AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #1 Skrevet 19. februar 2023 Jeg er lei meg og føler meg som en taper og alene i verden, jeg trenger bare trøst og snakke med noen. Er mental helse riktig å ringe? Anonymkode: 7f106...471
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #2 Skrevet 19. februar 2023 I teorien, ja. Men mange har variert erfaring med å ringe dit. Anonymkode: a6ea6...90f 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #3 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er lei meg og føler meg som en taper og alene i verden, jeg trenger bare trøst og snakke med noen. Er mental helse riktig å ringe? Anonymkode: 7f106...471 Dårleg sjølvtillit , og selvfølelse er kanskje blitt eit utbredt problem blandt den yngre genrasjon. Mange føler de ikkje har har rom med tilstrekkelig takhøgde å dele noen tanker å følelser ein ofte står overfor i kvardagen. Har du ingen foreldre, besteforeldre, nettverk rundt deg som du kan spørre snakke fortroleg med så kan mental helse vera eit godt alternativ. Kanskje føler du som mange andre at du ønsker ikkje å vise for omgivelsene at du sliter med eit problem. Samfunnet vårt har nedret seg, og det stilles stadig større krav til "sjølvbetjening" igjennom m.a. digitale løsniinger, og mindre fysiske kontakter som bidrar til en slags fremmedgjøring i samspel mellom mennesker. Anonymkode: cbbed...3c6
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #4 Skrevet 19. februar 2023 Siden du tenker tanken på å ringe, er det bare å gjøre det ❤️ Hva er det verste som kan skje? Anonymkode: e6f01...07e
Tradegy Skrevet 19. februar 2023 #5 Skrevet 19. februar 2023 (endret) 116123 Her er òg en oversikt og råd over ulike tiltak ❤️❤️❤️ Endret 19. februar 2023 av Tradegy
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #6 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): I teorien, ja. Men mange har variert erfaring med å ringe dit. Anonymkode: a6ea6...90f Enig. Har ringt dit kanskje 3-4 ganger for noen år siden. Samtalen var litt slik; hva kan jeg hjelpe deg med? Jeg forklarer problemet, de virker uinteresserte og drittlei i andre enden.. og etter 10 min sier de; ja, nå har du fått pratet mye og det er kø på linja.. fikk jo ingenting ut av samtalen, ingen råd, empati, anerkjennelse. skjønner ikke poenget med slike tlf. Men de som sitter der sitter konstant i samtaler med folk hele dagen, og de blir jo utbrent. lav lønn og lav utdannelse Anonymkode: 01362...d1d
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #7 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Siden du tenker tanken på å ringe, er det bare å gjøre det ❤️ Hva er det verste som kan skje? Anonymkode: e6f01...07e Hjelpetelefonen har det blitt opprettet tråder om her på KG, og i dem skriver brukere om erfaringer som skader mer enn de hjelper. Det verste som kan skje, er at man føler seg verre etter å ha pratet med dem. Det er ikke sånn det skal være, men det er beklageligvis sånn det er. Anonymkode: a6ea6...90f 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #8 Skrevet 19. februar 2023 Kan jeg si dette i telefonen til dem? At jeg trenger noen på utsiden å snakke med, men at jeg har hørt dårlig rykte med denne tjenesten. At jeg vil betrygge meg på at jeg kan dele noe sårt ?ts Anonymkode: 7f106...471
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #9 Skrevet 19. februar 2023 Betenkeleg at stadig flere føler at de ikkje har noen å snakke med, og betro seg til om sine tanker, og følelser i forhold til problemer de står overfor anten mentalt eller praktisk. Det å ha en skulder å lene seg til, og som ein vet er til støtte er ofte avgjørende for trivselen , velveret. Vi er meldlemmer både i mental helse, og LPP. men aldri hatt behov for å ringe hjelpetelefonen i mantal. Å vera medlem i mental helse så er ein bidragsyter til ein møteplass, og forebyggende tiltak for mange som sliter psykisk. Som meldlem i LPP får ein kommer ein saman med andre foreldre som er pårørende til familiemdl. med psyken. Forbausende mange som eg vet er i tilsvarende situasjon som oss vegrer seg for å bli medlemmer, og jhar gjordt seg opp noen tanker omkring det. Vi lever i eit samfunn der kun den perfekte sidan av deg helst skal synligjøres, og eit forvrengt bilde av virkelighetens verden. Anonymkode: cbbed...3c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå