Gå til innhold

Renner ikke unna i vasken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vasken på badet har tetta seg, vannet renner ikke noe særlig unna, tar veldig lang tid. Har prøvd med avløpsåpner, det hjalp ikke noe særlig, rant litt mer unna en liten stund og så samme igjen. Har ikke noe problemer med hverken vaskemaskinen eller dusjen som jeg vil tro er connecta til de samme rørene lenger ned i systemet - så da antar jeg (håper) at problemet er lokalt i vasken? Eller?

vil det i denne situasjonen høres ut som det vil hjelpe å åpne vannlåsen og rense? Har klippa håret en del over vasken og mistenker at det kanskje er blitt for mye hår?

Anonymkode: 28826...030

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det vil det. Åpne og rense. 

Anonymkode: 27f73...b7e

• Liker 1
Skrevet

Sett bøtte under før du åpner. 

Anonymkode: 27f73...b7e

• Liker 1
Skrevet

Ja, selvfølgelig vil det hjelpe å rense vannlåsen. Avløpsåpner er ikke førstevalget ved tett/treg vask........ 

Anonymkode: 85fe5...e38

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Ja, selvfølgelig vil det hjelpe å rense vannlåsen. Avløpsåpner er ikke førstevalget ved tett/treg vask........ 

Anonymkode: 85fe5...e38

Men tenker om det er sannsynlig at problemet er i vannlåsen der heller enn lenger ned i rørsystemet (så man må ha rørlegger). Mtp at jeg ikke har problemer med de andre avløpene på badet ( eller leilgheten)

Skrevet

Renset selv nettopp vannlåsen til vasken på badet, og tror det jeg dro ut var et levende monster. Hår og tannkrem-spytt gjør sitt 😆Rant mye bedre etter dette, som det pleier å gjøre hver gang jeg orker å gjøre det. 

Anonymkode: ef4d8...85f

• Nyttig 1
Skrevet

Du må nesten bare åpne og se. Man bør jo helst sjekke vannlåsen en gang i blant. Er den ren og det fortsatt ikke renner unna så er jo neste steg avløpsåpner eller å få det staket rent. 

Anonymkode: e26dc...98b

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du må nesten bare åpne og se. Man bør jo helst sjekke vannlåsen en gang i blant. Er den ren og det fortsatt ikke renner unna så er jo neste steg avløpsåpner eller å få det staket rent. 

Anonymkode: e26dc...98b

Ja vet. skal gjøre det. Jeg bare prøver å tenke logisk- at hvis det er tett lengre ned burde ikke da også feks dusjen merket det samme? Er det riktig tenkt?

Skrevet

Du tenker riktig, mest sannsynlig bare å renske ut nedi der

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...