AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #1 Skrevet 19. februar 2023 Flere her som har en eller flere barn under skolealder og venter igjen? Eller erfaringer med det? Jobber fullt, og er så sliten etter jobb og jobber ofte helger at jeg bare føler for å kollapse etter jobb på sofaen men med 2 små barn går det ikke helt. Klager ikke, men barna vil helst til mamma og ikke pappa, så får ikke hvile før etter lagt de..sikkert luksus problem men hva gjorde dere for å ikke bli helt utslitt i svangerskapet? Anonymkode: 12a96...b6b
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #2 Skrevet 19. februar 2023 20% sykemelding. Føler ikke det hjelper så mye, men det gjør dagene bittelitt kortere. Blir mye tv på barnet, dessverre. Håper energien tar seg opp snart. Anonymkode: 582cf...cc8
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #3 Skrevet 20. februar 2023 Det har vært ganske tøft, men har klart å stå i det. Har flere ganger lagt meg sammen med barna kl 19, og er svært sjelden våken til lenger enn 21. Jeg har aldri før vært så sliten. Nå har heldigvis permisjonen min startet, så nå håper jeg den i magen holder seg inne litt til så jeg kan ligge rett ut mens barna er i barnehagen 😅 Anonymkode: 02f64...74c 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #4 Skrevet 20. februar 2023 Sykemeldt 100% 😊 Anonymkode: cfb80...ed5
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #5 Skrevet 20. februar 2023 Måtte jo bare stå i det. Mannen sto opp med ungene hver dag i helgen, så jeg fikk "sove lenge" da. Anonymkode: 4ad91...1c0
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #6 Skrevet 20. februar 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Måtte jo bare stå i det. Mannen sto opp med ungene hver dag i helgen, så jeg fikk "sove lenge" da. Anonymkode: 4ad91...1c0 Joda hadde nok gjort det om jeg ikke jobbet om helgene 😂 Anonymkode: 12a96...b6b
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #7 Skrevet 20. februar 2023 12 minutter siden, AnonymBruker said: Sykemeldt 100% 😊 Anonymkode: cfb80...ed5 Pga du er trøtt bare? Anonymkode: 12a96...b6b 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #8 Skrevet 20. februar 2023 Mannen sto opp med ungene mest mulig og han tok de med på turer på dagtid så jeg fikk hvile. Anonymkode: bd839...979
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #9 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Flere her som har en eller flere barn under skolealder og venter igjen? Eller erfaringer med det? Jobber fullt, og er så sliten etter jobb og jobber ofte helger at jeg bare føler for å kollapse etter jobb på sofaen men med 2 små barn går det ikke helt. Klager ikke, men barna vil helst til mamma og ikke pappa, så får ikke hvile før etter lagt de..sikkert luksus problem men hva gjorde dere for å ikke bli helt utslitt i svangerskapet? Anonymkode: 12a96...b6b Ikke unnskyld deg for å klage! Du har helt lov til det, fordi det er blytungt! Jeg er gravid med første nå, og har tenkt «herregud hvordan skulle jeg gjort dette med et barn i tillegg» - så kudos til alle dere som gjør det. Masse lykke til videre, håper det blir litt bedre for deg snart🥰 Anonymkode: 4c022...e48 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #10 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Pga du er trøtt bare? Anonymkode: 12a96...b6b Njai. Jeg er veldig sliten. Har et barn på 18 mnd og min mann jobber turnus så er mye alene. Barnet går fulltid i barnehage men jeg er såpass sliten/trøtt at jeg er avhengig av mye søvn nå rett før fødsel (har 4 uker igjen, 100% sykemeldt for en mnd siden). Derfor sover jeg også når barnet er i barnehagen. Så plages jeg da av halsbrann, noe vondt i bekken og rygg og jeg jobber i et tungt yrke. Ingen problem å få sykemelding og ingen dårlig samvittighet for det. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg på død og liv skal «stå i det» når det er opplagt at det ikke er det beste for meg akkurat nå. Anonymkode: cfb80...ed5 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #11 Skrevet 20. februar 2023 Klarte ikke stå i full jobb. Kan ikke jobbe meg ihjel, jeg må fungere på hjemmebane. Siden graviditeten gjør meg trøtt og utslitt, måtte jeg bli deltidsykemeldt. Anonymkode: 26c09...59f
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #12 Skrevet 20. februar 2023 Føler med deg... Har to barn. Storesøster på 8 år er heldigvis ganske selvstendig, men minstemann på 18 mnd må passes på hele tiden. Ofte legger jeg meg sammen med yngste 🙄 Ellers senest kl 21. Har også hjemmekontor, som hjelper MYE. Anonymkode: 79428...35d 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #13 Skrevet 20. februar 2023 7 mnd. på vei med andremann, førstemann er snart 18 mnd. Jobber 100% og er veldig sliten, må legge meg klokken 21 for at dagene skal gå rundt. Ville aldri i verden sykemeldt meg fordi jeg er trøtt, så med litt tilpassing på jobb skal jeg stå i det frem til permisjonen starter men har ikke mye til overs for fjellturer akkurat nå😅 Anonymkode: fc21e...52d 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #14 Skrevet 20. februar 2023 La meg tidlig og sørget for å få inn nok fysisk aktivitet, trening og nok og næringsrik mat:-) Anonymkode: 99bf6...935
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #15 Skrevet 21. februar 2023 Jeg klarte ikke å unngå å bli utslitt. Har stått i krevende jobb på sykehuset hele veien, i tillegg til å være påkoblet hjemme. Det har ført til at jeg er sånn i underskudd at jeg ikke klarer hente meg inn igjen. Så skulle ønske jeg hadde prioritert litt annerledes i svangerskapet. Anonymkode: 7983e...ada 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #16 Skrevet 21. februar 2023 On 2/19/2023 at 7:48 PM, AnonymBruker said: Flere her som har en eller flere barn under skolealder og venter igjen? Eller erfaringer med det? Jobber fullt, og er så sliten etter jobb og jobber ofte helger at jeg bare føler for å kollapse etter jobb på sofaen men med 2 små barn går det ikke helt. Klager ikke, men barna vil helst til mamma og ikke pappa, så får ikke hvile før etter lagt de..sikkert luksus problem men hva gjorde dere for å ikke bli helt utslitt i svangerskapet? Anonymkode: 12a96...b6b Gradert sykemelding. 30% noen uker pga kvalme i starten, og 20% fra uke 30. Jeg ble mye mer effektiv på jobb, da jeg kunne dra hjem når jeg ble sliten, istedet for å sitte uproduktiv på jobb, så tror ikke arbeidsgiver tapte på dette. Anonymkode: a8509...ff0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå