Gå til innhold

Beste hurtigkjetting?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal flytte et sted der det er fryktelig bratt, og privat veg. Har allerede hurtigkjettinger, men de er for små for dekkene mine så jeg må ha nye. Det er disse under jeg har fra før. Finnes det andre som er enklere å ha på, men som også funker for en bratt, glatt veg?: image.png.936030429688519be5376f9c6b9523f8.png

https://www.biltema.no/bil---mc/biltilbehor/vinterprodukter/snokjettinger/snokjettinger-2-stk-2000049897

Anonymkode: 59c15...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eller det vil si, beste hurtigkjetting til 205/55-16, og det var visst ikke så lett å finne en gang.... TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger denne.

Har du prøvd hurtigkjetting på boks? Vurderer å teste det ut. Har ødelagt skulder, så må ha enklest mulig

Anonymkode: e6761...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Følger denne.

Har du prøvd hurtigkjetting på boks? Vurderer å teste det ut. Har ødelagt skulder, så må ha enklest mulig

Anonymkode: e6761...1db

Nei jeg har ikke det, men mulig det finnes testrapporter på det, jeg fant noen som har testet på youtube. Har du gode dekk? Dekkene har alt å si også. Mine er så som så, og jeg har ikke råd til å kjøpe nye nå så jeg satser på kjetting. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piggkjetting er det beste, men mye verre å legge på enn hurtigkjetting. Den avbildet i HI et den enkleste å legge på.

Styr unna alt vas som ikke er laget av stål når det kommer til bratt vei og is.

Anonymkode: 9dc8b...f6c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Geojak skrev (2 timer siden):

Selv har jeg "könig" men litt forskjellige her til din dimensjon, og forskjellig pris:
https://www.thansen.no/bil/utstyr/vinterutstyr/snokjetting/16-dekk/205-55-16/n909974/
Snøsokk har jeg aldri forsøkt så vet ikke hvor enkel den er..

Takk. Biltema sin er billigere, så tror jeg kommer til å kjøpe den, de har også til min dimensjon. Har du noen gang prøvd Biltema sine? Bare lurer på om det er forskjell...utformingen er jo den samme. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.2.2023 den 17.36):

Takk. Biltema sin er billigere, så tror jeg kommer til å kjøpe den, de har også til min dimensjon. Har du noen gang prøvd Biltema sine? Bare lurer på om det er forskjell...utformingen er jo den samme. TS

Har brukt billige varianter, og har opplevet at de har røket etter en tids bruk, men om de ikke brukes så ofte er de helt fine.

Har valgt en dyrere variant nå, opplever at de er grovere i kjettingen, og innbiller meg da de holder lenger.

Har også vært eneste bil som kom opp en lang bratt bakke etter at den ble islagt med undekjølt regn.
Jeg var den eneste som la på,kjetting, andre med både firehjulstrekk og piggdekk sto på kryss og tvers i bakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.2.2023 den 17.36):

Det som er viktig er at de er tynne nok til at bilen presser dem ned i stålis. Jo tykkere kjetting, jo mindre går den nedi isen.

Anonymkode: 9dc8b...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geojak skrev (2 timer siden):

Har brukt billige varianter, og har opplevet at de har røket etter en tids bruk, men om de ikke brukes så ofte er de helt fine.

Har valgt en dyrere variant nå, opplever at de er grovere i kjettingen, og innbiller meg da de holder lenger.

Har også vært eneste bil som kom opp en lang bratt bakke etter at den ble islagt med undekjølt regn.
Jeg var den eneste som la på,kjetting, andre med både firehjulstrekk og piggdekk sto på kryss og tvers i bakken.

At de har røket? Bleh, det hørtes ikke så bra ut. Jeg har uansett ikke råd til å kjøpe de dyre, så det får bli Biltema sine nå.
Kjettinger er jo det beste selvsagt, så man kommer seg fram ja! TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...