Gå til innhold

Skomaker - Fikser de bare såler eller gjør de mer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et par relativt dyre sko (for meg...) som etter mye bruk har fått hull i sømmene + utslitt såle på "hælen". Tror det er 1-2 hull i der sålen og skotøyet, og hull i hælen på begge.

Finner ikke ut som dette er noe vits å sende til skomaker. Fikser de sømmer i sko? Eller fikser de "generelt" slike ting? Jeg er veldig glad i skoene og finner ikke denne modellen mer. Hva slags priser kan man forvente på sånt, noen som vet? Forstår at de ikke tar lik pris over hele landet, men hva man kan forvente. Liten vits å bruke mer penger på fiksing av sko enn hva det ville kostet for noen nye, like gode. (Selv om modellen er borte.) 

Noen som har peiling på dette?

Anonymkode: 4a32e...39b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, de fikser resten av skoen også. De reparerer også skinnjakker🥰

Pris vet jeg ikke. Det kommer an på hvor omfattende jobben er, og matrialer. 

Anonymkode: 3841c...1e8

Skrevet

Ja skomakere fikser slik, priser tørr jeg ikke si noe om

Anonymkode: 20a39...b6e

Skrevet

Jøss finnes det fortsatt skomakere? 

Anonymkode: aba0c...91a

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Ja, ikke alle som kjøper billige bruk-og-kast-sko.

Anonymkode: 21e9c...372

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja heldigvis 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.2.2023 den 18.06):

Jeg har et par relativt dyre sko (for meg...) som etter mye bruk har fått hull i sømmene + utslitt såle på "hælen". Tror det er 1-2 hull i der sålen og skotøyet, og hull i hælen på begge.

Finner ikke ut som dette er noe vits å sende til skomaker. Fikser de sømmer i sko? Eller fikser de "generelt" slike ting? Jeg er veldig glad i skoene og finner ikke denne modellen mer. Hva slags priser kan man forvente på sånt, noen som vet? Forstår at de ikke tar lik pris over hele landet, men hva man kan forvente. Liten vits å bruke mer penger på fiksing av sko enn hva det ville kostet for noen nye, like gode. (Selv om modellen er borte.) 

Noen som har peiling på dette?

Anonymkode: 4a32e...39b

jeg har et par sko jeg har reparert så mange ganger at skomakerutgiftene langt overstiger det skoene kostet nye. Men det er jo verd det. Det er dyre sko som kostet 2000 kroner nye. Jeg kjøpte dem i 2007, og bruker noen hundre annethvert år kanskje, og totalt sett synes jeg ikke de 2000 + skomakerutgiftene er så ille i forhold til hva nye sko ville kostet annethvert år. Men den virkelige kostnadsbesparelsen er jo for klimaet, og dreiningen fra å legge pengene mine i ting, til å legge dem i tjenester.

Anonymkode: 46379...5b6

• Nyttig 1
Skrevet

Jobber i en veskebutikk og sender alle ødelagte vesker de for fiks også. De ordner med sømmer og fikser lommer og glidelåser og alt mulig! Men det er dyrt å fikse skoene, så med mindre det var sko til mange tusen kr er det ofte bedre å kjøpe nye dessverre

Anonymkode: b0f9a...e63

Skrevet

Spør en skomaker og vis skoen. Utrolig hva en skomaker kan gjøre med å fikse sko

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jobber i en veskebutikk og sender alle ødelagte vesker de for fiks også. De ordner med sømmer og fikser lommer og glidelåser og alt mulig! Men det er dyrt å fikse skoene, så med mindre det var sko til mange tusen kr er det ofte bedre å kjøpe nye dessverre

Anonymkode: b0f9a...e63

ikke for klimaet. Det finnes mer enn en type kostnad.

• Liker 1
Skrevet
On 2/25/2023 at 5:43 PM, AnonymBruker said:

ikke for klimaet. Det finnes mer enn en type kostnad.

Huff ikke nå igjen...

Anonymkode: 20a39...b6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...