Gå til innhold

Kjæreste som gamer og aldri vil noe sosialt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare lufte ut noe som irriterer meg ganske mye om dagen, og vurderer å gå min egen vei snart! 
Meg og min kjæreste har vært sammen i snart 10 mnd. Vi bor ikke sammen, og bor et lite stykke fra hverandre. Snakk om en 45 minutters kjøretur. 
Vi er som regel hos hverandre annenhver helg grunnet skole og jobb i ukedagene. 
Vi begge bor hjemme enda! 
Til problemet… 

Når vi er sammen, så har vi det fint. Når han er hos meg ser vi en film, sitter å prater, lager mat og ender opp i senga til slutt. Det samme gjør vi hos han også, men her er gaminga problemet! Vi lager mat, ser film, koser og han setter seg for å game i TIMESVIS! Jeg ender opp med at jeg sitter med mitt og etterhvert kjeder jeg meg eller legger meg til for å sove! 
Problemet er ikke at han ikke får lov til å game for det gjør han, men nå har jeg kommet til et punkt der det irriterer meg. 

Jeg har også i tillegg kommet med utallige mange forslag at vi kan gjøre noe sosialt sammen. Enten det å gå tur, dra på senter, dra på resturant… han sier seg enig, men det skjer aldri. Har sluttet og komme med initiativ til det nå.. Ellers så er han mye med gutta, men han vil aldri gjøre noe med meg. Noe jeg syntes er sårt. 
Jeg går så lei av gaming og at vi aldri gjør noe sosialt sammen! Vi gjør det samme hver eneste gang..

Vurderer derfor å gå min vei… 

Noen som har vært borte i noe slikt? Ble det bedre? 

Anonymkode: 678bf...d8f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snart 10 år inn i forholdet, og nei, det endrer seg ikke.

Anonymkode: 1663d...c1e

• Liker 1
Skrevet

Kommunikasjon er nøkkelen til et godt forhold. Snakk med han. Altså, snakk MED han og ikke TIL han. La han få være med i samtalen. La han få forklare hvorfor han prioriterer som han gjør, hvilken fremtid han ser for seg, hva han liker å gjøre sammen med deg og hva han ønsker å gjøre mer av. 

Min mann var også sånn i starten. Han trengte tid til å forstå at han nå var i et forhold. Han liker å spille og jeg mener det er viktig å gjøre ting en liker, så han får spille så mye han vil. Men han har skjønt at det å sitte i timesvis hver kveld er ikke forenelig med et forhold. Han er også flink til å si i forkant når han ønsker å spille så jeg har tid til å finne på noe annet alene eller med andre den kvelden. Han har også kjøpt data til meg å lært meg å spille enkle spill vi kan spille sammen, og det er faktisk dritgøy. Nå har vi snart vert sammen i 10 år og har to barn sammen. Fortsatt kan han bruke hver kveld en hel uke eller to (dette er ikke ofte altså) på å bare spille med vennene sine på kveldene, men det er helt greit - for han nyter tiden sammen med meg når han er «ferdig» med den perioden og han er glad og har fått ny energi da dette tross alt er jo hobbyen hans som er viktig å vedlikeholde :)

Anonymkode: 4b38b...c00

• Liker 1
Skrevet (endret)

Gaming kan på mange måter minne om spillegalskap. Du klarer ikke legge det ifra deg, og du tenker på spillet når du ikke spiller. Har man kommet dit at prioriteringene i livet handler om spilling, så er det en jobb å komme ut av det. Det kreves vilje og selvdisiplin over lang tid. Problemet er at spilling ses på som uskyldig morro, så en som gamer ser ikke problemet. Så det blir sjeldent bedre før at den som gamer får seg en a-ha-opplevelse og innser det selv.

Synes ikke du skal godta dette. Du får stille et ultimatum. Problemet er at han vil føle seg som "taperen" uansett hva han velger, for han vil nok begge deler. Så da velger han enten spillet istedenfor deg, eller så velger han deg, men spiller i det skjulte. Om sistnevnte er noe du kan leve med, så er det jo greit. Kanskje. 

Men dere er såpass fersk i forholdet at det burde være greit å forlate nå uten å svi bort mer tid på han og på å prøve å endre han. Å være i et forhold der du må endre motpart for å leve i lag, da er utgangspunktet dårlig langsiktig.

Endret av Bombasi
  • Liker 1
Skrevet

Hvis du ikke liker det bør du bare gå nå. Jeg hadde også en eks som holdt på sånn, men opplevde det aldri som noe problem. Kunne fint sitte med henne i sofaen mens hun spilte, og enten se på, lese enn bok eller drive med noe annet.

Anonymkode: f543b...8f8

Skrevet

Det største varselsignaler her er vel at han ikke engang prioriteter å gjøre ting sammen med deg annahver helg.

Om han hadde prioritert egentid til ‘hva som helst annet’ i de få tidslukene dere har mulighet til å tilbringe sammen, så hadde det vært like idiotisk.

Du må spørre deg selv - eller han - om du bare er ‘god mat og sex levert på døren’….?

Å fokusere på kjæresten sin annahver helg er altså ikke mye forlangt. Det normale, spesielt dere som høres unge ut, er å ønske å utnytte hvert sekund sammen når en først har mulighet til å være sammen.

Anonymkode: d85e0...fab

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...