AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #1 Skrevet 19. februar 2023 Går det fint? Er for vektnedgang. Går for det meste i knekkebrød og frukt Anonymkode: 5bd63...c78
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #2 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Går det fint? Er for vektnedgang. Går for det meste i knekkebrød og frukt Anonymkode: 5bd63...c78 Definer fint. Uten proteiner, så blir jo det meste av vekttapet at du mister muskelvekt. Anonymkode: 9749e...385 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #3 Skrevet 20. februar 2023 Med mindre du vil ned i undervekt, så er det bare å kjøre på. Sultfølelse vil ofte komme snikende når du har vært i underskudd over tid, så det er bare å utnytte fraværet av sult nå:) Det samme er jo dersom du er ekstremt overvektig og det å spise 2000kcal feks er underskudd for deg. Da er det jo også naturlig å ikke føle ekstrem sult. Anonymkode: ad4c8...26e
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #4 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Med mindre du vil ned i undervekt, så er det bare å kjøre på. Sultfølelse vil ofte komme snikende når du har vært i underskudd over tid, så det er bare å utnytte fraværet av sult nå:) Det samme er jo dersom du er ekstremt overvektig og det å spise 2000kcal feks er underskudd for deg. Da er det jo også naturlig å ikke føle ekstrem sult. Anonymkode: ad4c8...26e Skal ligge på 1600kcal om dagen, og jeg er som regel rett under 1000. Anonymkode: 5bd63...c78
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #5 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Skal ligge på 1600kcal om dagen, og jeg er som regel rett under 1000. Anonymkode: 5bd63...c78 Kommer an på hva du veier om dette er ok. Er du overvektig er dette helt greit. Bare pass på at det ikke bygger seg opp til en overspisingsepisode dersom du ligger lavt lenge. Anonymkode: ad4c8...26e
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #6 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Kommer an på hva du veier om dette er ok. Er du overvektig er dette helt greit. Bare pass på at det ikke bygger seg opp til en overspisingsepisode dersom du ligger lavt lenge. Anonymkode: ad4c8...26e ja, jeg er overvektig og skal gå ned i vekt. Problemet mitt et overspising og småspising mellom måltider, så jeg prøver å kartlegge for å gjøre det enkelte for meg selv. Siden jeg begynte å telle kcal er jeg naturligvis mer bevisst på det, og spiser og derfor litt mindre. Spiser meg ikke mett-mett, men så jeg ikke er sulten. Og det holder til neste måltid. Anonymkode: 5bd63...c78
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #7 Skrevet 20. februar 2023 Bare husk at du kroppen din trolig er i sjokk nå, og da fungerer det, etter en stund må du kanskje gjøre noe annerledes. De fleste må spise "litt ekstra" etter 4-5 uker da vekta stagnerer. Kroppen gjør opprør Anonymkode: 3b98a...62f
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #8 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): ja, jeg er overvektig og skal gå ned i vekt. Problemet mitt et overspising og småspising mellom måltider, så jeg prøver å kartlegge for å gjøre det enkelte for meg selv. Siden jeg begynte å telle kcal er jeg naturligvis mer bevisst på det, og spiser og derfor litt mindre. Spiser meg ikke mett-mett, men så jeg ikke er sulten. Og det holder til neste måltid. Anonymkode: 5bd63...c78 Da ville jeg bare fortsatt å følge (fraværet av) sulten. Bare husk at når sulten/cravingen plutselig kommer (for den kommer til å komme), så må du være klar til å ikke øke mer enn til 1600. Ville fokusert på å få inn mer proteiner i kostholdet ditt. Kyllingfilet, hvit fisk, rent kjøtt av storfe og svin. Kanskje bytte ut noe av frukten med mer proteinrikt pålegg på knekkebrødene? Kokt egg, skinke, cottagecheese, makrell osv.. Jeg er normalvektig, og på dager uten særlig apetitt ligger jeg også på rundt 1000, så det er ikke noe skadelig eller unormalt egentlig. Det er normalt at appetitten svinger litt fra dag til dag. Anonymkode: ad4c8...26e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå