Gå til innhold

Katter kommer kun til meg for kos

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at katter velger seg en de kun kommer til for å få kos?  

Anonymkode: c6b4b...4ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Helt vanlig. I vår familie har vi helt klare roller, sett fra katten sin side. 
Jeg er kun til for mat, tydeligvis, mens mannen min er den som skal slippe ut og inn. Sønnen vår får besøk på fanget og skal kose, mens datteren er lekekompis. 
Dersom jeg forsøker å kose så trekker pus seg unna og hun vil heller ikke komme inn dersom det er jeg som åpner døra. Om hun har vært hjemme sammen med resten av familien hele helgen så har hun ikke mast på mat i det hele tatt, men i det øyeblikket jeg kommer hjem så "kaster hun seg over meg" og maser om mat helt til jeg fyller opp (den allerede velfylte matskåla...).
Dyr er rare....

Endret av Angelheart2
Skriveleif
  • Liker 2
Skrevet

Ja, helt vanlig. Mannen min syns det er sykt irriterende at begge kattene kommer til meg for å kose, når han mater dem. De går til han om matskålen er tom :ler: Det rareste er at de venter på han med å si ifra om vi er alene hjemme. De gidder ikke hente meg. Ekke min jobb tydeligvis. 

Anonymkode: 968f6...93d

Skrevet

Min katt sin verden kretser rundt meg, med mindre pappa kommer innom på kaffe. Da er hun i fanget eller armene hans umiddelbart. Kommer mamma på besøk så prøver hun seg alltid ved å ligge slapt ved matskåle og håper på at hun byr på noe godt. Rare dyr.

Skrevet

Det er helt normalt at kattene bestemmer seg for at de forskjellige menneskene har forskjellige roller.

Feks, hos oss, hver gang HrMinya går og legger seg, eller går til badet/toalettet/gangen hvor soveromsdøra er etter klokka ni på kvelden, så følger kattene etter, i påvente av at han åpner soveromsdøra. De blir med inn, sitter i vinduskarmen, legger seg i senga, hvor de noen ganger blir liggende lenge, andre ganger går de ut igjen etter 10-20 minutter.
Når jeg går og legger meg, derimot, så skjer det bare eksepsjonelt sjeldent at kattene blir med inn på soverommet.

Hvis jeg går på kjøkkenet, enten for å lage mat, eller bare for å gå gjennom til andre steder, så kommer det så og si alltid en katt for å mjaue og kanskje potensielt få noe godt.
Det skjer aldri med HrMinya, med mindre han går for å ta seg mer å drikke, og bruker ismaskinen på kjøleskapet, for da sitter det alltid én liten snuppe som et tent lys, for hun synes ismaskinen er superspennende.

Legger jeg meg på sofaen får jeg sjeldent en pus på fanget, legger HrMinya seg på sofaen, kommer en liten herremann i full fart, hopper opp i sofaen, og blir liggende som en vaskefille, strekt ut så lang han er. 😛

I tillegg betyr HrMinya ofte lek, mens jeg står for mye kos. De er noen raringer.

Skrevet

Mitt inntrykk er at katter ofte går til den som ignorerer de i rommet, ikke de som maser på de. Jeg ignorerer alltid katter, men de kommer alltid bort til meg 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...