Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i et forhold med psykisk og begynnende fysisk vold. Jeg vet han er i stand til å utøv grov vold. Jeg vil ut, uten å skape en åpen konfrontasjon. Planen er å la det ebbe ut. Hvordan kommer jeg meg stille ut, helst ved at han forlater meg? 

Anonymkode: 77e8c...197

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kommer ikke til å forlate deg. Om du så er utro så vil han holde på deg, det gir han makt.

Du kan mest sannsynlig ikke forlate han uten problemer heller. Det er stor risiko for at han vil nekte deg å slå opp, bli aggressiv og voldelig, eller at han vil bli nedrakkende og be deg gå men lovebombe og mindfucke og manipulere deg etterpå og nekte å gi slipp på den makten han elsker å ha over deg. Det tryggeste er derfor å forberede seg nøye, og å flytte fra han en dag han ikke er hjemme, legge igjen en lapp om at det er over og ha endret telefonnummer, deaktivere dine sosiale medier i noen måneder så han ikke får tak i deg der heller og aldri snakke med han igjen.

Kontakt krisesenter for mer råd og evn hjelp. Allier deg med venninner og gjerne med krisesenter om bruddet og hjelp til å pakke og flytte mens han ikke er hjemme.

Anonymkode: cfcfb...7d0

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg er i et forhold med psykisk og begynnende fysisk vold. Jeg vet han er i stand til å utøv grov vold. Jeg vil ut, uten å skape en åpen konfrontasjon. Planen er å la det ebbe ut. Hvordan kommer jeg meg stille ut, helst ved at han forlater meg? 

Anonymkode: 77e8c...197

Nettverk er uslåelig her. Fortell alle dine nære om alt som har skjedd. Kontakt politiet for råd, sørg for at de har navnet hans. Så sender du han en kort sms og sier at det er slutt fordi han ikke behandler deg bra. Blokker på alle arenaer så han ikke kommer under huden din. Pass på å være lite alene om mulig. Og hold deg opptatt så du slipper å sitte å tenke dette ihjel. Finnes en festet tråd her om temaet. Kom deg ut av forholdet asap❤️

Anonymkode: 68a2b...8c9

• Nyttig 1
Skrevet

Det er lurt å få han til å forlate deg med stoltheten sin i behold. Ellers kan han bli hevnlysten hvis jeg tolker situasjonen din riktig. Om du ikke gir han det han ønsker i forholdet, så blir han kanskje lei av deg. Er du barnevakt for ungene hans? Hushjelpen hans? Er det sex han vil ha? Pengene dine? Bor han i din leilighet/hus? Ved å bli mer uinteressant, så bytter han deg gjerne ut. Kan du f.eks. ha mye vondt i hodet eller magen og ikke orker sex. Slutte å pynte deg, barbere leggene og bikinilinja, etc. Kanskje han tenker at han fortjener bedre, og dumper deg? Og så later du som at du har mistet noe fantastisk, så går han ut med hevet hode og ser seg ikke tilbake. Det er nok ikke så lett som jeg skal ha det til, men håper du kan få noen tips som kanskjje kan være til hjelp.

Anonymkode: 4e783...26d

Skrevet

Fortsettelse: Min eks var ikke voldelig, men mye psykisk vold og sinne. Vi hadde mindre og mindre sex, og kjedelig, pga at han ikke tente meg med sinnet, og det ble pliktsex fra min side. Jeg gikk vel inn i en slags "depresjon" og pyntet meg ikke, og da byttet han meg ut. Var jo ikke planlagt fra min side, men han var veldig på tilbudssiden etter bruddet, og var ikke vanskelig å ha med å gjøre. Men det var full krig mellom han og eksen til nye dama hans. For der er det et barn inne i bildet, og mye styr når han vil på tur og eksen ikke vil samarbeide med å bytte helger 😛

Anonymkode: 4e783...26d

Skrevet

Ta kontakt med krisesenter! De kan gi deg mye bedre råd en du får på KG. Ikke vent på at han skal slå opp, du må ut nå.

Skrevet

Han kommer ikke til å gi slipp, slike menn gjør aldri det,.

Pakk kun det du har behov for og gå. Allier deg med en venn/kollega som du stoler fult og helt på, om du trenger penger for å dra eller et sted å være. Finn ditt nærmeste krisesenter og ta kontakt med de. Ta kontakt med politiet om du er redd for din egen sikkerhet, det er viktig å rapportere trusler! Husk at om han tilgang til dine personlige data så kan han spore bankkort og telefon, vurder å legge dette fra deg før du drar. 

Heier på deg! :klem:

Anonymkode: d0e3f...964

Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få.

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med ditt nærmeste krisesenter, som hjelper mennesker i en sårbar situasjon. Du finner kontaktinformasjon til alle landets krisesentre her. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og som kan hjelpe deg i den situasjonen du er i nå. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf 116117 eller ringe nødnummer 113.

Med vennlig hilsen,

Mvh
Chantielle mod.

• Nyttig 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...