GÃ¥ til innhold

Ensomme og isolerte menn🙃

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså aldri med venner, aldri med familie. De lever et isolert liv. Kun trening og jobb. I helgene sitter de hjemme alene og gamer. Menn i 30-årene som ikke har familie, singel fremdeles. Er ikke det veldig ensomt?  Det er jo som å være i et fengsel. Når jeg spør de om hva de gjør i helgene så sier de at de bare skal slappe av, ingenting annet. Noen av de ser ut til å ha depresjon, pga de er mye alene.Syns nesten synd på de. Men å sitte inne i en liten leilighet hele tiden og ikke gjøre noe annet. Aldri ute på byen heller. Hva om man har en dårlig jobbdag så trenger man å få luftet det ut litt med venner, snakke om ting? Istedet velger man å holde det inne.

Anonymkode: 0b73f...b5e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ikke så mange som velger dette, da. Det er noe som skjer gradvis, ofte på grunn av egenskaper man har bare delvis har kontroll over selv. Menn med helseutfordringer eller som er på autismespekteret blir gjerne valgt bort av både arbeidsgivere og kvinner, og mister typisk også kontakten med venner når de fortsetter inn i studier, karriere og familieliv.

Anonymkode: f7139...363

• Nyttig 1
Skrevet

Hæ? Kommer de seg ut på jobb har de jo et sosialt liv, gaming er også sosialt. Man kan knytte mye dypere vennskap med nettvenner og få støtte gjennom en dårlig tid enn noen man fester med. Et liv med jobb, trening og annet er ikke "å leve isolert"!

Anonymkode: ae790...59e

• Liker 6
Skrevet

Problemet med en slik livsstil er at de mister endel sosial øving. I hvert fall hvis de egentlig ikke er sosiale på jobb eller andre steder. Ikke alle jobber er særlig sosiale.

Jeg har en eks som ble slik og han ble veldig innesluttet av det, men tror det var noe psykisk ute og gikk der. Han ville ikke snakke med meg om det og flyktet inn i gamingen. Tilslutt kunne han bare snakke om gaming omtrent og vi var med familie så hadde han ikke peiling på hva andre snakket om fordi han ikke holdt seg oppdatert eller var særlig med andre mennesker. Utenom meg da, men på slutten av forholdet ville han egentlig ikke prate med meg heller.

Nå er det sikkert menn som trives helt fint med å ha det sånn og har sosiale nettverk på nett osv, men jeg tenker at det er visse utfordringer ved det om de skal ha en dame inn i livet og ikke er bevisst på hva slags dame de velger.

Det er nok ganske få kvinner som ønsker å være sammen med noen som kun gamer og har et veldig isolert liv. Man kan bli litt sær av å leve isolert.

Anonymkode: 250a2...03e

• Nyttig 1
Skrevet

Det finnes også kvinner som mangler et sosialt liv. Jeg er en av dem. Har heldigvis en liten familie(foreldre og bestemor) jeg kan ta kontakt med, men ellers ingen venner. Det er flere grunner til at jeg har mistet mitt sosiale liv. Hovedgrunnen er at jeg har blitt sviktet og utnyttet(ikke pengemessig, men følelsesmessig) av venner. Trives med et rolig liv uten drama og bare jobb og trening 😄

Anonymkode: c523b...385

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...