AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #1 Skrevet 19. februar 2023 Hvor mye drikker deres 7 åring? Datteren min har helt fra hun var baby drukket veldig lite. Gjør det fortsatt, men hva er normalen? Hvor mye drikker deres? Hun får mye tilbud om drikke, forskjellig typer osv. Om hun drikker er det få slurker. Blir svært sjelden tørst. Syns det er merkelig.. Anonymkode: d8dfb...808
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #2 Skrevet 19. februar 2023 Min 7-åring drikker ikke spesielt mye, har ikke akkurat holdt øye med det. Men hun drikker når hun er tørst. Hvis hun har drukket lite i 7 år, og vokser, tisser og virker å ha det bra, så tenker jeg du kan slå det til ro med at det er helt normalt for henne? Om du ønsker å tilby mer, så kan du jo sende med henne en vannflaske når hun drar et sted (ikke til venner, men typisk på tur osv) så hun har vann tilgjengelig hvis hun faktisk blir tørst. Slik gjør vi det. Anonymkode: 3682a...50b
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #3 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min 7-åring drikker ikke spesielt mye, har ikke akkurat holdt øye med det. Men hun drikker når hun er tørst. Hvis hun har drukket lite i 7 år, og vokser, tisser og virker å ha det bra, så tenker jeg du kan slå det til ro med at det er helt normalt for henne? Om du ønsker å tilby mer, så kan du jo sende med henne en vannflaske når hun drar et sted (ikke til venner, men typisk på tur osv) så hun har vann tilgjengelig hvis hun faktisk blir tørst. Slik gjør vi det. Anonymkode: 3682a...50b Ts Tar med drikkeflaske hver gang vi skal ut av huset mer enn en times tid. Hvor mye tror du din 7 åring drikker? 1 liter? En halv? Mer? Mindre? Anonymkode: d8dfb...808
Mt3 Skrevet 19. februar 2023 #4 Skrevet 19. februar 2023 Når ett voksent menneske trenger 2 til 2 ½ liter pr døgn, så vil vel barn trenge langt mindre. Hentet fra NHI.no: Barn i fire til åtte års alder: 1600 ml per dag. Så må en huske at en god del av denne fuktigheten får vi fra maten vi spiser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå