Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere med styrtfødsel med nr.1, hvordan starten den fødselen og hvordan ble fødsel nr2? 😊

Og et tilleggsspørsmål, hvilken uke fødte du i med nr1 og nr 2 ? 😊

Skal selv føde snart nr,2 og er spent på om det går like fort denne gangen. Gøy å høre litt erfaringer.

Videoannonse
Annonse
Gjest Flinkepia T
Skrevet

Har hatt to styrtfødsler. Det er en mulighet for at du får det igjen. Begge var 1 + uke sene. 

Syns det blir litt ekstremt med styrtfødsel, men er jo fort over da. 

Lykke til 🙂

Skrevet

Første fødsel var 6 t så strengt tatt ikke styrtfødsel. Men fødsel nr 2 var mye raskere og varte en time. Begge fødslene startet med vannavgang i uke 38.

Anonymkode: 9e439...c58

• Liker 1
Skrevet

Mye verre. Styrtfødsel er å foretrekke, for min del ihvertfall.

Anonymkode: 04b1a...e8b

Skrevet

Fødsel 1:

39 + 2

3 1/2 time

Fødsel 2:

39 + 1

20 minutter 

Begge startet av seg selv. 

Anonymkode: 7bf01...29d

• Liker 1
Skrevet

Med nr. 1 var rier mitt første tegn på at noe var på gang. Tok en dusj, men ville dra på sykehuset for å sjekke ståa. Det var bra, for jeg hadde 10 cm ved ankomst... Fra jeg fikk første tegn til babyen var ute tok det 2 timer. 

Så da jeg ventet nr. 2 var jeg spent på om det skulle gå like fort. Det viste seg at det gikk enda raskere... Våknet kl.6.30 av en rie og da var det bare å sprette opp, kle på seg og straks dra på sykehuset (ventet ikke på barnevakten en gang). Ble kastet inn på et føderom da jeg ankom, og babyen ble født før jeg hadde fått av meg truse og bukse ordentlig. Nøyaktig 1 time etter jeg våknet hjemme.

Da nr. 3 var ventet var jeg mildt sagt nervøs. Skulle det nå gå raskere så burde vi jo planlegge hjemmefødsel! Men ville jo ikke det heller... Men måtte bare håpe at vi rakk sykehuset. Og det gjorde vi ja! Dro på sykehuset ved første tegn (rie her også), og fikk konstatert 0 cm (!). Trodde ikke jeg hørte riktig, men joda... men det tok seg veldig raskt opp. 4 timer etter vi ankom sykehuset så ble babyen født. Ble karakterisert som en styrtfødsel dette også, men jeg syns det var helt fjernt - jeg følte jeg hadde vært på sykehuset en evighet! 😅

Med nr. 4 var faktisk første tegn littegrann vannavgang! Og veeeldig svake rier. Mye svakere enn jeg er vant med. Men med tidligere historikk var det ikke akkurat noe å vente på, så ble rett på sykehuset. Fikk ikke noe svar på cm ved ankomst, men babyen ble født 2 1/2 time fra vi kom.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde styrtfødsel med nr. to også. Første fødsel startet med rier. Andre startet med at vannet gikk, riene kom 30 min. senere. Første ble født 40+0, andre 40+4.

Lykke til med fødsel!

Anonymkode: 9c3b3...96c

• Liker 1
Skrevet

Med nr 1 gikk vannet kl 04 på termindato. Tok nesten 12 timer før han var ute likevel. Aktiv fødsel på 2,5 timer, styrtfødsel. Rakk ikke epidural.

Nr 2 startet også med vannavgang så dro derfor på sykehuset med en gang. Hun kom 1,5 døgn etterpå og jeg rakk epidural siden jeg allerede var på sykehuset. Tok derfor 3,5 timer og ble derfor ikke styrtfødsel, tror nok epidural sinket forløpet litt heldigvis 😊 Kan hende hun brukte litt lengre tid på å komme ut mtp at hun var nesten 4,5 kilo i tillegg. Født 2 uker før termin ca.

Venter nå spent på nr 3 😊

Anonymkode: 44d4f...7f6

• Liker 1
Skrevet

Fødsel nr 1 startet med vannavgang. Fødsel varte 1 time og 30 minutter. Fødte i uke 40.

Fødsel nr 2 startet med vannavgang, og varte i 45 minutter. Fødte i uke 35.

Anonymkode: a8239...e16

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Fødsel nr 1 startet med vannavgang. Fødsel varte 1 time og 30 minutter. Fødte i uke 40.

Fødsel nr 2 startet med vannavgang, og varte i 45 minutter. Fødte i uke 35.

Anonymkode: a8239...e16

Det er raskt..! Var du plaget med mye kynnere (i begge svangerskap?) eller var det verre i andre svangerskap ? Bare lurer siden du fødte litt tidligere med nr2. 😊 fikk du noen forvarsel ved andre fødsel når du fødte litt prematurt ?

Skrevet

To fødsler, begge på ca 1.5 time, begge i uke 39. 

Første startet spontant, med plutselige rier. Andre startet med delvis vannavgang så jeg måtte settes igang når fødselen ikke startet av seg selv innen 24 timer. Spontan, ikke-igangsatt var soleklart å foretrekke... men, jeg var ihvertfall allerede på føden, da, så jeg slapp å kjøre bil med press-rier.. 

Anonymkode: 43609...d2f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...