellers pleier jeg å drive med *aktivitet**. Lyst til å møtes for en middag en dag å se om vi har kjemi?" ... Også unmatchet han. Gikk jeg for fort frem eller hadde det ikke noe med meg å gjøre? Hvordan går dere frem og hvor fort møtes dere? Anonymkode: 90660...45f Jeg hadde også unmatchet en som spør på middag og jeg unmatcher ekstremt sjeldent. ALDRI middag på første treff. Hadde tenkt at de bare var ute etter et knull.. Gidder ikke sånn tull 🤯 hadde jeg vært mann så hadde jeg nok spekulert i at dette var en useriøs dame som var ute etter en gratis middag.. Anonymkode: 9db53...003 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #14 Skrevet 20. februar 2023 Min erfaring er at mange av menne er litt redde for å spørre, noen gjør det, mens andre virker å være litt skremt. Uansett, som regel chatter jeg med de i et par tre dager, før jeg spør om de vil bli med og snakke på en annen Platform. Tillegg så ville mitt tips vært og ikke være sååå seriøs. Lek litt med de Du kan jo godt flørte, samtidig som du stiller spml osv. Det er jo det man gjør når man dater. Du behøver jo så absolutt ikke å ha sex med de, men det hjelper jo å få de litt interessert i deg, at de drar på smilebåndet osv Ihverfall så liker jeg helst de som er litt lekne. Etter at jeg har spurt om de vil bli med over på en annen platform, har de blitt veldig glade og da har de spurt meg ut på date. Her er mine første dater: Jeg har vært på en vinkurs date, og en pub date, en skogtur date, en hjemme på middag (men han kjente jeg litt fra før) også skal jeg ha en til på tur date. Samtlige her har blitt veldig interesserte i meg etter de datene, og de har ikke vært ute etter sex. Jeg synes forøvrig ikke det er noe problem at du spør om kjemien stemmer etc. På tider siden min så har jeg bedt de om å si noe morsomt til meg. Så veldig mange kommer enten med en dårlig vits, eller en eller annen historie. Og da kan man jo enkelt bygge videre utafra det Anonymkode: e2ebe...6bc
kaleidoskop Skrevet 20. februar 2023 #15 Skrevet 20. februar 2023 Den intervjurunden på chat gidder jeg ikke. Mins mulig chatting. Møtes for å se om det er kjemi. Men spør ikke om vi skal møtes for å se om det er kjemi, det høres påtrengt ut. Begge vet jo at det er derfor man skal møtes. En kaffe er enkelt og kortvarig hvis det ikke klaffer. Jeg har vært på kaffedate, som ble til middag samme kveld , og avtale om søndagstur førstkommende helg. 4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #16 Skrevet 20. februar 2023 Prøver alltid å møtes så fort som mulig. Typ samme uke om det ikke er helg allerede. Orker ikke å snakke med damer på Tinder som ikke har noen intensjoner om å faktisk møtes, noe det er alt for mange av. Anonymkode: 07b3c...5d9 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #17 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 19.2.2023 den 23.53): Kaffe er ikke aktuelt som første date. Jeg har alltid blitt bedt på middag (utenom fra de som bare vil ha sex og ber på en drink) og syns det viser seriøsitet i tillegg til å gi nok tid til å faktisk bli bedre kjent. Kaffe er noe overfladisk jeg gjør med kollegaer på 20 min og jeg ønsker ikke date på så overfladisk måte. Tur er koselig!... På sommeren! 😅 Anonymkode: 90660...45f Øh, veldig rart å insistere på middag som første date! Jeg er kvinne, og hadde ikke orket å dra på middag med noen jeg aldri har møtt før. Kunne blitt superkleint. Nei, takke meg til et kort cafetreff istedet. Anonymkode: 0590f...601 5
