AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #1 Skrevet 19. februar 2023 Jeg er 27 år med svært lite barnebilder. Vokst opp med 4 søsken til. Ut i fra 5 søsken har to av søsknene mine dåpsbilder. Kun første/eldste har alt dokumentert fra fødsel til konfirmasjon, 18 årsdag osv. Av oss andre har en til dåpsbilder, jeg har et årsbilder men ikke 3 av søsknene mine. Vi har ingen "min første jul" bilder osv som alle andre har. Før et årsdagen har jeg kun et bilde av meg som en baby på 5 mnd som bader. Mellom et og to år har jeg ingen. Vi har samme foreldre alle sammen. Bilder av hele gjengen har vi til sammen kun et bilde. Hvor mye har dere? Anonymkode: 480fc...243
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #2 Skrevet 19. februar 2023 Lite og ingenting, det ble tatt bilder sporadisk. Jeg var eneste barn og barnebarn lenge. men jeg var svært uønsket og i største grad «mammas» store skam i livet. da hun fikk neste barn og samme da min tante fikk barn, så var det kjempe stas. Det ble knipset i et kjør. Anonymkode: 742c0...63e 1 2
skreppamedleppa Skrevet 19. februar 2023 #3 Skrevet 19. februar 2023 Jeg er 38. Jeg har noen få men ikke slik vi tar bilder og videoer av absolutt allt i dag. Jeg har et bilde av meg selv i en babystol, noen få badebilder, et dåpsbilde... Mine søsken er en del år eldre enn meg da jeg er en skikkelig appåklatt og da ene søsteren min begynte å interessere seg for fotografering ble det litt mer bilder av meg, da var jeg sånn 4-5. Det kostet jo også en del mer før både å kjøpe film og levere inn.. Min eldste søster lagde et scrapbook album til meg til konfirmasjonen, definitivt den fineste gaven.. Her har hun limt inn bilder jeg aldri hadde sett før, bilder av da min far byttet bleie på meg og andre vanlige situasjoner, teite men veldig koselige bilder, dikt jeg hadde skrevet og ymse ting, bilder av klasseturen jeg hadde i 6. klasse (nå 7.) blant annet. Jeg har ingen bilder av "hele min biologiske flokk", men det er nok fordi min far døde tidlig. Men jeg har noen bilder av nesten hele flokken som er tatt etter hans død... 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #4 Skrevet 19. februar 2023 Er 40 år og er i en søskenflokk på 4 stk. Vi har ekstremt mye dokumentert. Veldig mye bilder og mange mange timer med videoopptak. Og alt av video er nøye organisert/skrevet ned i en bok med en oversikt over de ulike kassettene med dato og hendelser. Kassettene er nummerert slik at man kan slå opp i denne boken for å se hva den inneholder. De aller første videoene er fra før jeg ble født og de er uten lyd. Er veldig takknemlig for dette idag. Anonymkode: 8c62c...d0b 4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #5 Skrevet 19. februar 2023 Veldig lite bilder av meg gjennom barndommen. Har ett fra fotograf sammen med broren min og et par-tre bilder fra vi var 3-4 år - ett på fanget til moren min. Ellers noen få bilder fra en ferie da jeg var rundt 5 år eller noe sånt. Det var de vi var på ferie hos som tok de bildene. Da jeg spurte moren min ang. det med bilder for noen år siden svarte hun at det var så dyrt med både blitz og fremkalling av bilder at hun ikke hadde råd til så masse bilder da vi var små. Vi var barn på 70-tallet. Anonymkode: 0f166...991
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #6 Skrevet 19. februar 2023 Lite eller ingenting. Min far fikk raserianfall dersom det ble brukt penger på å fremkalle bilder. Vi gjorde heller aldri noe som familie så det var vel ikke noe å ta bilde av heller….. Anonymkode: 2b7cb...58a 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #7 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg er 27 år med svært lite barnebilder. Vokst opp med 4 søsken til. Ut i fra 5 søsken har to av søsknene mine dåpsbilder. Kun første/eldste har alt dokumentert fra fødsel til konfirmasjon, 18 årsdag osv. Av oss andre har en til dåpsbilder, jeg har et årsbilder men ikke 3 av søsknene mine. Vi har ingen "min første jul" bilder osv som alle andre har. Før et årsdagen har jeg kun et bilde av meg som en baby på 5 mnd som bader. Mellom et og to år har jeg ingen. Vi har samme foreldre alle sammen. Bilder av hele gjengen har vi til sammen kun et bilde. Hvor mye har dere? Anonymkode: 480fc...243 TS her. Vi har heller ikke fødselsbilder. Syntes dette er veldig kjipt da jeg aldri kan sammenligne barna mine med bilder av meg fra "den og den" perioden. Anonymkode: 480fc...243
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #8 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Er 40 år og er i en søskenflokk på 4 stk. Vi har ekstremt mye dokumentert. Veldig mye bilder og mange mange timer med videoopptak. Og alt av video er nøye organisert/skrevet ned i en bok med en oversikt over de ulike kassettene med dato og hendelser. Kassettene er nummerert slik at man kan slå opp i denne boken for å se hva den inneholder. De aller første videoene er fra før jeg ble født og de er uten lyd. Er veldig takknemlig for dette idag. Anonymkode: 8c62c...d0b Det skjønner jeg, du er veldig heldig. Morro å kunne se gjennom sånt med barn og barnebarn. Anonymkode: 480fc...243
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #9 Skrevet 19. februar 2023 Veldig lite Anonymkode: 27563...d0b
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #10 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Lite og ingenting, det ble tatt bilder sporadisk. Jeg var eneste barn og barnebarn lenge. men jeg var svært uønsket og i største grad «mammas» store skam i livet. da hun fikk neste barn og samme da min tante fikk barn, så var det kjempe stas. Det ble knipset i et kjør. Anonymkode: 742c0...63e 😰😭 Anonymkode: 480fc...243
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #11 Skrevet 19. februar 2023 Mye. Jeg er 40. Har et stort album som dokumenterer hele det første året, alt fra fødestue, første trilletur, dåpsbilder, første steg, jul, og meg i en sofa med en mengde gaver på ettårsdagen. Her er også alt av faktum du kan ha om en 0-1 åring skrevet ned, selv jordmors navn, og familietreet tilbake i tid. En almanakk der mamma noterte nesten daglig på alt av utvikling. Mange videoer fra ferieturer, høytider, og fine sommerdager i hagen. Og selvfølgelig bilder. Det ble laget et album per ferie. Men mye er bare bunker på bunker med bilder som vi sikkert burde gå gjennom. Egentlig er det litt sårt. Jeg kan ikke få egne barn, så alt dette minner meg bare på noe jeg ikke vil oppleve. Anonymkode: 57aa7...e2b
Januar2 Skrevet 19. februar 2023 #12 Skrevet 19. februar 2023 Herr har vå fått vært vårt album med diverse bilder, samt at pappa har flere album med bilder fra oss begge, har også mye bilder fra min fars barndom, noen få av mamma,
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #13 Skrevet 19. februar 2023 Tror ikke det finnes ett eneste bilde av meg fra jeg var 12 til 20 år. Verken klassebilder eller familiebilder. Gjør meg ingenting. Anonymkode: 5e81b...db9
Heip Skrevet 19. februar 2023 #14 Skrevet 19. februar 2023 Vi har en del album med bilder fra barndommen. Det er skikkelig koselig å se på. Vi har ikke "min første jul" eller første ditt og datt, og det er kanskje 5-10 babybilder av hver av oss, men det er jo mer enn nok. Vi har vel 400 av hvert barn og det trenger de nok ikke for og minnes barndommen 😊
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #15 Skrevet 19. februar 2023 Med en far som var litt over normalen engasjert i meg og min sport så har jeg timesvis med avspilling og bilder fra den tiden opp til 19 år. Har eget album med kun meg, fra dåp, første skoledag, skolebilder, konfirmasjonsbilder osv osv opp til 18 års dagen. Anonymkode: 71d3c...11b
Arkana Skrevet 19. februar 2023 #16 Skrevet 19. februar 2023 Jeg er 44 og det finnes flere bokser med bilder fra min barndom og foreldrene mine har tatt vare på alt fra melketennene jeg mistet til historier jeg skrev, gamle skolebøker, mamma skrev ned de første ordene jeg sa, morsomme setninger og slike ting og det setter jeg veldig pris på å ha. Min manns lillebror har flere ganger uttrykt en slags sorg over at foreldrene deres har så få bilder av ham i forhold til sine eldre søsken og selv om både han og andre vet at det er fordi hverdagen er travlere med flere barn og ikke fordi de var mindre glade i ham så har det gjort meg bevisst på å sørge for at jeg gjør dette så likt som mulig for alle barna mine. Jeg tar mange bilder av alle, jeg var nøye med å fylle ut babybok til alle tre og ha bokser med tegninger og minner og skrive ned gullord og slikt for alle.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #17 Skrevet 19. februar 2023 Arkana skrev (17 minutter siden): Jeg er 44 og det finnes flere bokser med bilder fra min barndom og foreldrene mine har tatt vare på alt fra melketennene jeg mistet til historier jeg skrev, gamle skolebøker, mamma skrev ned de første ordene jeg sa, morsomme setninger og slike ting og det setter jeg veldig pris på å ha. Min manns lillebror har flere ganger uttrykt en slags sorg over at foreldrene deres har så få bilder av ham i forhold til sine eldre søsken og selv om både han og andre vet at det er fordi hverdagen er travlere med flere barn og ikke fordi de var mindre glade i ham så har det gjort meg bevisst på å sørge for at jeg gjør dette så likt som mulig for alle barna mine. Jeg tar mange bilder av alle, jeg var nøye med å fylle ut babybok til alle tre og ha bokser med tegninger og minner og skrive ned gullord og slikt for alle. Der sa du noe... Jeg må vel bare være forberedt på å finne tre sett med melketenner på loftet et sted når det skal ryddes en dag. Ingen sjans for at mamma har kastet disse. Da jeg til slutt ryddet jenterommet (ikke meg det stod på) så sorterte jeg bare alt av prøver, stiler og lignende, som "kast". Det ble ikke godt mottatt 😅 Anonymkode: 57aa7...e2b
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #18 Skrevet 19. februar 2023 Jeg har ett bilde der jeg er rundt 7 måneder. Så har jeg er bilde fra da jeg var 2,5 og så da jeg var 5-6 år. Mine unger har bilder fra nyfødt og oppover. Anonymkode: 4d820...5a6
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #19 Skrevet 19. februar 2023 Vi er fire søsken, jeg er yngst. Søsknene mine har ordentlig fine albumer med tekst, tegninger mamma har tegnet som pynt på sidene, datoer for diverse milepæler osv.. Ble tatt mye bilder av meg og, men de ble aldri puttet i album. Ligger i eskene med fremkalte bilder. Jeg er det eneste barnet som ikke er døpt, så da finnes det naturligvis ingen dåpsbilder av meg selv om det finnes mange av søsknene mine. 😛 Bør nok nevnes at de første årene med meg skapte mye kaos fordi jeg var mye på sykehus for behandling og operasjoner (medfødt sykdom), og jeg skjønner godt at mamma og pappa ikke rakk å lage fine albumer med klistremerker og tegninger til meg samtidig som de skulle sjonglere meg som var syk, tre søsken, jobb og hus samtidig. Skulle så klart ønske at jeg også hadde fine albumer å vise frem, men er på ingen måte bitter for det. Anonymkode: 633d9...abd 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #20 Skrevet 19. februar 2023 Jeg har faktisk to eller tre sånne fotoalbumer liggende i kjelleren, en eller annen plass. Søsknene mine har vel omtrent det samme. Anonymkode: 378d9...84a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå