Gå til innhold

7 åring drikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye drikker deres 7 åring? Datteren min har helt fra hun var baby drukket veldig lite. Gjør det fortsatt, men hva er normalen? Hvor mye drikker deres? Hun får mye tilbud om drikke, forskjellig typer osv. Om hun drikker er det få slurker. Blir svært sjelden tørst. Syns det er merkelig.. 

Anonymkode: d8dfb...808

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min 7-åring drikker ikke spesielt mye, har ikke akkurat holdt øye med det. Men hun drikker når hun er tørst. 

Hvis hun har drukket lite i 7 år, og vokser, tisser og virker å ha det bra, så tenker jeg du kan slå det til ro med at det er helt normalt for henne? 

Om du ønsker å tilby mer, så kan du jo sende med henne en vannflaske når hun drar et sted (ikke til venner, men typisk på tur osv) så hun har vann tilgjengelig hvis hun faktisk blir tørst. Slik gjør vi det. 

Anonymkode: 3682a...50b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min 7-åring drikker ikke spesielt mye, har ikke akkurat holdt øye med det. Men hun drikker når hun er tørst. 

Hvis hun har drukket lite i 7 år, og vokser, tisser og virker å ha det bra, så tenker jeg du kan slå det til ro med at det er helt normalt for henne? 

Om du ønsker å tilby mer, så kan du jo sende med henne en vannflaske når hun drar et sted (ikke til venner, men typisk på tur osv) så hun har vann tilgjengelig hvis hun faktisk blir tørst. Slik gjør vi det. 

Anonymkode: 3682a...50b

Ts 

Tar med drikkeflaske hver gang vi skal ut av huset mer enn en times tid. 

Hvor mye tror du din 7 åring drikker? 1 liter? En halv? Mer? Mindre? 

Anonymkode: d8dfb...808

Skrevet

Når ett voksent menneske trenger 2 til 2 ½ liter pr døgn, så vil vel barn trenge langt mindre. Hentet fra NHI.no: Barn i fire til åtte års alder: 1600 ml per dag.

Så må en huske at en god del av denne fuktigheten får vi fra maten vi spiser. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...