Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker da å bli fulltidspolitiker, uten at du har vært i "systemet" siden du var ungdom. Hva er den mest sikre veien? 

Anonymkode: 3d223...5e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Tenker da å bli fulltidspolitiker, uten at du har vært i "systemet" siden du var ungdom. Hva er den mest sikre veien? 

Start med å lyv litt hver dag til dette blir en vane. Etter hvert blir du en kronisk lystløgner, og da er veien kort til stortingsposisjonene.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Først må du melde deg inn i et parti og være åpen for verv

• Liker 7
Skrevet
Chupacabra skrev (4 minutter siden):

Start med å lyv litt hver dag til dette blir en vane. Etter hvert blir du en kronisk lystløgner, og da er veien kort til stortingsposisjonene.

For noe tull. De fleste er skikkelige mennesker som oppriktig ønsker å gjøre hverdagen bedre for folk. 

• Liker 3
Skrevet

Du blir medlem i partiet du ønsker representerer, og begynner bygge deg opp med å stille til lokale verv, og etterhvert som du får tillit innad, så søker du deg mot tyngre verv.

• Liker 3
Skrevet

Bli god på å diskutere/argumentere, og å aldri innrømme at du tar feil. 😄

Anonymkode: 060d5...995

• Liker 1
Skrevet

Er du ikke skarp nok til skjønne den veien selv så blir du det aldri. 

Anonymkode: efe0c...20a

Skrevet

Melde deg inn i et parti, delta aktivt på lokale partimøter og partidebatter, skrive innlegg osv så andre i partiet kjenner navnet ditt og liker deg. Melde deg på til nominasjonsmøter for hvem som offentlig skal representere partiet, håpe på mange nok stemmer til å få en sterk rolle i partiets lokallag, ytre deg mer i media og representere partiet offentlig og få et nasjonalt kjent navn og at andre i landet liker deg, håpe at partiet setter deg opp på valglisten for kommunevalg og bydelutvalg, få en plass der, deretter være enda mer offentlig få enda mere stemmer sånn at du blir stemt inn som stortingsrepresentant

Anonymkode: 15121...4aa

• Liker 1
Skrevet

Du må bruke minst 15 år i partiet du vil representere, være med på alle møter og demonstrasjoner og ha daglig politisk engasjement

Anonymkode: 15121...4aa

Skrevet

Det er jo lett nok det. Er jo bare å melde seg inn, dukke opp på møtene, og vise at du er sånn tålig glup og pålitelig. Jeg hadde aldri vært medlem av noe parti før jeg var 38, og i en alder av 39 er jeg nå nestleder i et lokallag på 150, samt delegat til fylkesårsmøtet. Er relativt langt nede på valglistene, men det er mest fordi jeg heller ikke ønsket noen høy posisjon der.

Anonymkode: bb784...2d6

Skrevet

Psykopatiske trekk hjelper mye. Lær deg å lyve på inn- og utpust, hersketeknikker og andre overkjøringsteknikker. Lær deg å lytte til lobbyister med egoistiske motiver, lytt aldri til folk flest.

Ok, så finnes det noen ærlige og oppriktige politikere her og der, men ingen kan fortelle meg at ikke stortinget er den arbeidsplassen i landet med desidert høyest andel psykopater.

Anonymkode: bdc3b...f34

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Psykopatiske trekk hjelper mye. Lær deg å lyve på inn- og utpust, hersketeknikker og andre overkjøringsteknikker. Lær deg å lytte til lobbyister med egoistiske motiver, lytt aldri til folk flest.

Ok, så finnes det noen ærlige og oppriktige politikere her og der, men ingen kan fortelle meg at ikke stortinget er den arbeidsplassen i landet med desidert høyest andel psykopater.

For noe vås....

Det er liksom alltid om å gjøre å hate politikere. De er jo bare vanlige folk! Forskjellen er at de har engasjement, noe folk flest er helt blottet for. Folk flest bruker heller tiden sin på sutring, klaging og på å skrive søppel i kommentarfelter og på nettforumer.

• Liker 2
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Er du ikke skarp nok til skjønne den veien selv så blir du det aldri. 

Anonymkode: efe0c...20a

Nåja, kan jo være en del uformelle regler som folk utenfor ikke kjenner til. Politikk kan jo være som andre yrker, kommer du for seint i spillet så blir det aldri noen pallplassering. Noen stortingspolitikere er jo seige som sirup i hodet, men har du vært en broiler siden du var 13 år, så vektlegges jo det tungt.

Skrevet
On 2/19/2023 at 5:44 PM, Portia Catonis said:

For noe vås....

Det er liksom alltid om å gjøre å hate politikere. De er jo bare vanlige folk! Forskjellen er at de har engasjement, noe folk flest er helt blottet for. Folk flest bruker heller tiden sin på sutring, klaging og på å skrive søppel i kommentarfelter og på nettforumer.

På kommunenivå skal jeg være enig i at det er "vanlige" folk med engasjement. Riksnivå er det vanskelig å nå uten svært spisse albuer. Det finnes nok av materiale å ta av som klart og tydelig viser hvor kyniske mange toppolitikere er. Å bevisst lyve eller villede på TV skal man f.eks. være svært iskald for å greie å gjennomføre på en troverdig måte – noe en god del klarer. Mitt inntrykk er at rundt 50% av tinget faktisk er engasjerte og opptatt av samfunnet som helhet, mens den andre halvparten kun ønsker makt for maktens skyld. Disse bidrar til å svekke tilliten til politikere voldsomt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...