AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #1 Skrevet 19. februar 2023 Hei! Vi er begge i 20 årene! Og jeg synes det er flott at han har fått tak i jobb og trives der. Nå har jo ikke han hatt venninner og hang ikke med venninner når han har vært sammen med meg.. så da føles det ekstra ubehagelig at han skal begynne med det nå.. og ja jeg er old school, og synes ikke å få seg nye venninner tilhører i et forhold, noe er a snakke og ha lunch sammen i jobb altså å holde privat og jobb livet separert, men liker ikke tanken på at de har hverandre på snapchat og messenger. jeg ser ikke mine kollegaer som venner men mine kollegaer som er der for det samme som meg (penger). han kjører henne hjem og de går på cafe, mcdonalds osv etter jobb noen ganger.. jeg har tatt det opp med han at jeg synes det er smule ubehagelig at hvorfor må han gå med henne og spise sammen med henne etter jobb? Synes bare hele greia er unødvending.. og ikke med «sjalusi og umoden» og gidder ikke dette om å være naiv tullet… Han sa han skal «prøve»?! Og ikke ja jeg skal roe det ned.. virker også som hun maser på snapchat på han.. han har andre venninner på snapchat men de maser jo ikke sånt.. uff noen andre som har erfaringer? Anonymkode: fc5dd...83c
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #2 Skrevet 19. februar 2023 Han må "prøve" for å klare å ikke henge med henne? Hvis han ville, så hadde han gjennomført det. Han vil tilbringe tid med hun, så får du velge selv om du aksepterer det eller ikke. Anonymkode: 10de0...ed9 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #3 Skrevet 19. februar 2023 Er du 20 årene er du ikke "old school", men bedriver sosial kontroll basert på egen usikkerhet. Anonymkode: 40166...455 1 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #4 Skrevet 19. februar 2023 Mik erfaring er at slik henging fører til sex på ett eller annet tidspunkt. Faktisk lå min beste venninne med min kjæreste etter en periode hvor hun drev på slik. De jobbet ikke sammen, men hun drev stadig på og skulle ha ham med for å drikke kaffe, spise sammen osv. Helt merkelige greier og jeg stusset jo på det. Fant dem i senga sammen etter noen måneder. Anonymkode: 69a57...97a 5 1 1
Rødstrupa Skrevet 19. februar 2023 #5 Skrevet 19. februar 2023 (endret) Det er temmelig ego av han å holde på sånn. Ta en ny prat med han. Selv om du/man ikke er spesielt sjalu er det litt rart/ugreit at han gjør det jevnlig. Kunne forstått det dersom det var i forbindelse med en kurshelg eller lignende? Hvordan reagerer han dersom du henger med guttevenner? Får du noen reaksjon da? Dersom han gir beng ville jeg faktisk lurt på hvor interessert han var i meg….Lykke til i hverfall, ikke la han få holde på sånn, du fortjener bedre😃 Endret 19. februar 2023 av Rødstrupa 3 2
PM75 Skrevet 19. februar 2023 #6 Skrevet 19. februar 2023 (endret) Det er helt greit å ha venner av begge kjønn. Men hvis du ikke er spesielt sjalu av deg, så er det nok magefølelsen din som vil si deg noe om denne relasjonen. Endret 19. februar 2023 av PM75 1 4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #7 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Han må "prøve" for å klare å ikke henge med henne? Hvis han ville, så hadde han gjennomført det. Han vil tilbringe tid med hun, så får du velge selv om du aksepterer det eller ikke. Anonymkode: 10de0...ed9 sorry - det heter å tilbringe tid med HENNE ellers enig - ts må gjøre et valg her Anonymkode: fe6a4...b3a 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #8 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Er du 20 årene er du ikke "old school", men bedriver sosial kontroll basert på egen usikkerhet. Anonymkode: 40166...455 Hvorfor må alt vær kontrollerende og usikkerhet og alt dill? Som det er så normalt at kjæresten skal begynne å tilbringe mye tid med en kollega utenfor jobb ut av det blå.. jeg vet han kan bli for snill med andre kvinner og ikke forstår helt når de «flørter» med han Anonymkode: fc5dd...83c 5
mEditari Skrevet 19. februar 2023 #9 Skrevet 19. februar 2023 Virker som dere har kommet til et veikryss. Dette er dere tydeligvis veldig uenige i. Normen er vel at man ikke hadde likt sånt i et forhold, mens noen syns det er helt greit. Jeg ville helt klart gått, har man lyst til å ha noe varig så har jeg personlig ikke trua på at man bør opprette nære vennskap med potensielt nye partnere. 4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #10 Skrevet 19. februar 2023 Enten er han utro etter hvert (om ikke allerede), eller så slår han opp for å være med henne. Slår du opp nå så er han sammen med henne asap. Snakker av erfaring, dessverre. Anonymkode: 3ba0d...de3 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #11 Skrevet 19. februar 2023 Her ville jeg bedt om å lese mld, dvs du holde tlf og lese utvekslingen de har på Messenger. Evt titte innom sms/tlf logg. Kan jo godt være all eventuell seksuell flørt blir sendt på Snap, men om han ikke er noe bekymret du vil spørre om dette, så er det mulig det ligger tvilsom utveksling der. Nekter han, eller tar med tlf på do og kommer tilbake 10 min etterpå og viser, ja, da vet du at han skjuler noe. Dette er jo en ny relasjon, så begrenser seg litt hvilke hemmeligheter hun ville delt med han vanligvis, om de ikke er blitt veldig fortrolige. Jeg kan ha troen på gutte/jente venner, men dette høres ut som en flørt som skjer rett forann deg. Anonymkode: 83098...9e9 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #12 Skrevet 19. februar 2023 Jeg ville også bedt om å se meldingene mellom dem, da ser du raskt om det er noe mer enn vennskap. Så får du gi han ultimatumet, slutte å ha kontakt eller så gjør du det slutt. Hvorfor spør han ikke om du vil komme ned å spise med dem etter jobb? Invitere han henne hjem til dere? Han må jo ønske at du også skal bli kjent med henne om dette er en venninne ting. Anonymkode: 5a7e9...da5 1
ClausSaus Skrevet 19. februar 2023 #13 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei! Vi er begge i 20 årene! Og jeg synes det er flott at han har fått tak i jobb og trives der. Nå har jo ikke han hatt venninner og hang ikke med venninner når han har vært sammen med meg.. så da føles det ekstra ubehagelig at han skal begynne med det nå.. og ja jeg er old school, og synes ikke å få seg nye venninner tilhører i et forhold, noe er a snakke og ha lunch sammen i jobb altså å holde privat og jobb livet separert, men liker ikke tanken på at de har hverandre på snapchat og messenger. jeg ser ikke mine kollegaer som venner men mine kollegaer som er der for det samme som meg (penger). han kjører henne hjem og de går på cafe, mcdonalds osv etter jobb noen ganger.. jeg har tatt det opp med han at jeg synes det er smule ubehagelig at hvorfor må han gå med henne og spise sammen med henne etter jobb? Synes bare hele greia er unødvending.. og ikke med «sjalusi og umoden» og gidder ikke dette om å være naiv tullet… Han sa han skal «prøve»?! Og ikke ja jeg skal roe det ned.. virker også som hun maser på snapchat på han.. han har andre venninner på snapchat men de maser jo ikke sånt.. uff noen andre som har erfaringer? Anonymkode: fc5dd...83c Og dette gidder du… fordi? 1
Fremmed fugl Skrevet 20. februar 2023 #14 Skrevet 20. februar 2023 Hva hadde mange tenkt hvis han ikke hatt kjæreste? Dette er ikke to gamle gode venner som deler fortid og fellesskap. Så jeg hadde tenkt at har var det en hyggelig flørt mellom to kolleger. Som ikke er så hyggelig hvis man er TS. TS, kjærester kan være mye ulikt, man alle er det helt frivillig å være med. Hvorfor skal du fortsette å være kjæreste med denne mannen. TS, skal du være i langvarige forhold så bør du akseptere at det er vanlig å få jobbvenner, og da også av motsatt kjønn. Det betyr ikke at folk i forhold skal være grenseløse i slike vennskap. 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #15 Skrevet 20. februar 2023 Han burde jo heller gå ut og spise sammen med deg. Nei, det er ikke rart at du reagerer på dette, og det burde han forstå. Anonymkode: 2a4d5...cd8 1
Gjest Sunaia Skrevet 20. februar 2023 #16 Skrevet 20. februar 2023 (endret) Nå er jeg en del eldre enn deg ts, så det kan være at min mening er utdatert. Men 90-tallet da jeg var ungdom var det ganske vanlig å ha venner av begge kjønn uten at det ble problematisert. Ingen av mine kjærester har hatt noe å si på det og jeg har ikke hatt noe å si på at de har hatt venninner. Venner er noe av det som er aller best med å være ung. Det er så enkelt å få de, folk har ikke ansvar for foreldre og barn enda og folk har energi. Det blir færre venner med åra, tro meg! Min beste venn er en mann. Jeg er gift og han synes bare det er trivelig. Mye mulig min beste venn hadde hatt sex med meg om jeg hadde åpnet opp for det. Men det har jeg ingen planer om. Jeg hadde godtatt det ts. Men da må du også få henge sammen med henne nå og da. Om dere begge har lyst. Endret 20. februar 2023 av Sunaia Skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #17 Skrevet 20. februar 2023 Pedro & Chantel Anonymkode: f6f3c...667
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå