Gå til innhold

Føler meg så tjukk, klarer ikke være glad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg tjukk, ekkel, tung. Dame 34 år, veier 80 kg. Dobbelthake, på magen.. føler det ligger et fettlag på kroppen..

Er på ferie nå, men klarer ikke kose meg. Klarer ikke føle meg bra, føles meg bare tjukk og stor.

Andre som føler det sånn iblandt?

Anonymkode: 7590b...0b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du tror du hadde følt deg bedre hvis du var mer aktiv så får du gi det et forsøk. Hvis du ikke tror det hadde gitt deg mer glede, så må du finne glede i å være sånn som du er. Trøst deg med at alle ser kun seg selv på stranden fordi vi er alle så usikre på oss selv. 

Anonymkode: 85202...f04

Skrevet

Ja, rett som det er. Noen dager tenker jeg ikke over det, andre dager ødelegger det humøret helt.

Anonymkode: af56d...f62

Skrevet

Har følt det sånn hele livet, uansett hvor smal jeg har vært. 

Nå er jeg overvektig, så nå er det i det minste korrekt. 

Anonymkode: 3d3d1...c95

Skrevet

Ja jeg gjør det nå, så nå er det reaktivering av My Fitness Pal og kontroll på inntak og forbruk -Nå behøver jeg ikke å bli noe tjukkere.

Hygg deg på ferie og bruk den som motivasjon til å komme igang når du kommer hjem. Legg en plan som du følger etter ferien.

Anonymkode: c0689...419

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg føler meg tjukk, ekkel, tung. Dame 34 år, veier 80 kg. Dobbelthake, på magen.. føler det ligger et fettlag på kroppen..

Er på ferie nå, men klarer ikke kose meg. Klarer ikke føle meg bra, føles meg bare tjukk og stor.

Andre som føler det sånn iblandt?

Anonymkode: 7590b...0b7

80 kg er jo ikke mye 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har følt det sånn hele livet, uansett hvor smal jeg har vært. 

Nå er jeg overvektig, så nå er det i det minste korrekt. 

Anonymkode: 3d3d1...c95

Akkurat samme her.

Anonymkode: 7ee7a...3b9

Skrevet
Conall skrev (Akkurat nå):

80 kg er jo ikke mye 

Hvis man er veldig lav, så er det jo det...

• Liker 2
Skrevet
Conall skrev (1 minutt siden):

80 kg er jo ikke mye 

Med mindre man er 180 cm høy så er 80 kilo overvektig til fedme hos kvinner. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Hannah80 skrev (6 minutter siden):

Hvis man er veldig lav, så er det jo det...

Jeg er 174 cm høy. 

Skrevet
Conall skrev (7 minutter siden):

80 kg er jo ikke mye 

Da jeg nådde 90 kilo så jeg feit ut 

Nå er jeg over 90 og kraftig overvektig. 168 cm høy.

Anonymkode: 7ee7a...3b9

Skrevet
Anonym-bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er 174 cm høy. 

Ja, da har du BMI klasse på 26.4 som er overvektig. Så spørs det jo om du ønsker å  bruke BMI i din hverdag eller om du vil gå etter livsglede. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, da har du BMI klasse på 26.4 som er overvektig. Så spørs det jo om du ønsker å  bruke BMI i din hverdag eller om du vil gå etter livsglede. 

Jeg vil jo gå etter livsglede. Føler meg ikke vel i kroppen nå. Har bare lyst å gråte når jeg er meg i speilet, eller kjenner magen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Med mindre man er 180 cm høy så er 80 kilo overvektig til fedme hos kvinner. 

Jeg er 174cm og når jeg var 80 kg var jeg tynn. Kunne ikke vært under 80 kg, det hadde ikke sett bra ut 

• Liker 1
Skrevet

Har jeg spist mye drittmat og godteri så kan jeg føle meg sånn. Men generelt sett så følger jeg meg ikke sånn. Trives du ikke i egen kropp, gjør noe med kosthold og livsstil? 

Anonymkode: 4d1b9...9e3

Skrevet
Anonym-bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vil jo gå etter livsglede. Føler meg ikke vel i kroppen nå. Har bare lyst å gråte når jeg er meg i speilet, eller kjenner magen.

Da forsøker du heller å gjøre ting som gjør deg glad. Å bevege seg gjør at man får kjenne mer på hva kroppen har kapasitet til, utløser lykkehormoner og det gir mestringsfølelse. Du kan jo svømme noen runder feks hvis du har tilgang til basseng nå? 

Skrevet

Tenker at det er synd at du skal føle på dette akkurat nå når du er på ferie.

Du har overvekt og kunne sikkert gjort noen endringer i livet ditt for å gjør om på den omstendigheten. Da du ikke går ned 20kg på en dag eller uke uansett kan du likegodt prøve å nyte tiden nå i ferien slik du er akkurat nå. Du er like mye verdt nå som overvektig som du kommer til å være om du går ned eller opp noen kg. 

Mitt langtidstips er å finne andre ting enn mat og godterier for å belønne seg selv og nyte tiden. Tror at fokus til veldig mange er på hva de spiser og koser seg med når de skal ha det ekstra fint. Hva med å finne en aktivitet å unne seg istedenfor å legge for mye ned i hva man spiser. Du kan jo tenke på det ETTER ferien om det er litt vel ambisiøst her og nå. Gjør som du pleier og kos deg. Denne ene uka eller hvor lenge du har ferie kommer ikke til å velte lasset. 

Anonymkode: d41cf...4dc

Skrevet

Ikke ødelegg ferien din med dette her! 

Du er 5 kg over normalvekt for din høyde. Det er virkelig ikke noe å ødelegge ferien for.

Kos deg, fokuser på å nyte øyeblikkene og ønsker du slanke deg er ikke det noe som haster så mye at du trenger tenke på det i ferien din. 

Anonymkode: c019e...ae2

Skrevet

Jeg merker også stor forkjell på humøret om vekten er høy eller lav. Hvis jeg veier slik jeg ønsker så er jeg fornøyd med det meste, alt er liksom greit da.

men du kan gå ned i vekt igjen og være motivert for det.

men nå er du på ferie, så det går ann å legge det bort nå. Finne gleden i noe annet på ferie.  Tenk du kan sove lenge og la kroppen bli bra iforhold til helsen ned p kunne slappe av.

Anonymkode: d35ac...541

Skrevet

Kjenner meg veldig igjen, TS. Har dessverre ingen råd. Sender deg en stor klem, det er vondt å ha det sånn.

Anonymkode: 6aa03...91b

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...