Gå til innhold

Defekt svinghjul

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har en Volkswagen Touran med defekt svinghjul. Det er sånn tikkelyd i motor når bilen står på tomgang, men lyden forsvinner så fort jeg begynner å kjøre eller gir gass. Jeg har kjørt sånn her i 1 år nå, og ikke blitt noe verre. Men spørsmålet mitt er om bilen vil tåle 205 mil på 3 dager? Tror dere svinghjulet blir verre på den 205 mil lange turen? Bilen kjører bra ellers, bruker den daglig til og fra jobb.. 10 mil. Håper noen her inne som har peiling på bil som kan fortelle meg hva som skjer dersom svinghjul ryker fullstendig hva som skjer da? Jeg har vært innom flere verksteder, og der sa mekanikeren at det bare var å kjøre i vei, men jeg vil jo ikke legge ut på en 205 mil lang tur dersom den kan ryke.. den har jo ikke ryket hittil. Grunnen til jeg ikke har skifta svinghjul er at det koster 28.456,- hos Mekonomen og det synes jeg er mye penger. Ble et rotete innlegg, men håper dere forstår. Håper noen kan svare meg på dette. 

mvh kvinne 24 år 😅

Anonymkode: 9d982...414

Skrevet

Dobbelmassesvinghjul er som navnet sier satt sammen av 2 deler, med gummi og fjører i mellom, når det blir slitt og slarkete lager det lyd som du opplever. Når det har slarket lenge nok kan gummien gå i oppløsning,  smelte, renne ut, og bilen tar fyr.
Det vanligste er at svinghjulet rett og slett deler seg og knuser girkassa, og motorblokka hvis du er uheldig. Jeg har sett begge deler.

Skrevet

Lurer på om det ikke har vært Recall på dette ?

Skrevet

Har du planer om å skrote bilen snart? Hvis ikke er det vel bare å få byttet det svinghjulet først som sist. Du kan ikke påregne å kjøre den i mange år med defekt svinghjul, og du får ikke noe særlig for den på bruktmarkedet med defekt svinghjul. Bytter du nå holder det nok resten av bilens levetid. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...