AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #1 Skrevet 19. februar 2023 Ville du latt din jente på snart 14 få industrial piercing i øret? Anonymkode: e6929...a54
Wednesday Addams Skrevet 19. februar 2023 #2 Skrevet 19. februar 2023 (endret) Nei. Industrial piercing er en såpass "stor" piercing med vanskelig healingperiode at det hadde jeg ikke godtatt. Tror heller ingen seriøse studioer hadde tatt en slik piercing på en 14-åring. Endret 19. februar 2023 av Vixella
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #3 Skrevet 20. februar 2023 Ja, under forutsetning av at hun forstår viktigheten av korrekt etterbehandling. Herunder at det kan ta opp til et år før den er ferdig grodd. Det er ellers en ganske uskyldig piercing, heller industrial enn tunge, leppe, nese og mye annet som er populært. Anonymkode: 10cda...a02 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #4 Skrevet 20. februar 2023 Vixella skrev (3 timer siden): Nei. Industrial piercing er en såpass "stor" piercing med vanskelig healingperiode at det hadde jeg ikke godtatt. Tror heller ingen seriøse studioer hadde tatt en slik piercing på en 14-åring. Jeg fikk piercing i navelen da jeg var 14? Flere tok etter meg i løpet av ungdomsskolen også. Så er vel mange studioer som gjør dette så lenge de for tillatelse fra foreldrene. Hvorfor skulle de ikke gjøre det, mener du? Det er noen små hull, ikke spesielt farlig og man kan ta den ut, så ja jeg ville latt min tenåring ta piercings. De fleste typer unntatt tungen og private deler. Men nå har jeg inntrykk at piercinger ikke er like stas lenger som da jeg var tenåring. Anonymkode: 6631f...f32
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #5 Skrevet 20. februar 2023 Hva er industrial piercing? Anonymkode: 074c1...3cf
MyMichelle Skrevet 20. februar 2023 #6 Skrevet 20. februar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hva er industrial piercing? Anonymkode: 074c1...3cf Det er to hull i brusken i øret, med en liten metallstang gjennom begge. Kalles industriell piercing på norsk. Tviler på om det blir gjort på så unge. Står mer om det, samt at det kan ta 6-12 mnd å gro, her: https://www.pinpoint-piercing.no/single-post/2011/10/27/industrialpiercing Bildet er fra Wikipedia. Endret 20. februar 2023 av MyMichelle La til lenke.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #7 Skrevet 20. februar 2023 Hadde tillatt at min 14 åring hadde tatt hull i nesen, men ikke det der nei. Anonymkode: 074c1...3cf
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #8 Skrevet 20. februar 2023 Nei, aldri. Anonymkode: f6923...a87
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #9 Skrevet 20. februar 2023 Et seriøst studio vil nok anbefale at man setter inn to separate stenger eller ringer mens det gror. Det var i hvert fall det jeg fikk beskjed om for en ca. 15 år siden. Jeg endte opp med å aldri sette inn én stang, og har heller tatt noen flere hull i brusken oppover. Hull i ørene hadde jeg ikke hatt noen problemer med å la datteren min få! Men de er vonde når de går gjennom mye brusk og krever en del oppfølging i begynnelsen og over tid. At noen heller ville latt barna få piercing i nesa (hvor man alltid vil ha et lite hull, selv om man tar ut piercingen) synes jeg er merkelig. En piercing midt i fjeset synes jo i mye større grad? For ordens skyld har jeg hatt det også, men den gikk jeg raskt lei. Anonymkode: 2aedc...b4e
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #10 Skrevet 20. februar 2023 Datteren min har en industrialpiercing. Studioene rundt her har 15 års grense med foreldrenes tillatelse. Hun har vel ønsket seg den fra hun gikk på barneskolen og tok den rett etter 15-års dagen. Brukte et drøyt år på å gro. Anonymkode: 01355...aa9 1
Wednesday Addams Skrevet 20. februar 2023 #11 Skrevet 20. februar 2023 12 hours ago, AnonymBruker said: Jeg fikk piercing i navelen da jeg var 14? Flere tok etter meg i løpet av ungdomsskolen også. Så er vel mange studioer som gjør dette så lenge de for tillatelse fra foreldrene. Hvorfor skulle de ikke gjøre det, mener du? Det er noen små hull, ikke spesielt farlig og man kan ta den ut, så ja jeg ville latt min tenåring ta piercings. De fleste typer unntatt tungen og private deler. Men nå har jeg inntrykk at piercinger ikke er like stas lenger som da jeg var tenåring. Anonymkode: 6631f...f32 Fordi industrialpiercing er kjent for å være vanskelig i healingperioden.
Jaane doe Skrevet 20. februar 2023 #12 Skrevet 20. februar 2023 Anbefales absolutt ikke. Jeg tok industrial piercing når jeg var 16-17 år gammel og den var et mareritt å prøve å få gro. Håret hektet seg fast i den, klær hektet seg fast i den, jeg var uheldig å la meg på den i søvne, osv. Så øret mitt var dobbelt så stort som det andre og knall rødt mesteparten av tiden fordi piercingen ville ikke gro. Det endte med at jeg tok den ut, fordi jeg var redd for å skade øret mitt og lei av å ha vondt. Det er en ganske "stor" piercing fordi det er to hull som smykket går gjennom. Det er heller ikke alle som har riktig anatomi for den, husker at piercingsjappa jeg tok den på kun piercet industrial om man var over 16, men mulig de gjør det for de som er under 16 år andre steder da?
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #13 Skrevet 20. februar 2023 Vixella skrev (3 minutter siden): Fordi industrialpiercing er kjent for å være vanskelig i healingperioden. Så om du er 14 så er du ikke moden nok for healingperioden? Kjenner flere venner av meg på min alder som er i 20 årene som ikke tar vare på etterbehandlinga Jeg har selv en sånn piercing! Healingen vil ta lang tid, men jeg hadde latt min 14 år gammel datter ta den Anonymkode: e0d62...447
Wednesday Addams Skrevet 20. februar 2023 #14 Skrevet 20. februar 2023 Just now, AnonymBruker said: Så om du er 14 så er du ikke moden nok for healingperioden? Kjenner flere venner av meg på min alder som er i 20 årene som ikke tar vare på etterbehandlinga Jeg har selv en sånn piercing! Healingen vil ta lang tid, men jeg hadde latt min 14 år gammel datter ta den Anonymkode: e0d62...447 Det varierer selvfølgelig fra 14-åring til 14-åring, men man må også finne en piercer som faktisk er villig til ta en slik piercing på en 14-åring også, og det er det nok ikke alle som ønsker å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå