Gå til innhold

Til dere som ønsker å være singel

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å være frivillig singel som voksen, hvorfor ønsker dere det? Har dere mange kjærester? 

Anonymkode: fa578...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi forhold høres ut som et mareritt. Orker ikke engang å tenke på alt det innebærer , blant annet jevnlig sex. Jeg har aldri prøvd det ,ikke engang vært på dates. Har hatt muligheten, men nei takk. 

Kvinne 34

Anonymkode: 3cbc7...647

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke for meg å møte noen egentlig. Faller seg naturlig for meg å være alene. Blir utslitt av tanken på å prestere i et forhold, når jeg føler jeg ikke har det som kreves for et engangs ligg.

Anonymkode: b933a...657

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Total frihet. Mann 45.

Anonymkode: 515b4...d98

Frihet til flere sex partnere eller hva er det som lokker? Man kan jo få frihet til å reise og egne interesser i ett forhold også. Betyr dette at du ikke er emosjonelt tilgjengelig for kvinner? TS 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi livet er for kort til å måtte leve livet etter hvordan en annen lever, jeg får sove alene, jeg bestemmer hva jeg vil til enhver tid.

Det er utelukkende fordeler med å være singel.

Anonymkode: 10432...e38

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Frihet til flere sex partnere eller hva er det som lokker? Man kan jo få frihet til å reise og egne interesser i ett forhold også. Betyr dette at du ikke er emosjonelt tilgjengelig for kvinner? TS 

Dere må jo spørre om lov til å dra på ting. Dessuten får man sjeldet være alene i sitt eget hjem.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fordi forhold høres ut som et mareritt. Orker ikke engang å tenke på alt det innebærer , blant annet jevnlig sex. Jeg har aldri prøvd det ,ikke engang vært på dates. Har hatt muligheten, men nei takk. 

Kvinne 34

Jeg er delt. Alt som forventes av meg av en annen person er stress å tenke på. Samtidig er det kjipt å være alene. Det er ikke så viktig med forhold, men skulle gjerne hatt barn.

Jeg tror uansett ikke det er noen for meg der ute, så sånn sett er saken grei.

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frihet til:

Mine hobbyer

Ro i eget hus

Spise hva jeg vil når jeg vil

Møblere som jeg vil

Ha kun mine egne venner

Slipper ekstravenner og ekstrafamilie

Høre kun min egen musikk

Game når det passer meg

Reise hvor og når det passer meg

Ingen forpliktelser

Ingen drama

Ingen pengesluk

Og så videre...du skjønner nok.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på om jeg tolker spørsmålet ditt helt riktig... man er jo ikke singel om man har kjæreste?

Jeg, kvinne 50, orker ikke tanken på alt et forhold (samboer eller særboer) innebærer. jeg har stort behov for mye alenetid, og har litt sære interesser som gjør meg lite tilgjengelig. Å styre hverdagene mine selv er noe jeg ikke er villig til å gi opp. Sove 14 timer om jeg vil, stå opp 05.00 om jeg ønsker det, uten å måtte tenke på om noen "vil" at jeg skal være våken, eller at jeg forstyrrer noen med å sette på kaffen 05.05.

Anonymkode: c775d...403

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på om jeg tolker spørsmålet ditt helt riktig... man er jo ikke singel om man har kjæreste?

Jeg, kvinne 50, orker ikke tanken på alt et forhold (samboer eller særboer) innebærer. jeg har stort behov for mye alenetid, og har litt sære interesser som gjør meg lite tilgjengelig. Å styre hverdagene mine selv er noe jeg ikke er villig til å gi opp. Sove 14 timer om jeg vil, stå opp 05.00 om jeg ønsker det, uten å måtte tenke på om noen "vil" at jeg skal være våken, eller at jeg forstyrrer noen med å sette på kaffen 05.05.

Anonymkode: c775d...403

Du er på samme sted som meg:-)

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymburker skrev (3 minutter siden):

Jeg er delt. Alt som forventes av meg av en annen person er stress å tenke på. Samtidig er det kjipt å være alene. Det er ikke så viktig med forhold, men skulle gjerne hatt barn.

Jeg tror uansett ikke det er noen for meg der ute, så sånn sett er saken grei.

Barn går an å få uten forhold i dag. Dette er 2023. Jeg vil ikke ha barn. Jeg synes babyer og småbarn er kjempe søte, men problemet er at de blir større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Frihet til:

Mine hobbyer

Ro i eget hus

Spise hva jeg vil når jeg vil

Møblere som jeg vil

Ha kun mine egne venner

Slipper ekstravenner og ekstrafamilie

Høre kun min egen musikk

Game når det passer meg

Reise hvor og når det passer meg

Ingen forpliktelser

Ingen drama

Ingen pengesluk

Og så videre...du skjønner nok.

Jeg skjønner. Men hva hvis du møter en kvinne/mann som du ønsker å bli bedre kjent med da? Føler du deg noengang utenfor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dere må jo spørre om lov til å dra på ting. Dessuten får man sjeldet være alene i sitt eget hjem.

Min grense har gått ved "du har vel ikke tenkt å ha på deg den skjorten der?"

Da skjønner man at nedturen er igang. Døren blir da vist frem umiddelbart.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil spørsmål. Rett spørsmål er hvorfor man IKKE skulle være singel.

Det eneste rette svaret for min del er at det dukker opp en partner som rett og slett er for god til å gi slipp på.

Singellivet er utrolig bra. Bestemmer over egen tid. Over egne penger. Pleier de relasjonene man selv vil. Dyrker sine egne interesser. Pleier egen karriere. Får mene hva man vil. Hvis man er over gjennomsnittlig selvstendig, som meg, så er singellivet helt fortreffelig!

Så har parforhold noen fordeler, men de kan også lett oppnås i andre relasjoner. Tilhørighet (hvis man har barn eller annen famiiie), sex og fysisk nærhet (enkel tilgang via gode kompiser), psykisk nærhet (familie og nære venner), samvær (familie, venner og omgangskrets).

På spm om mange kjærester: Nei. Trives best som singel av årsakene nevnt ovenfor, men går all in langsiktig når jeg først satser. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner. Men hva hvis du møter en kvinne/mann som du ønsker å bli bedre kjent med da? Føler du deg noengang utenfor? 

Utenfor?? Jeg har en drøss med bekjente og en haug med venner og en del nære venner. Disse kan jeg ha pga at jeg nettopp kan bruke tid på akkurat dem. Det fader med en gang en skal ha dame. Det skal sies at disse består av rimelig fordelt blant begge kjønn

Pluss at en rimelig stor familie også skal ha sitt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei

Anonymkode: ff48d...0d3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg klarer meg veldig godt alene, og kan være helt fri til å ha sex med hvem jeg vil, uten å være utro. Har barn og ønsker ikke å involvere stadig nye menn i livet deres, slik mange av mine skilte venninner har gjort. Har hatt det sånn i over ti år, og har aldri hatt så variert og god sex som når jeg har vært singel. Har en krevende jobb, og er veldig opptatt på fritiden. Elsker å reise på ferie alene, eller av og til med gode venninner. Har også stor vennekrets og mange gode venninner og også mannevenner jeg kan snakke med og betro meg til. 

Kvinne, 50. 

Anonymkode: 4c6c4...090

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt kjæreste samboer og mann. Har levd hele voksenlivet unntatt noen måneder som singel et par ganger. Alt jeg vil nå er å være singel. Slippe å bli usikker av ting han sier til meg, slippe å være usikker på om jeg kan stole på han, slippe å selvutslette meg for at han skal bli fornøyd og for husfreden, slippe pliktsex og masse diskusjoner, beskyldninger og «arbeid» med forholdet. Kunne legge meg for å sove når jeg er trøtt og sliten. 

Anonymkode: 3453a...5f5

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Feilslutning. Jeg er kvinne og trives best som singel. Har likevel nokså faste sexpartnere i mine singelperioder. Er absolutt emosjonelt tilgjengelig i nære relasjoner. Frihet til å bestemme over seg selv har da med veldig mye mer enn hva som skjer mellom laknene å gjøre. Sex i stort omgang er jo langt enklere og mer ukomplisert tilgjengelig i et fast forhold enn i singellivet. Så for min del handler det om alle andre typer frihet. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...