Gå til innhold

Sunn snacks tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger tips til sunn snacks på kveldstid, helst uten for mange kalorier

Anonymkode: 4b297...738

Skrevet

Nøtter, hvis du tåler det.

Ellers så kjøpte vi en protein-chips med mindre fett på XXL i går og den var utrolig god på smak 🤤 Så god faktisk at jeg har bestilt meg flere poser 😄

• Liker 1
Skrevet
Mardina skrev (17 minutter siden):

Nøtter, hvis du tåler det.

Ellers så kjøpte vi en protein-chips med mindre fett på XXL i går og den var utrolig god på smak 🤤 Så god faktisk at jeg har bestilt meg flere poser 😄

Nøtter er et bra tips men også en kaloribombe

• Liker 1
Skrevet

Nøtter er en kalori bombe ja. 

Har du fryser, så har det kommet en del lav kcal is. 

Anonymkode: ca673...efd

Skrevet

Hva har du prøvd før, som ikke har fungert? 

Anonymkode: 8add1...0cb

Skrevet

Frosne druer

Maiskaker med chia og havsalt med et tynt lag med hjemmelagd peanøttsmør og epleskiver 

Varme eplebiter med sukker og kanel 

Nicecream med bærkompot

Rista kikerter 

Anonymkode: a4578...a19

• Liker 2
Skrevet

Grønnsaker med dip 100gr med holiday dipp er ikke så ille å spise. Eventuelt om du liker litt spice anbefaler jeg mager kesam med en liten dert sriracha oppi! Meget godt 

Anonymkode: e6598...4d2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva har du prøvd før, som ikke har fungert? 

Har prøvd masse, bananer med litt havsalt, ananas på boks, gulrøtter og dip, lobnobs, ren frukt… men er lei av disse tingene. Trenger noe nytt for å holde meg unna godteskålen 😆

Skrevet

Prøver å holde meg unna melk da jeg har funnet ut at det er det som gir meg kviser og ikke sukker 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har prøvd masse, bananer med litt havsalt, ananas på boks, gulrøtter og dip, lobnobs, ren frukt… men er lei av disse tingene. Trenger noe nytt for å holde meg unna godteskålen 😆

Da er mitt tips å droppe alt.

Du fortsetter å opprettholde et sug etter et eller annet. Du fortsetter å være vant til å putte noe i munnen selv om du ikke er sulten. 

Du finner noe som fungerer noen dager, uker. Du kjemper mot viljestyrken hver eneste kveld. Og på et tidspunkt vil du lete rundt i skuffer, ta en tur innom butikken på vei hjem fra jobb. 

For som du allerede har erfart; absolutt ingenting erstatter søtt/salt/fett når man først craver ett eller annet. 

• Liker 3
Skrevet

Sunn snacks er vel enkelt. Alt du kjøper av sukkerdrit, har jo gjerne en eller annen kunstsmak fra noe naturlig. Så jordbær, bringebær, blåbær. Evt et mindre antall druer, en banan, ett eple. plommer, nektarin. OSv. Jo frukt har sukker, men med fruktkjøttet brytes det ned naturlig, i motsetning til kunstige ting som tetter blodårer, legger seg rundt indre organer osv i tillegg til fett på kropp. Det er et enkelt valg. Spis når du er sulten. Har du behov for å putte i deg noe når du ikke er det, ta et naturlig valg, ikke kunstig og i moderate mengder :) 

Anonymkode: da1a3...b8d

Skrevet

Sunn snacks uten særlig med kalorier finnes ikke. 

Sukkerfri godteri er ikke sunn, den er full i e-stoff. 

Min erfaring er at snacks med mye umettet fett gjør meg så mett at jeg ikke får lyst på mer. En neve mandler eller valnøtter f.eks, eller salte peanøtter. Veldig kaloritett, men får også nok med litt. 

Anonymkode: 20b72...632

Skrevet

Zeroh saftis 🫶🏻

Anonymkode: cc071...a34

Skrevet

Jeg har i det siste fått dilla på ferske speltlomper med den vanlige cottage cheesen og lerums sukkerfrie syltetøy eller kanel 🤩 Synes smaken minner om pannekaker, og blir veldig mett. 

Anonymkode: 42261...ad4

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Sunn snacks uten særlig med kalorier finnes ikke. 

Sukkerfri godteri er ikke sunn, den er full i e-stoff. 

Min erfaring er at snacks med mye umettet fett gjør meg så mett at jeg ikke får lyst på mer. En neve mandler eller valnøtter f.eks, eller salte peanøtter. Veldig kaloritett, men får også nok med litt. 

Anonymkode: 20b72...632

Selvsagt finnes det og det er flere gode eksempler på det i tråden :) 

Anonymkode: a4578...a19

Skrevet

Sunn som i sunt eller lite kalorier?

Druer/fryste druer 

Milkshake laget på fryst jordbær og halv banan med lettmelk 

2 rugsprø med magert pålegg

Litt spekeskinke 

Fruktsalat med mager kesam 

Popkorn i stedet for chips

Anonymkode: ae845...0b0

Skrevet

Jeg varierer mellom disse

-Appelsiner eller klementiner

-Edamame pods med litt ekstra maldonsalt og chiliflak

-Mager kesam med dippulver og gulrotstaver

-Epleskiver med litt pepperkakesaus eller karamellsaus (de man kjøper til is)

-Diverse saftis fra coop sitt merke (synes de er ganske vannete, friske, og mindre søte) 

-Bløtkokte egg med maldonsalt

Anonymkode: 2cac4...697

Skrevet

Linda sStuhaug har mange oppskrifter på søtt som baserer seg på sukrin som er kalorifritt. 

Anonymkode: 44dd2...2a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...