Gå til innhold

Hva er riktig respons når folk trakasserer deg fra bil?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså når du er ute og går og passer dine egne saker, og en bil full av ungdommer (unge menn) kjører forbi og roper stygge ting til deg/tuter/lager ekle lyder. Hva er en bra respons? Hva hadde du gjort?

Anonymkode: 92cce...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde faktisk ikke giddet å bry meg. Hadde bare tenkt de ikke var ved sine fulle fem og gått videre. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tatt bilde av bilen og politianmeldt dem. Gjør de det med deg gjør de det med flere. Hvis flere politianmelder jo større sjanse er det for at politiet velger å gjøre noe med det. Trakassering er ikke greit, og ikke noe man bare skal le av og overse. 

Anonymkode: 89bc5...da1

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tatt bilde av bilen og politianmeldt dem. Gjør de det med deg gjør de det med flere. Hvis flere politianmelder jo større sjanse er det for at politiet velger å gjøre noe med det. Trakassering er ikke greit, og ikke noe man bare skal le av og overse. 

Hvis man skulle anmeldt alle fulle som oppførte seg rart eller skrek fra en bil, så hadde man vel knapt gjort annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Enig i den. Men tenk om de blir sinte og stanset bilen og det blir masse drama om jeg anmelder? De er jo åpenbart ikke gode i hodet. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (6 minutter siden):

Hvis man skulle anmeldt alle fulle som oppførte seg rart eller skrek fra en bil, så hadde man vel knapt gjort annet?

Så vanlig er det ikke. Hvorfor skal man bare akseptere det? De gjør det for å være slem, og da får det konsekvenser

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (6 minutter siden):

Øh. I løpet av livet har jeg opplevd det ca ti ganger, og jeg er femti nå. Hvor ofte skjer det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Enig i den. Men tenk om de blir sinte og stanset bilen og det blir masse drama om jeg anmelder? De er jo åpenbart ikke gode i hodet. 

De vet jo ikke hvem du er mest sannsynligvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vanlig er det ikke. Hvorfor skal man bare akseptere det? De gjør det for å være slem, og da får det konsekvenser

Ja. Dessuten var de ikke fulle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De vet jo ikke hvem du er mest sannsynligvis. 

Men de får vel vite om jeg anmelder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AllahBallah skrev (1 minutt siden):

Ta bilnr. og ring til foreldrene dems.

Skal definitivt ta bilnummer og slå opp skiltet om det skjer igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Øh. I løpet av livet har jeg opplevd det ca ti ganger, og jeg er femti nå. Hvor ofte skjer det med deg?

10 anmeldelser i løpet av et liv er ganske mye, såfremt man ikke har vært uheldig å oppleve mange alvorlige voldsepisoder eller seksuelle overgrep, eller andre grove straffeovertredelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (3 minutter siden):

10 anmeldelser i løpet av et liv er ganske mye, såfremt man ikke har vært uheldig å oppleve mange alvorlige voldsepisoder eller seksuelle overgrep, eller andre grove straffeovertredelser.

Jeg skjønte ikke hva du mente nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...