AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #1 Del Skrevet 19. februar 2023 Prøver å få barn 2. Første barn gikk relativt kjapt, men sliter litt nå. Har endometriose som jeg fikk påvist for en del år siden, men gått på minipille som har tatt de verste smertene. Sluttet på minipillen for 6 måneder siden, og hatt sex ca annenhver dag siden (bortsett fra under mens). Fikk mensen ca tre uker etter jeg sluttet på minipillen, og den har kommet i snitt hver 21 dager. Føler meg litt motløs og synes hele denne prosessen er tøff.. Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men kanskje et håp om å høre at dette er normalt? Og at det vil gå til slutt? Anonymkode: 98442...a52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #2 Del Skrevet 19. februar 2023 Jeg har endometriose og vi starter prøvingen nå for første gang, men jeg har innstilt både meg selv og samboer (og fra tidligere absolutt alle rundt meg) på at det godt kan hende jeg ikke kan bli gravid naturlig. Da er det kanskje litt enklere å takle? Alt ser fint ut på ultralyd hos meg og jeg har ikke hatt sykdomsprogresjon siden kikhullskirurgi for 11 år siden grunnet at jeg har greid å nesten ikke ha menstruasjon i det hele tatt på den tiden med Zoely p-piller, men man vet jo ikke før man prøver uansett. Anonymkode: b60eb...941 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #3 Del Skrevet 19. februar 2023 Hvordan regner du syklusen din? Tenker siden du sier det går ca 21 dager mellom hver mens. Du er klar over at du skal regne fra første dags mens og fram til neste ikke den dagen du slutter. Det er mange med endometriose som klarer å få barn uten hjelp. Endometriose kan ikke sees så godt på ultralyd. Har man tette eggledere så kan ikke dette påvises på ultralyd. Sjekk Endometrioseforeningen sine sider. Endo forsvinner ikke av seg selv. Går man på hormoner ligger den kun i dvale. Anonymkode: f372d...e97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #4 Del Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hvordan regner du syklusen din? Tenker siden du sier det går ca 21 dager mellom hver mens. Du er klar over at du skal regne fra første dags mens og fram til neste ikke den dagen du slutter. Det er mange med endometriose som klarer å få barn uten hjelp. Endometriose kan ikke sees så godt på ultralyd. Har man tette eggledere så kan ikke dette påvises på ultralyd. Sjekk Endometrioseforeningen sine sider. Endo forsvinner ikke av seg selv. Går man på hormoner ligger den kun i dvale. Anonymkode: f372d...e97 Jeg regner fra første dag mens og til siste dag før mensen starter igjen. Jeg kan alt dette om endometriose. Ikke det jeg lurer på i innlegget her. Anonymkode: 98442...a52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solsikke-7 Skrevet 21. februar 2023 #5 Del Skrevet 21. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 19.2.2023 den 13.05): Prøver å få barn 2. Første barn gikk relativt kjapt, men sliter litt nå. Har endometriose som jeg fikk påvist for en del år siden, men gått på minipille som har tatt de verste smertene. Sluttet på minipillen for 6 måneder siden, og hatt sex ca annenhver dag siden (bortsett fra under mens). Fikk mensen ca tre uker etter jeg sluttet på minipillen, og den har kommet i snitt hver 21 dager. Føler meg litt motløs og synes hele denne prosessen er tøff.. Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men kanskje et håp om å høre at dette er normalt? Og at det vil gå til slutt? Anonymkode: 98442...a52 Har selv endometriose og prøvd siden i høst. Det er vanlig at det kan ta opp til ett år med prøving, også om alt er i orden. Men jeg har valgt å gjøre en kort utredning hos gynekolog med sjekk av blodprøver/hormoner, samt ultralyd med kontrast for sjekk av om eggleder er tett. For meg har det tatt en del måneder før syklusen har stabilisert seg, og har først fanget opp eggløsning de siste par måneder. Tar du temperatur på morgenen eller eggløsningstester? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #6 Del Skrevet 21. februar 2023 Solsikke-7 skrev (1 time siden): Har selv endometriose og prøvd siden i høst. Det er vanlig at det kan ta opp til ett år med prøving, også om alt er i orden. Men jeg har valgt å gjøre en kort utredning hos gynekolog med sjekk av blodprøver/hormoner, samt ultralyd med kontrast for sjekk av om eggleder er tett. For meg har det tatt en del måneder før syklusen har stabilisert seg, og har først fanget opp eggløsning de siste par måneder. Tar du temperatur på morgenen eller eggløsningstester? Takk for svar! Har ikke tatt noe hittil, men legen anbefalte meg å ta tester nå for å se om jeg har eggløsning, siden jeg har gått på minipille i så mange år, og fordi jeg har så kort syklus. Så driver og tester nå. Fikk også beskjed forrige gang at det ville ta opptil et år, så gikk det på første forsøk, og da var jeg jo forberedt på at det kunne ta et år. Kanskje derfor jeg kjenner meg skuffet nå, fordi det faktisk tar den tiden jeg ble forespeilet. Tar en til gynekolog hvis jeg har eggløsning og det ikke treffer på de neste par mnd. Ellers en tur til legen igjen hvis eggløsningen ikke er tilbake. Men jeg har håp - for oss begge! Jeg har jo blitt gravid før, så det skal jo gå! Anonymkode: 98442...a52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solsikke-7 Skrevet 21. februar 2023 #7 Del Skrevet 21. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Takk for svar! Har ikke tatt noe hittil, men legen anbefalte meg å ta tester nå for å se om jeg har eggløsning, siden jeg har gått på minipille i så mange år, og fordi jeg har så kort syklus. Så driver og tester nå. Fikk også beskjed forrige gang at det ville ta opptil et år, så gikk det på første forsøk, og da var jeg jo forberedt på at det kunne ta et år. Kanskje derfor jeg kjenner meg skuffet nå, fordi det faktisk tar den tiden jeg ble forespeilet. Tar en til gynekolog hvis jeg har eggløsning og det ikke treffer på de neste par mnd. Ellers en tur til legen igjen hvis eggløsningen ikke er tilbake. Men jeg har håp - for oss begge! Jeg har jo blitt gravid før, så det skal jo gå! Anonymkode: 98442...a52 Høres lurt ut å sjekke ut med eggløsningstester så blir man kjent med syklusen sin☺️ Masse lykke til! Krysser fingrene for oss begge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå