Gå til innhold

Hvilken hunderase er værst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lagt merke til at labradorer stort sett alltid er helt propell på kurs og treninger, de stakkars eierene har virkelig noe å jobbe med😬 Er det noen raser du mener utmerker seg som «en håndfull»?😄

Anonymkode: 6469b...19e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Malinois

Anonymkode: 57811...963

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Malinois

Anonymkode: 57811...963

Ja, det er en utrolig krevende rase som kun bør anskaffes av de som skal ha tjenestehund. Imponerende hvor intelligente de er👍🏼

• Liker 9
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Har lagt merke til at labradorer stort sett alltid er helt propell på kurs og treninger, de stakkars eierene har virkelig noe å jobbe med😬 Er det noen raser du mener utmerker seg som «en håndfull»?😄

Har lagt merke til det samme, inklusive golden retriver.. egentlig alle retriver... 😅 Mulig de blir normale etter 2-3 år, men jeg lurer virkelig på hvorfor dette er så populære hunder og som familiehunder? Man må jo ha voksne barn om de skal ha sjans til å kunne håndtere hunden og selv da har jeg sett nok voksne henge som slips etter hundene. 

Ok det er hunder med god gemytt og høy toleranse, men ja, jeg lurer...

Anonymkode: fde08...29a

• Liker 5
Skrevet

Staffordshire bullterrier. Tøft nok utseende til at feil folk liker dem.

Anonymkode: d5d0f...176

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Har lagt merke til det samme, inklusive golden retriver.. egentlig alle retriver... 😅 Mulig de blir normale etter 2-3 år, men jeg lurer virkelig på hvorfor dette er så populære hunder og som familiehunder? Man må jo ha voksne barn om de skal ha sjans til å kunne håndtere hunden og selv da har jeg sett nok voksne henge som slips etter hundene. 

Ok det er hunder med god gemytt og høy toleranse, men ja, jeg lurer...

Anonymkode: fde08...29a

Er enig med deg her, skjønner ikke helt at de bulldoserene skal være familiehunder😂 

Skrevet

Border collie! Herregud så mange bordere som har levd et frustrerende og trist liv hos uvitende folk som ikke forstår at dette er hunder som må ARBEIDE og bruke hode og kropp aktivt for å ha det bra. Skulle ønske det var strengere rammer for hvem som kan avle, og kjøpe, hunder...

Anonymkode: 7a99c...500

• Liker 12
  • Nyttig 8
Skrevet

Jeg kan nesten ikke fordra små hunder. Spesielt terriere. Eller typ shiba. 

Jeg har 50/50 blanding av Alaska husky og Border collie som er snill , rolig og utrolig godt lynne. 

Er nok mer måten folk behandler hundene på enn selve rasen. Folk behandler hundene som stakkarslige babyer. Og unnskylder all mulig drittoppførsel

Anonymkode: cae64...9ef

• Liker 5
Skrevet

Og én annen ting er at folk ikke gir hundene sine i næææærheten av nok turer eller trening,lek og oppmerksomhet 

Anonymkode: cae64...9ef

• Nyttig 1
Skrevet

Labradorer brukes ofte som servicehund,så så viltre og kan de vel ikke være?  Labradoren til stemoren min er førerhund og logrer og bjeffer bittelitt når den hilser,deretter er den rolig og disiplinert som få 

Anonymkode: dbd9e...ada

Gjest CatPerson123
Skrevet

Vel de som irriterer meg er små hunder som chihuahua, men det er fordi de er så gneldrete osv. De blir jo ikke sosialisert fordi mange eiere bare tar de opp i armene om de bjeffer, istedenfor å venne dem til situasjoner. 

Så de er nok ikke de verste sånn som faktisk farlige hunder, men de verste fordi folk blir lurt av størrelsen til å ikke trene dem 😂

Skrevet

Cavalier king charles spaniel. Bare problemer, no go hund.

Anonymkode: 83ba4...00b

• Liker 3
Skrevet

Konge puddler, stygge ekle og plagsomme. Egentlig alle puddler.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Oj, det er mange…. Eller rettere sagt, mange raser kan jo ha tildels store utfordringer hvis de ikke får riktig stimuli/eier har kjøpt feil hund. Og i noen tilfeller er temperamentet dårlig hos noen hunder pga avl.  
Enig i labrador, mange av dem kan være en STOR håndfull hvis de ikke oppdras riktig! Labrador hannhund på ett år… hjelpes. 🙈 
Border collie, de MÅ få jobbe… Hvis ikke kan det bli skikkelig ille. 
Chihuahua, mange hannhunder markerer inne. De skjønner heller ikke alltid hvor små de er, og kan gneldre og ha dårlig temperament. Gjelder selvsagt ikke alle.  
Basset - husker jeg snakket med en veterinær for lenge siden som sa at han aldri hadde møtt en basseteier som var fornøyd med hunden sin! 🤣 

Det finnes en god del små, gneldrete hunderaser. 
Fuglehunder kan være rimelig «tomme i hodet», særlig som unge. 
Basenji har jeg hørt er meget krevende og en rase for spesielt interesserte. Men jeg har aldri vært borte i en, tror jeg. 
Chow chow - det temperamentet hadde jeg bare aldri orket.

Noen av de belgiske fårehundene kan være rimelig skarpe, ja. 

Anonymkode: 28408...c22

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Cavalier king charles spaniel. Bare problemer, no go hund.

Helsemessig er de jo krise, ja. Men gemyttmessig er de jo helt fantastiske! Hvis de bare hadde vært friske…! Da hadde det vært den perfekte familiehund. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Terriere og chihuahua synes jeg også er de verste hundene. De gneldrer ofte mye! Og biter. Spesielt terriere. Skjønner ikke at barnefamilier har disse. Kjenner mange som har blitt bitt i leppe, og øyenbryn, av disse som barn, og jeg holdt selv på å bli det. Altså erfaring fra mange ulike hunder og terrier-raser.

Anonymkode: 2a945...e69

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Helsemessig er de jo krise, ja. Men gemyttmessig er de jo helt fantastiske! Hvis de bare hadde vært friske…! Da hadde det vært den perfekte familiehund. 

Ja, jeg elsker hundene ❤ Men dessverre kommer jeg aldri til å kjøpe en.

Skrevet

Finsk lapphund. Plager hele nabolaget med bjeffinga si. 

Anonymkode: 42874...523

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Konge puddler, stygge ekle og plagsomme. Egentlig alle puddler.

Konge puddel er den nest mest intelligente hunderasen. En fantastisk flott familiehund, veldig enkel å trene, lydige, lekne, renslige, lite sykdom og en virkelig misforstått hunderase. 

Anonymkode: d1c7a...cf6

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet

Border collie, malamute, husky

Anonymkode: 3f531...831

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...