Gå til innhold

Hvor lang tid tar det å få svar på blodprøver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Andre ganger når jeg har tatt blodprøver har jeg ikke vært utålmodig, fordi svaret ikke har vært så nøye.

Nå derimot.... Blodprøvene skal avdekke potensiell hjernesvulst (som behandles med medikamenter eventuelt. Litt stress, men ikke lammende.) Eller om jeg har bakteriell infeksjon i brystet og om det bør behandles med antibiotika. Denne infeksjonen har blitt mye verre over helgen. Samtidig kan det være tegn på at noe mer er galt (det samme gjelder egentlig den hjernesvulst-greia). 

Da jeg satt på legekontoret på fredag så jeg på legen at han var myyye mer bekymret for symptomene mine enn det jeg var da jeg satte meg i stolen. Og nå etter å ha googlet i helgen så skjønner jeg hvorfor. Det er både kreft og hjernesvulst som det peker mot, spesielt omstendighetene rundt gjør det ekstra aktuelt. 

Så ja, hvor lang tid tar det før jeg får resultatene? Vi har sykehus i byen her, om det er relevant. 

Anonymkode: 9138b...2ac

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du tok de på fredag så burde du få svar i løpet av uken vil jeg tro. Iallefall om blodprøver blir analysert i byen din? Om de eventuelt må bli sendt til et annet sted kan det jo ta litt tid. Men ring legekontoret imorgen og hør 

Skrevet
Sofakona skrev (Akkurat nå):

Om du tok de på fredag så burde du få svar i løpet av uken vil jeg tro. Iallefall om blodprøver blir analysert i byen din? Om de eventuelt må bli sendt til et annet sted kan det jo ta litt tid. Men ring legekontoret imorgen og hør 

Ja, jeg tenker å få akuttime imorgen fordi smertene rundt infeksjonen er ille, på tross av bruk av smertestillende. Takk for svar 🙂

Skrevet

Jeg har ligget våken i et par timer nå i smerter og bekymring... Faen skulle ønske jeg kunne fått et svar med en gang. 🥺

Ts

Skrevet

Jeg er jo bare 29år. Det er jo alt for tidlig å få kreft. Jeg får ikke sove og det kjennes ut som at jeg har googlet meg gjennom hele kreft-delen av internettet gjennom helgen og det ser jo ikke bra ut. Det er virkelig ikke typisk meg å hoppe til alvorlige konklusjoner når jeg søker opp symptomer, så dette er veldig uvant. Og sannsynligvis et dårlig tegn.

Fuckings faen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg er jo bare 29år. Det er jo alt for tidlig å få kreft. Jeg får ikke sove og det kjennes ut som at jeg har googlet meg gjennom hele kreft-delen av internettet gjennom helgen og det ser jo ikke bra ut. Det er virkelig ikke typisk meg å hoppe til alvorlige konklusjoner når jeg søker opp symptomer, så dette er veldig uvant. Og sannsynligvis et dårlig tegn.

Fuckings faen. 

Risikoen for kreft er lav. Risikoen for at det skal være akkurat deg er også lav. Det betyr at det er større sannsynligvis helt ufarlige årsaker bak dine symptomer. Ikke google mer nå. Du blir bare mer bekymret og det hjelper ingenting når du må vente på svar uansett. 

Anonymkode: 3b04d...763

Skrevet

Ryddet for innlegg signert helsepersonell og svar til det. 

_popcorn_, adm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...