Gå til innhold

Mor som gir gaver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Moren min har alltid kjøpt klær til meg som er for store, og i helt andre farger enn jeg liker. Jeg er xs/s og bruker lite farger, stort sett blåtoner. Hun kjøper alltid orange eller rød ting i medium.

Jeg bare synes det er rart. Det er såpass for stort at jeg ikke kan bruke klærne. Hun har jo sett meg prøve fler av de, og ser vel at det er for stort? Og hvorfor kjøper hun farger hun vet jeg ille liker å gå med? 

Jeg er konfliktsky og ha veldig sjeldent sagt noe annet enn tusen takk. Er det frekt å si ifra, eller frekkere å la være?

Jeg er 34 forresten, så har veldig lite å si rent praktisk, jeg handler det jeg vil ha selv. Bare synes det er en rar dynamikk som jeg ikke vet hvordan jeg skal forholde meg til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Merkelig dynamikk. Skjønner du synes det er vanskelig å si fra om noe som burde vært åpenlyst fra før. Dessuten kommer takknemlighetdaspektet inn også. Og det at man ikke ønsker såre noen. 

Kjøper hun tingene egentlig til deg eller er det egne ting hun har ombestemt seg på? 🙊

Anonymkode: 8f4a1...79d

• Liker 1
Skrevet
Kirchoffs skrev (8 minutter siden):

Moren min har alltid kjøpt klær til meg som er for store, og i helt andre farger enn jeg liker. Jeg er xs/s og bruker lite farger, stort sett blåtoner. Hun kjøper alltid orange eller rød ting i medium.

Jeg bare synes det er rart. Det er såpass for stort at jeg ikke kan bruke klærne. Hun har jo sett meg prøve fler av de, og ser vel at det er for stort? Og hvorfor kjøper hun farger hun vet jeg ille liker å gå med? 

Jeg er konfliktsky og ha veldig sjeldent sagt noe annet enn tusen takk. Er det frekt å si ifra, eller frekkere å la være?

Jeg er 34 forresten, så har veldig lite å si rent praktisk, jeg handler det jeg vil ha selv. Bare synes det er en rar dynamikk som jeg ikke vet hvordan jeg skal forholde meg til.

Det er ikke uvanlig å bomme på størrelsen når man kjøper klær til andre. Og det er lov å si ifra at du synes det ble litt stort og fargerikt når du prøver. Hvorfor bytter du ikke til noe som passer deg bedre? 

Anonymkode: 940a9...bba

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke uvanlig å bomme på størrelsen når man kjøper klær til andre. Og det er lov å si ifra at du synes det ble litt stort og fargerikt når du prøver. Hvorfor bytter du ikke til noe som passer deg bedre? 

Anonymkode: 940a9...bba

Hun kjøper på jobbreise så er sjeldent det går å bytte. Men ja, er jo vanlig å bomme med størrelse. Burde vel bare si ifra🙈

Skrevet

Så konfliktsky er du vel ikke, at du ikke tørr å si i fra til din egen mor. 

Anonymkode: def02...89f

• Liker 2
Skrevet

Det er snakk om din mor, klart det ikke er frekt å si ifra:) Jeg fikk noen helt merkelige pyntegjenstander i gave tidligere, av min mor. Jeg måtte si ifra, at det ikke var noe jeg likte, og heller ikke kom til å ha fremme. Mye bedre å si ifra, slik at andre ikke kaster bort penger på noe man slenger inn i boden eller kaster😎

Skrevet
Hannah80 skrev (Akkurat nå):

Det er snakk om din mor, klart det ikke er frekt å si ifra:) Jeg fikk noen helt merkelige pyntegjenstander i gave tidligere, av min mor. Jeg måtte si ifra, at det ikke var noe jeg likte, og heller ikke kom til å ha fremme. Mye bedre å si ifra, slik at andre ikke kaster bort penger på noe man slenger inn i boden eller kaster😎

Ja det er akkurat det, det er jo frekt å ikke si ifra og! 
Har hatt en oppfatning av at dette er selvinnlysende, spesielt for henne, men det er jo ikke sikkert det er det. Og om hun gir meg ting som var bomkjøp for henne så er det bedre at hun kan å gi det til noen som vil bruke det eller selge videre:)

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Så konfliktsky er du vel ikke, at du ikke tørr å si i fra til din egen mor. 

Anonymkode: def02...89f

Jo! I den relasjonen så er jeg det, men er ikke konfliktsky til vanlig. Vi snakker generelt aldri om ting vi er uenige om, og unngår alle ubehagelige temaer

Skrevet
Kirchoffs skrev (3 minutter siden):

Ja det er akkurat det, det er jo frekt å ikke si ifra og! 
Har hatt en oppfatning av at dette er selvinnlysende, spesielt for henne, men det er jo ikke sikkert det er det. Og om hun gir meg ting som var bomkjøp for henne så er det bedre at hun kan å gi det til noen som vil bruke det eller selge videre:)

Nettopp:) Hun tror sikkert hun kjøper verdens fineste gaver til deg, huff. Hehe. Noen er bare ikke så flinke til å plukke ut passende gaver:)

Men bare så det er sagt, så hadde jeg aldri turt å sagt i fra til noen andre. Er konfliktsky selv🙈😝

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...