AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #1 Skrevet 19. februar 2023 Er det et signal på at man heller litt mer mot å ikke ønske barn? Som kvinne Anonymkode: 8b891...e39
Friluftsmann70 Skrevet 19. februar 2023 #2 Skrevet 19. februar 2023 Tenker det er enklere å utsette å bestemme seg, det er bare å dytte beslutningen fremover, samtidig går måneder og år. Til slutt er det ikke noe mer valg. Så hva er fordelene med barn og hva er fordelene uten barn. Jeg kunne ikke tenke meg et liv uten barna, det krever sitt, men det beriker så uendelig mye mere. 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #3 Skrevet 19. februar 2023 Men er du singel eller i forhold? For tenker det er naturlig å være usikker på det som singel, men er man i et veldig bra forhold, og fortsatt usikker, så er det vel mer mulig man ikke ønsker barn. Anonymkode: b9ab1...635 5
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #4 Skrevet 19. februar 2023 Hva med å fryse ned egg ? Anonymkode: c512e...5ee
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #5 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men er du singel eller i forhold? For tenker det er naturlig å være usikker på det som singel, men er man i et veldig bra forhold, og fortsatt usikker, så er det vel mer mulig man ikke ønsker barn. Anonymkode: b9ab1...635 Er i forhold Anonymkode: 8b891...e39
Sensi Skrevet 19. februar 2023 #6 Skrevet 19. februar 2023 Kjenne på hva du innerst, innerst vil. Og hva vil samboer? Dette er et spørsmål dere bør være enige om. Evt gå hver til sitt.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #7 Skrevet 19. februar 2023 Du har fortsatt god tid da, folk får jo barn i tidlig 40-årene men det innebærer jo mer risiko. Anonymkode: 8dbea...5e5 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #8 Skrevet 19. februar 2023 For min del så vurderte jeg ikke barn så veldig FØR jeg traff han som jeg giftet meg med. Da kom ønsket om barn av seg selv. Kanskje du føler intuitivt at du og mannen ikke er helt der? Anonymkode: 11184...208
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #9 Skrevet 19. februar 2023 Sensi skrev (21 minutter siden): Kjenne på hva du innerst, innerst vil. Og hva vil samboer? Dette er et spørsmål dere bør være enige om. Evt gå hver til sitt. Jeg vet ikke. Jeg er glad i barn. Samtidig så tenker jeg på alle bonusene som følger med å være barnløs. Så nydelig det må være å kunne dra på jobb midt i virussesongen og ikke være stressa for at barnehage og skole ringer for å be deg hente asap og slippe misfornøyde sjefer. Så fantastisk det må være å kunne hive seg rundt og dra på spontane ferier og turer. Ha mye mer penger å bruke på seg selv og sine interesser. Så deilig det må være å slippe tantrums og utagering. Slippe bekymringene som kommer når de vokser opp. Men samtidig så går man kanskje lei friheten etter hvert også. For mye av det gode er jo aldri bra sies det. Og har man barn så vil de jo bli mer selvgående med tiden og man vil få friheten igjen etter hvert. Men er man da fortsatt frisk og energisk nok til å "ta igjen" det tapte? Det vet jo ingen. Samboer ønsker barn. Anonymkode: 8b891...e39 3
Andro Skrevet 19. februar 2023 #10 Skrevet 19. februar 2023 Hadde ikke vurdert det på det tidspunktet. Fikk barn seint i tredveårene.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #11 Skrevet 19. februar 2023 Mange får barn i slutten av trettiårene, men fra fylte 35 går fruktbarhet drastisk ned for de fleste. Anonymkode: 4633b...11f
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #12 Skrevet 19. februar 2023 Hørte nettopp en podcast hvor det ble hevdet at barn ikke gjør folk lykkeligere, sånn generelt. Googlet det nå, og det ser altså ut til at man blir litt lykkelig akkurat når man får barn, men at etterhvert så er de uten barn lykkeligere. Vi som har barn kan selvfølgelig ikke se for oss et liv uten barna våre, men du har jo ingen, og om du ikke kjenner på behovet heller, så er det kanskje ikke så nøye? Anonymkode: 59fcd...bad 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #13 Skrevet 19. februar 2023 Jeg er 31 og går ikke på prevensjon. Bare venter og ser for å være ærlig, skjer det så skjer det, men det går bra uansett. Jeg vet at man i dagens samfunn enten vet man ikke vil ha, eller drømmen er å være mamma, men jeg er litt i mellom. Heldigvis har jeg en støttende mann. Er det egentlig så vanlig å være skråsikker på om man ønsker barn eller ikke? Begge valg har fordeler og ulemper. Anonymkode: 8a704...d31 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #14 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hørte nettopp en podcast hvor det ble hevdet at barn ikke gjør folk lykkeligere, sånn generelt. Googlet det nå, og det ser altså ut til at man blir litt lykkelig akkurat når man får barn, men at etterhvert så er de uten barn lykkeligere. Vi som har barn kan selvfølgelig ikke se for oss et liv uten barna våre, men du har jo ingen, og om du ikke kjenner på behovet heller, så er det kanskje ikke så nøye? Anonymkode: 59fcd...bad Forskning viser visst at single barnløse er mest lykkelige, utrolig nok. De med barn var minst lykkelige. Anonymkode: 8a704...d31 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #15 Skrevet 19. februar 2023 10 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er 31 og går ikke på prevensjon. Bare venter og ser for å være ærlig, skjer det så skjer det, men det går bra uansett. Jeg vet at man i dagens samfunn enten vet man ikke vil ha, eller drømmen er å være mamma, men jeg er litt i mellom. Heldigvis har jeg en støttende mann. Er det egentlig så vanlig å være skråsikker på om man ønsker barn eller ikke? Begge valg har fordeler og ulemper. Anonymkode: 8a704...d31 Dette er vel det samme som å velge barn, i praksis? Med mindre dere nesten aldri har sex. Selv om det er mye prat om infertilitet for tiden er det jo vanligst å være fertil i en alder av 31. Anonymkode: 59fcd...bad 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #16 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Jeg vet ikke. Jeg er glad i barn. Samtidig så tenker jeg på alle bonusene som følger med å være barnløs. Så nydelig det må være å kunne dra på jobb midt i virussesongen og ikke være stressa for at barnehage og skole ringer for å be deg hente asap og slippe misfornøyde sjefer. Så fantastisk det må være å kunne hive seg rundt og dra på spontane ferier og turer. Ha mye mer penger å bruke på seg selv og sine interesser. Så deilig det må være å slippe tantrums og utagering. Slippe bekymringene som kommer når de vokser opp. Men samtidig så går man kanskje lei friheten etter hvert også. For mye av det gode er jo aldri bra sies det. Og har man barn så vil de jo bli mer selvgående med tiden og man vil få friheten igjen etter hvert. Men er man da fortsatt frisk og energisk nok til å "ta igjen" det tapte? Det vet jo ingen. Samboer ønsker barn. Anonymkode: 8b891...e39 Da hadde jeg tatt en grundig vurdering og vært klar over sannsynligheten for at han forlater deg om du lander på at du ikke ønsker barn. Anonymkode: 2ea8b...d19
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #17 Skrevet 19. februar 2023 Ja selv har jeg tatt det som at jeg ikke ønsker barn. Andre jeg snakker med har kjent en brennende ønske om å ha barn siden de var 20 år og der er ikke jeg. Noen forteller at det å få barn bare skjedde, men jeg vet jeg ville blitt mer bekymret for all jobben enn glad om jeg fikk positiv graviditetstest og da føler jeg at jeg ikke har riktig motivasjon for å ha barn Er litt eldre enn deg og konkludert med at jeg ikke vil ha Anonymkode: 84975...211 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #18 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Forskning viser visst at single barnløse er mest lykkelige, utrolig nok. De med barn var minst lykkelige. Anonymkode: 8a704...d31 Ikke senere i livet Anonymkode: ee5df...871 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #19 Skrevet 19. februar 2023 29 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke senere i livet Anonymkode: ee5df...871 Hvor mye senere? Anonymkode: 59fcd...bad
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #20 Skrevet 19. februar 2023 Jeg vet at min mor hverken ønsket meg eller min søster, hun ønsket seg egentlig ikke barn. Men jeg vet også idag at hun aldri har angret på det, nå er vi voksne begge to. Jeg har heller ikke hatt et brennende ønske om barn, selv om jeg elsker begge mine barn himmelhøyt og kan ikke forestille meg et liv uten dem. Savner friheten til å kunne leve "fritt" og bruke penger på det jeg ønsker, men vet at når de blir voksne og selvstendige så kan jeg ta de valgene igjen. Jeg ville ikke valgt å ikke få barn, men du har dog god tid! Mange venter til de er nærmere 40... Anonymkode: 3f9cd...06e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå