AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #1 Skrevet 19. februar 2023 Svarte heller. Jeg har holdt meg til boka, gått på jobb, fulgt opp familiære forpliktelser, vært ute i dagslys, spist regelmessig takket være barna. Har fått angst igjen, særlig om morgenen og ettermiddag/kveld. På jobben har jeg eventuelt blitt me hissig enn tilrådelig. Det kommer slitsomme flashbacks av dagens hendelser eller ting som ligger tilbake i tid - ting jeg har gjort feil, glemt, osv. Da kan det hende at jeg lager en plutselig lyd som ungene skvetter til av, og jeg forsøker maskere med et kremt eller lignende. Klarer ikke kontrollere at jeg plutselig stønner, sier NEI eller lignende. Kjenner at masse folk og masse lyder gjør meg forvirra - i dag skulle jeg prøve å følge planer som jeg hadde lagt i kalenderen og dro på et aktivitetsarrangement med barna. Jeg bare surra, glemte ting, fant ikke veien og var generelt helt overstimulert hele veien. Det som skulle være koselig ble bare skuffelse for barna og jeg fikk skikkelig kort lunte med dem fordi hele situasjonen var så utfordrende for meg. Hjemme igjen spør da altså datter om jeg er syk - hvilket gjorde dagen komplett. Da husker hun fire år tilbake til en periode med depresjon og kjenner altså igjen. Jeg spør hvorfor hun spør og hun sier det er fordi jeg ligger i sengen om dagen og legger meg tidlig om kvelden, at jeg ikke pleier det. Nå ligger ikke jeg i sengen hele dagen men det har vært noe hver dag og leggetid sammen med barna. De måtte legge seg tidligere enn vanlig noen ganger, uten at jeg tenkte de ville merke det. I morgen er det ny uke og ungene drar. Kjenner meg seff trist for at jeg har påvirket dem i negativ retning denne uken og jeg gruer meg til absolutt alt, til å stå opp i morgen, levere dem fra meg, dra på jobb, være på jobb. Og de neste dagene i det tatt. Legen har ikke svart på e meld jeg sendte for over en uke siden. Sist jeg hadde det dårlig: ba hun meg si fra om det ble verre, tilbød time seks uker frem i tid, spurte om jeg ville ha henvisning til DPS - noe jeg tidligere avsluttet selv pga total krasj med behandler, feildiagnoser osv. En ny henvisning tar jo også tre måneder eller noe slikt. Altså å ta kontakt med lege hjelper jo ingenting. Er ikke ute etter en sykemelding heller da jeg da bare går rett inn i en boble. Hva skal en da egentlig gjøre? Er ikke det at jeg forventer at noen kan trylle heller. Dagens klage. "God" natt. Anonymkode: c4994...08b
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #2 Skrevet 19. februar 2023 Purre på legen, ville også vurdert å ta kontakt med lavterskeltilbudet i kommunen. Bare å ta grep så fort som mulig. ❤️ Anonymkode: cb111...8cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå