Gå til innhold

Til dere som ønsker å være singel

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man er ikke selvstendig når man bor med noen. Man er i mine øyne fengslet. Man har gitt avkall på alt som er eget.

Anonymkode: 10432...e38

Det kan du godt mene, men en er ikke nødvendigvis en mindre selvstendig person fordi en har funnet noen å elske og helt selvstendig valgt å dele livet med.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen er perfekte, hvorfor skal jeg få føye meg og finne meg i de negativene sidene til en annen person når jeg ikke må? Jeg har sex;  jeg har og gir empati og støtte til/fra familie og venner. Jeg elsker å bruke tiden min som jeg vil. Og jeg elsker menn, som sexpartner, som venner, som brødre og far. Men ikke som partner. Jeg har aldri vært så lykkelig i et forhold som jeg er når jeg er singel, selv i de gode jeg hadde. 

Anonymkode: 5f9dc...f63

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er du mann? 

Anonymkode: defe6...4c4

Jepp.

Anonymkode: 515b4...d98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...
AnonymBruker

Hei ! Litt gammel tråd, men jeg ønsker å lese hva flere synes om dette temaet. Gjerne fra begge kjønn! 

Jeg er selv skilt og har barn 50%. Jeg har en kjæreste der han har et sterkt ønske om å bli samboere. Jeg har vært i tvil siden temaet kom på bane, og sliter med å finne ut hva jeg egentlig vil. 

Forholdet har gått litt fort frem og sånn som det er nå, har jeg egentlig ingen tid i huset mitt der jeg er alene. Kjæresten min kommer på besøk hver eneste dag, eller forventer at jeg kommer til han. 

Når han er bortreist , koser jeg meg så sinnsykt alene. Jeg er usikker om det er fordi jeg egentlig vil ha det sånn hele tiden. Eller om jeg bare nyter det, fordi det er tidsbegrenset. 

Hovedfordelen med å være singel , er å ha sex når jeg selv ønsker. Min sexlyst er sterkt styrt etter syklus, og når jeg er rundt eggløsning- da er det onanering hver dag eller sex hver dag. De andre ukene i mnd har jeg lav sexlyst. Vet at dette gjelder for mange kvinner. Men dette passer jo ikke for menn -som er som vi vet- ikke i syklus. Kjæresten ønsker gjerne sex hver dag.  Det er som om det er en forventning når vi legger oss. Dersom han legger seg først, ligger han naken over dyna og striker med beina sånn at jeg ser rett inn i hele helligdommen når jeg kommer fra badet😆 Jeg møter kjæresten på dette stort sett, og det blir jo deilig når jeg ser han koser seg . Jeg har ikke noe i mot å bli med , men sånn ideelt sett er jo sex best når man er kåt. 

Men så er det jo veldig hyggelig å være to. Det er mer hyggelig å ha en stabil økonomi, og det er hyggelig å ha noen å passe på/bli passet på. 

Anonymkode: 13ee6...0ee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.2.2023 den 20.47):

Å være frivillig singel som voksen, hvorfor ønsker dere det? Har dere mange kjærester? 

Anonymkode: fa578...89d

Jeg ønsker å være singel, fordi det gir meg mer glede en å være i et forhold. Dvs de tingene som gir meg glede i forhold, ikke kan måle seg med de gledene det gir meg å være singel.

Å gå i fra min eks-samboer er det vanskligste jeg har gjort. En fantastisk mann jeg elsket høyt og som jeg fortsatt er glad i og ønsker det beste for her i livet.

»problemet» er at jeg fra jeg var 16 år knapt har vært singel i hele mitt liv. Jeg har vært i kortere og lengre forhold frem til jeg traff med eks, som var min store kjærlighet.

Vi bodde sammen i mange år. Etter hvert vokste det frem et behov for å være 100% egoistisk. Kun tenke på meg selv og mine behov. Ikke stå ansvarlig for noen. Gjøre akkurat hva jeg vil, når jeg vil uten hensyn til en annen. Til slutt vokste det behovet seg såpass sterkt, at jeg ikke kunne ta et annet valg en å avslutte.

Det er nå snart 7 år siden og jeg regelrett elsker livet slik det er. Jeg kan vanskelig forestille meg å gå tilbake til et fast, forpliktende forhold igjen. Det er rett og slett ikke noe et forhold kan tilføre livet mitt, som overgår slik jeg har det nå. Samtidig tviler jeg på at jeg ville møtt noen jeg ville fått så sterke følelser for og hatt det så bra med, som med min eks-samboer. Men det har jeg altså ikke lyst til å finne ut av heller ☺️

Anonymkode: 6b555...8f7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
RedBull91 skrev (22 minutter siden):

😂😂👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg ønsker å være singel, fordi det gir meg mer glede en å være i et forhold. Dvs de tingene som gir meg glede i forhold, ikke kan måle seg med de gledene det gir meg å være singel.

Å gå i fra min eks-samboer er det vanskligste jeg har gjort. En fantastisk mann jeg elsket høyt og som jeg fortsatt er glad i og ønsker det beste for her i livet.

»problemet» er at jeg fra jeg var 16 år knapt har vært singel i hele mitt liv. Jeg har vært i kortere og lengre forhold frem til jeg traff med eks, som var min store kjærlighet.

Vi bodde sammen i mange år. Etter hvert vokste det frem et behov for å være 100% egoistisk. Kun tenke på meg selv og mine behov. Ikke stå ansvarlig for noen. Gjøre akkurat hva jeg vil, når jeg vil uten hensyn til en annen. Til slutt vokste det behovet seg såpass sterkt, at jeg ikke kunne ta et annet valg en å avslutte.

Det er nå snart 7 år siden og jeg regelrett elsker livet slik det er. Jeg kan vanskelig forestille meg å gå tilbake til et fast, forpliktende forhold igjen. Det er rett og slett ikke noe et forhold kan tilføre livet mitt, som overgår slik jeg har det nå. Samtidig tviler jeg på at jeg ville møtt noen jeg ville fått så sterke følelser for og hatt det så bra med, som med min eks-samboer. Men det har jeg altså ikke lyst til å finne ut av heller ☺️

Anonymkode: 6b555...8f7

Takk for at du deler! Kan jeg spørre om du går på dates eller blir med på one night stand ? 😀

Drar du på ferie? Reiser du da alene eller med venninner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nærmer meg 40 og har hatt mine forhold føler jeg. Fått et herlig barn ut av siste forholdet, og har en god relasjon til mammaen. Jeg har det som plommen i egget som singel, og hun skal være helt ut av en annen verden for at jeg skal gi opp det livet jeg har stablet på beina etter siste bruddet. Også er jeg veldig glad i å finne på ting med barnet mitt og alene, også hender det jeg treffer flotte damer som ønsker å ha det litt løst også. Nå er alt fokus på barnet mitt og drømmene mine.

Anonymkode: 995aa...29d

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ønsker å være singel fordi jeg har barn og ønsker ikke slippe noen inn i deres liv. Dessuten så liker jeg å styre livet mitt og dagene mine selv. Som en annen skrev her, fordelene med forhold veier ikke opp for ulempene. Har nok med meg og mitt og er attraktiv nok til å få hyggelig selskap når det trengs. Har også vært i forhold store deler av livet og er ganske mett på forhold livet. 

Anonymkode: f9a73...b02

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jeg ønsker å være singel fordi jeg har barn og ønsker ikke slippe noen inn i deres liv. Dessuten så liker jeg å styre livet mitt og dagene mine selv. Som en annen skrev her, fordelene med forhold veier ikke opp for ulempene. Har nok med meg og mitt og er attraktiv nok til å få hyggelig selskap når det trengs. Har også vært i forhold store deler av livet og er ganske mett på forhold livet. 

Anonymkode: f9a73...b02

Er du mann eller dame?

Tenker du innimellom på at du kunne hatt bedre økonomi med en samboer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi jeg har Genital Herpes og ikke tar sjansen på å smitte andre med det. Var så "heldig" at jeg ble smittet av den som da var kjæresten min for noen år siden. Hen visste at hen hadde det, men utsatte meg for dette likevel. Kunne hatt lyst til å kverke utysket, for å si det mildt. 

Har det ellers fint som singel. Har mange gode venner, kolleger og masse familie som veier opp for mye av ensomheten jeg ellers kunne ha opplevd. 

Anonymkode: b9a19...b9a

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde vært interessant å sett hvordan dere som sier dere ikke ønsker forhold ser ut :) Jeg tipper det er endel småfeite bitre damer her ;)

Anonymkode: 82bcd...b61

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hadde vært interessant å sett hvordan dere som sier dere ikke ønsker forhold ser ut :) Jeg tipper det er endel småfeite bitre damer her ;)

På seg selv kjenner man andre 😉

Anonymkode: 71438...265

• Liker 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

På seg selv kjenner man andre 😉

Anonymkode: 71438...265

Nei jeg er ikke feit ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er småfeit og bitter.😳 Trøstespist på meg 30 kg etter skilsmissen, og er dessverre bitter for at han ikke var villig til å prøve å redde ekteskapet😔😭 Men jeg er utenfor målgruppa for tråden, da jeg ikke er frivillig singel. Jeg jobber voldsomt med å komme over bitterheten. Og håper jeg en dag skal få et liv igjen som føles verdt det. 

Gikk inn i denne tråden for å prøve å overbevise meg om at det er en god ting at jeg er singel. Hjalp dessverre ikke😔

Anonymkode: c839b...d63

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å være frivillig singel som voksen, hvorfor ønsker dere det? Har dere mange kjærester? 

Eeh... Jeg er singel fordi jeg IKKE ønsker meg kjæreste. Lei av damer, lei av å ha sex, lei av å jakte og date. For et ambivalent spørsmål... 

Anonymkode: 543e4...394

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er singel fordi jeg trenger svært mye alenetid, blir sliten av å ha en samboer oppå meg hele tiden. Eller for den del en kjæreste som forventer å møte meg oftere enn det jeg ønsker. Og jeg orker ikke sexpress og et sexliv som mister piffen og når plikten slår inn. Det er helt nydelig å bestemme døgnrytme, kosthold, innhold på musikk/tv, og hva jeg ellers vil gjøre om dagene selv. Det blir for mye krav å leve i et forhold. Men jeg skal innrømme at jeg av og til savner å være to; sex (jeg har ikke elskere), noen å reise sammen med, finne på ting med som er mer naturlig enn sammen med venninner. Men samlet sett er fordelene størst med singellivet😊 

K50

Anonymkode: 14859...ac2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MØKK LEI UTRO MENN MED MENTALE PROBLEMER. Er 53 år. Fått mer enn ok!!! Mye bedre uten! Nesten bare bunnslammet igjen nå.....

Anonymkode: 9815a...a00

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frihet

Ingen drama

Mer overskudd

Bedre livskvalitet

Bedre økonomi

Jeg har alltid gjort mest i forholdet, så merker egentlig ingen forskjell i daglige gjøremål. 

Slipper tåpelige samtaler

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...