AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #1 Skrevet 19. februar 2023 Jeg vet at det helt sikkert finnes mange tråder som denne, men… Jeg har slitt med angst/panikkangst i snart 2 år nå, av og på. På fredag hadde jeg mitt andre panikkanfall denne uken, og jeg har følt meg «utenfor» siden det. Jeg har vært svimmel og rar og pleier ikke å bli det. Jeg klarer ikke å overbevise meg selv om at det ikke er noe fysisk galt med meg, er det noen som har opplevd dette? Jeg er kjemperedd for at det enten er noe alvorlig galt med meg fysisk eller at jeg skal få psykose eller noe. Jeg skal kontakte legen min i morgen for time, og skjønner at man ikke kan diagnoseres av fremmede over nett… men, tror det ville hjulpet meg hvis noen kunne delt om de har hatt lignende opplevelser, evt. hva jeg kan gjøre for å hjelpe meg selv akkurat nå. Anonymkode: b9c60...fc5
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #2 Skrevet 19. februar 2023 Det du skriver er helt likt opplevelser jeg også har hatt med angst. Redd for at det tipper over mentalt eller fysisk sykdom. Når dette skjer nå, rett etter ditt andre panikkanfall, så er det veldig logisk at dette er angst. Svimmelhet er uansett ikke noe "farlig symptom", det er som regel helt ufarlig (men ubehagelig). Hvis du greier å avlede deg selv litt med noe hyggelig, så kan det gi litt lindring. For eksempel se en serie, scrolle litt på TikTok, spille et spill, hva som helst som kan få oppmerksomheten din over på noe annet. Vær litt snill med deg selv, legg deg under et godt pledd med en pute. Kanskje en varmeflaske. Du er trygg. Vet at dette ikke frister overhodet, men prøv likevel. Anonymkode: 2171a...201
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #3 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det du skriver er helt likt opplevelser jeg også har hatt med angst. Redd for at det tipper over mentalt eller fysisk sykdom. Når dette skjer nå, rett etter ditt andre panikkanfall, så er det veldig logisk at dette er angst. Svimmelhet er uansett ikke noe "farlig symptom", det er som regel helt ufarlig (men ubehagelig). Hvis du greier å avlede deg selv litt med noe hyggelig, så kan det gi litt lindring. For eksempel se en serie, scrolle litt på TikTok, spille et spill, hva som helst som kan få oppmerksomheten din over på noe annet. Vær litt snill med deg selv, legg deg under et godt pledd med en pute. Kanskje en varmeflaske. Du er trygg. Vet at dette ikke frister overhodet, men prøv likevel. Anonymkode: 2171a...201 Tusen takk, bare dette hjelper mye ❤️ jeg har aldri opplevd angst som dette, så syntes det er veldig skummelt. Prøver å distrahere meg selv, og det hjelper heldigvis litt. Anonymkode: b9c60...fc5
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #4 Skrevet 19. februar 2023 19 minutter siden, AnonymBruker said: Tusen takk, bare dette hjelper mye ❤️ jeg har aldri opplevd angst som dette, så syntes det er veldig skummelt. Prøver å distrahere meg selv, og det hjelper heldigvis litt. Anonymkode: b9c60...fc5 Bare hyggelig. Angst kan endre form. Har vært med på det flere ganger selv og det er noe dritt. 😅 Anonymkode: 2171a...201
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #5 Skrevet 19. februar 2023 Nei eg har ikkje angst. Anonymkode: 1d656...8df
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #6 Skrevet 19. februar 2023 Jeg har ikke angst, overhodet ikke. Men for et par år siden så hadde jeg et år der jeg var skikkelig dårlig i formen, plutselig så kunne jeg bli svimmel og rar i hodet akkurat som om jeg skulle besvime vi reiste til og med på legevakten den ene gangen. Var en periode der jeg undret meg over om jeg kunne ha noe angst men jeg er ikke typen til det og jeg kjenner meg såpass godt at jeg burde jo aldri tenkt det men det var jo en enkel og grei konklusjon for min egen del. Uansett så viste det seg at jeg hadde noe underliggende som kunne tatt livet av meg og det at jeg er her i dag er egentlig ganske så tilfeldig så før man slår seg til ro med at det er angst og eventuelle leger som slenger dette ut så skal man sjekkes skikkelig. I mitt tilfelle så var det jo jeg selv som tenkte at etter år med stress så hadde det ikke vært rart om kroppen fikk en reaksjon, så var ingen leger som slengte ut dette men kjenner flere som har blitt avfeid med angst og så har det vært mer alvorlige ting. Anonymkode: 9285d...49b 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #7 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har ikke angst, overhodet ikke. Men for et par år siden så hadde jeg et år der jeg var skikkelig dårlig i formen, plutselig så kunne jeg bli svimmel og rar i hodet akkurat som om jeg skulle besvime vi reiste til og med på legevakten den ene gangen. Var en periode der jeg undret meg over om jeg kunne ha noe angst men jeg er ikke typen til det og jeg kjenner meg såpass godt at jeg burde jo aldri tenkt det men det var jo en enkel og grei konklusjon for min egen del. Uansett så viste det seg at jeg hadde noe underliggende som kunne tatt livet av meg og det at jeg er her i dag er egentlig ganske så tilfeldig så før man slår seg til ro med at det er angst og eventuelle leger som slenger dette ut så skal man sjekkes skikkelig. I mitt tilfelle så var det jo jeg selv som tenkte at etter år med stress så hadde det ikke vært rart om kroppen fikk en reaksjon, så var ingen leger som slengte ut dette men kjenner flere som har blitt avfeid med angst og så har det vært mer alvorlige ting. Anonymkode: 9285d...49b Hva hadde du? Anonymkode: 52f10...9f7
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #8 Skrevet 19. februar 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg har ikke angst, overhodet ikke. Men for et par år siden så hadde jeg et år der jeg var skikkelig dårlig i formen, plutselig så kunne jeg bli svimmel og rar i hodet akkurat som om jeg skulle besvime vi reiste til og med på legevakten den ene gangen. Var en periode der jeg undret meg over om jeg kunne ha noe angst men jeg er ikke typen til det og jeg kjenner meg såpass godt at jeg burde jo aldri tenkt det men det var jo en enkel og grei konklusjon for min egen del. Uansett så viste det seg at jeg hadde noe underliggende som kunne tatt livet av meg og det at jeg er her i dag er egentlig ganske så tilfeldig så før man slår seg til ro med at det er angst og eventuelle leger som slenger dette ut så skal man sjekkes skikkelig. I mitt tilfelle så var det jo jeg selv som tenkte at etter år med stress så hadde det ikke vært rart om kroppen fikk en reaksjon, så var ingen leger som slengte ut dette men kjenner flere som har blitt avfeid med angst og så har det vært mer alvorlige ting. Anonymkode: 9285d...49b Ikke relevant for TS da hun står i en helt annen situasjon. Hun har kjent angst og panikkangst som hun har hatt i 2 år, da må vi kunne anta at hun allerede er utredet. Hun har hatt to panikkanfall denne uken og har symptomer som stemmer overens med dette. Det du skriver her er bare egnet til å skape redsel og tvil hos noen som trenger det motsatte. Anonymkode: 2171a...201
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #9 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke relevant for TS da hun står i en helt annen situasjon. Hun har kjent angst og panikkangst som hun har hatt i 2 år, da må vi kunne anta at hun allerede er utredet. Hun har hatt to panikkanfall denne uken og har symptomer som stemmer overens med dette. Det du skriver her er bare egnet til å skape redsel og tvil hos noen som trenger det motsatte. Anonymkode: 2171a...201 Jeg ble veldig nyskjerrig selv jeg, helt ærlig skremmer du meg ikke mer enn jeg skremmer meg selv. Sannheten er at selvom det jeg opplever mest sannsynlig stammer fra angst, er det kun utredning hos lege som kan utelukke noe annet om det skulle være det i mitt tilfelle. Eneste måten å vite helt sikkert 🤷♀️ Skulle du personlig ikke ønske å utdype hva som skjedde med deg, så lar du være. -TS Anonymkode: b9c60...fc5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå