Gå til innhold

Orke kontakt ned halvsøsken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en biologisk far som var ekstremt skadelig for meg. Han var helt grusom! Min mor kom seg heldigvis unna etterhvert. Jeg har alltid visst at jeg har yngre halvsøsken på min fars side, men nå er de voksne og ønsker kontakt. 

Jeg har store traumer som jeg har blitt påført av min far, selv om jeg i dag greier meg fint. Mine unge halvsøsken har aldri kjent vår far og har nå skrevet til meg at de ønsker kontakt med meg og å «høre mer om vår far». Jeg merker at jeg er skeptisk. 

Jeg har brukt SÅ mange timer i terapi for å komme hit jeg er i dag.  Samtidig ER  ikke mine halvsøsken min far, og han er ikke deres feil. Skylder jeg de kontakt? 

Anonymkode: fe328...a7b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du skylder ingenting. 

Men det er søsknene dine. Kanskje kontakt med søsken har en verdi i seg selv? 

Anonymkode: 7c7a1...9a9

Skrevet

Nei, du skylder ingen ting.

Men det kan hende at søsken gir deg glede i livet, på sikt.

Jeg syns de fortjener et svar, for som du sier, de er jo ikke faren din...

Vær ærlig! 

Anonymkode: 946dc...4cc

Skrevet

Du får si at du er ikke mentalt klar for det nå, å gå inn i det kapittelet, men kanskje senere en gang

Skrevet

Du kan jo si det som det er, at pga. en vond oppvekst orker du ikke snakke om deres felles far, men at du er åpen for å ha en relasjon. Om de kun er interessert i kontakt for å høre om faren deres så tenker jeg at du overhode ikke skylder dem noe. Du skal ikke retraumatiseres bare for å tilfredsstille dem.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...