exictence Skrevet 27. februar 2023 #18 Skrevet 27. februar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 19.2.2023 den 23.29): Frister derfor å begynne å spørre fort om å møtes, men når menn har spurt meg fort om å møtes har jeg følt de bare er ute etter sex. Kan de mistolke meg som kåt og ivrig når jeg ikke tar meg tid til å bli bedre kjent på chat? Bli litt kjent med chatting først. Kanskje en dag eller to. Så kan jeg f.eks si hvis jeg har fått godt inntrykk av ham: Ring meg gjerne. Min mobil er ......... Jeg synes det er kjekt å snakke før treff. Og det er fint å bli litt kjent ved å snakke sammen i tlf. Jeg vil ikke møtes før vi har snakket sammen, men hadde ikke vært redd for å virke for ivrig hvis jeg var deg. Det kommer jo an på hva du skriver. Du kunne ha skrevet at du kunne godt tenke deg å bli mer kjent med ham, og syntes det hadde vært kjekt å bli mer kjent ved å treffes. Tror neppe jeg hadde foreslått middag, da jeg ser på det som mer "alvorlig" enn bare et lite treff i første omgang som f.eks en liten tur eller treff på en cafe, park, ol AnonymBruker skrev (På 19.2.2023 den 23.29): Siste chat jeg hadde var Meg: "Hei håper du har en fin helg!" Han: "Jo takk har du en fin helg også?" Meg: "Ja vært fint med fri. Hva liker du å drive med?" Han: "*svarer* Meg: Ok, jeg liker også noe av det så da har vi noe til felles. Ellers pleier jeg å drive med *aktivitet**. Lyst til å møtes for en middag en dag å se om vi har kjemi?" ... Også unmatchet han. Gikk jeg for fort frem eller hadde det ikke noe med meg å gjøre? Det var helt fint av deg. Det kan være mange grunner til at noen plutselig unmatcher. Hvis det er før dere har truffet hverandre, kan man jo ha skrevet med flere. Så ser man litt om hvem man vil gå videre med. Men for å være ærlig, hadde jeg vel vært litt skeptisk til en middag som første forslag, og det at du spør om å se om dere har kjemi. Ikke at det er noe galt av deg å fremlegge det sånn. Men jeg hadde synes det var mer avslappende og følt meg mer komfortabel om du hadde sagt at du synes det hadde vært hyggelig om vi kunne møtes for å bli litt mer kjent. Jeg hadde satt pris på om du hadde sagt at du hadde synes det var kjekt/hyggelig å møtes, ikke at du bare spør. At du spør om; så kan dere se om dere har kjemi, setter litt press på det hele, synes jeg. Kanskje litt forventningspress. Da synes jeg det gir mer trygghet og lyst til å møtes, dersom en forslår og sier at "jeg hadde blitt glad for å treffes uansett, bare for å bli mer kjent med deg AnonymBruker skrev (På 19.2.2023 den 23.29): Hvordan går dere frem og hvor fort møtes dere? Anonymkode: 90660...45f Som sagt, så foreslår jeg ganske raskt å ringes, kanskje etter en eller to dager. For så å avtale et treff, det skjer vel ganske raskt etter å ha snakket noen ganger, eller det blir ingenting. Endret 27. februar 2023 av exictence
exictence Skrevet 27. februar 2023 #19 Skrevet 27. februar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 19.2.2023 den 23.53): Kaffe er ikke aktuelt som første date. Jeg har alltid blitt bedt på middag (utenom fra de som bare vil ha sex og ber på en drink) og syns det viser seriøsitet i tillegg til å gi nok tid til å faktisk bli bedre kjent. Kaffe er noe overfladisk jeg gjør med kollegaer på 20 min og jeg ønsker ikke date på så overfladisk måte. Tur er koselig!... På sommeren! 😅 Anonymkode: 90660...45f Du har rett i at en middag er mer seriøst. Derfor vil jeg spare den middagsdaten til nr andre eller tredje date. Å bli bare litt kjent i starten er fint. Kanskje det ikke klaffer noe i det hele tatt. Like greit med en kaffe eller en liten tur som aller først, tenker jeg. Og ja, vi kan ikke bli så godt kjent på en så kort date. Men haster ting sånn da? Nei, jeg synes og tror det beste er at man kan bli kjent litt og litt. Den første daten kan jo også være litt ekstra spennende og man er ikke helt seg selv med å møte et helt fremmed menneske. Endret 27. februar 2023 av exictence 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #20 Skrevet 27. februar 2023 Foreslår alltid og møtes innen en uke etter match. Foreslår enten kaffe eller ei pils, og alltid på en ukedag. Mann 32 Anonymkode: acd4a...2f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå