AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #1 Skrevet 19. februar 2023 Har vært på to dater med en fyr, er kvinne selv. Vi er begge i slutten av 20-årene/starten av 30-årene. Første møte var en kaffe på hver vår side av bordet, klem når vi møttes og klem når vi gikk. Andre daten var på bar, der var det faktisk satt opp slik at vi satt på samme side (og derav gode muligheter til noeee fysisk kontakt). Er vant med at menn gjør det - småting altså. Men fra han her var det ingenting, selv om jeg satt meg nærmere flere ganger. (Kanskje jeg kunne vært mer frampå selv, men liker egentlig når mannen gjør det…). To minutter før bussen min skulle komme (og jeg måtte gå for å komme meg dit, 20 meter unna) nevnte han at han er dårlig på flørting, og at han hadde lyst til å kysse meg, men ikke helt visste hvordan jeg skulle reagere. Vi tullet litt rundt det og jeg sa på en leende måte at nååhhh ble det litt merkelig, vi avtalte å møtes igjen og «kanskje» det blir noe av kyssingen neste gang. For meg blir det litt unaturlig å spørre om å kysse noen, og med ingen fysisk kontakt i løpet av daten var det jo ikke noe det akkurat hadde bygget seg opp til. Var veldig gira på å møte han etter første date, men kjenner jeg har blitt litt mindre gira nå. Liker en mann som tar litt kontroll, og nå føler jeg at han er veldig passiv. Kanskje det er for å respektere meg, kanskje jeg ikke oser «ja ja ja», jeg vet ikke. Bør jeg gi det en sjanse til, og er det noe jeg eventuelt selv bør forsøke på en tredje date? Hjemmedate? Film? Lage mat sammen? Anonymkode: baace...146
Andro Skrevet 19. februar 2023 #2 Skrevet 19. februar 2023 Åh, ville ha elsket det. Få tid til å bli kjent, og bygge opp litt stemning før han blir fysisk. Han ønsker å møte deg igjen, og det er ikke bare for å få pult. Det er da fantastisk? 7
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #3 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har vært på to dater med en fyr, er kvinne selv. Vi er begge i slutten av 20-årene/starten av 30-årene. Første møte var en kaffe på hver vår side av bordet, klem når vi møttes og klem når vi gikk. Andre daten var på bar, der var det faktisk satt opp slik at vi satt på samme side (og derav gode muligheter til noeee fysisk kontakt). Er vant med at menn gjør det - småting altså. Men fra han her var det ingenting, selv om jeg satt meg nærmere flere ganger. (Kanskje jeg kunne vært mer frampå selv, men liker egentlig når mannen gjør det…). To minutter før bussen min skulle komme (og jeg måtte gå for å komme meg dit, 20 meter unna) nevnte han at han er dårlig på flørting, og at han hadde lyst til å kysse meg, men ikke helt visste hvordan jeg skulle reagere. Vi tullet litt rundt det og jeg sa på en leende måte at nååhhh ble det litt merkelig, vi avtalte å møtes igjen og «kanskje» det blir noe av kyssingen neste gang. For meg blir det litt unaturlig å spørre om å kysse noen, og med ingen fysisk kontakt i løpet av daten var det jo ikke noe det akkurat hadde bygget seg opp til. Var veldig gira på å møte han etter første date, men kjenner jeg har blitt litt mindre gira nå. Liker en mann som tar litt kontroll, og nå føler jeg at han er veldig passiv. Kanskje det er for å respektere meg, kanskje jeg ikke oser «ja ja ja», jeg vet ikke. Bør jeg gi det en sjanse til, og er det noe jeg eventuelt selv bør forsøke på en tredje date? Hjemmedate? Film? Lage mat sammen? Anonymkode: baace...146 Her ville jeg som mann tenkt at du absolutt ikke var interessert i noe kyss, og lagt videre dating med deg på hylla. Du burde jo i stedet svart noe mer flørtende med hinting om at han var velkommen til å prøve seg - hvis det var det du var åpen for. Anonymkode: 3b72d...7da 6
svartkatt Skrevet 19. februar 2023 #4 Skrevet 19. februar 2023 Det at han sier det, tenker jeg, betyr at han vil mer.. hvorfor han ikke tar initiativet kan ha mange årsaker. Hvis du vil teste det uten å være for frempå sjøl, kan du holde klemmen lengre, kysse han på kinnet, holde han i hånda..
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #5 Skrevet 19. februar 2023 Samtykke er usexy! Hadde ca samme opplevelse med kjæresten min. Han var litt usikker, jeg, som deg, mener at han bør ta initiativet. Tredje daten så kom kysset og det var nydelig. Han er ikke usikker nå lenger. Anonymkode: a0c1b...ff0
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #6 Skrevet 19. februar 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Her ville jeg som mann tenkt at du absolutt ikke var interessert i noe kyss, og lagt videre dating med deg på hylla. Du burde jo i stedet svart noe mer flørtende med hinting om at han var velkommen til å prøve seg - hvis det var det du var åpen for. Anonymkode: 3b72d...7da Ja, kanskje jeg burde ha gjort det! Idiotisk nok var bussen min den siste for natten og jeg var kanskje litt stresset for å nå den. Ble kort tid. Sant skal sies at vi tullet rundt det og jeg opplevde stemningen som god, men kanskje ikke heeelt beste framgangsmåte fra min side. Anonymkode: baace...146
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #7 Skrevet 19. februar 2023 Ikke lett å være mann. Kvinner ønsker at det skal bli som den romantiske filmen de så da de var 10 år. I den virkelige verden blir det slik: Tar en mann kontakt med en kvinne er han creepy. Dersom han ikke tar kontakt er han for passiv og kjedelig. Basert på hva som skrives på Kvinneguiden skulle man derfor tro at heteroseksuelle forhold var umulig. Kvinner vil rett og slett ikke ha noe med menn å gjøre. Det er helt greit at kvinner er passive, men det hadde hjulpet om de var ærlige. På grunn av at kvinner er passive og notoriske løgnere, er dette oppfordringen til menn: Aldri hør på hva en kvinne sier. Det blir aldri bra uansett. Anonymkode: 79ac1...7c6 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #8 Skrevet 19. februar 2023 Hadde en mann vært fysisk på første eller andre daten hadde jeg blitt svært skeptisk, og tenkt at fyren kun er ute etter ligg. Anonymkode: 8e18b...2da 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #10 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): I den virkelige verden blir det slik: Tar en mann kontakt med en kvinne er han creepy. Dersom han ikke tar kontakt er han for passiv og kjedelig. Basert på hva som skrives på Kvinneguiden skulle man derfor tro at heteroseksuelle forhold var umulig. Kvinner vil rett og slett ikke ha noe med menn å gjøre. Det er helt greit at kvinner er passive, men det hadde hjulpet om de var ærlige. På grunn av at kvinner er passive og notoriske løgnere, er dette oppfordringen til menn: Aldri hør på hva en kvinne sier. Det blir aldri bra uansett. Anonymkode: 79ac1...7c6 Det du ønsker er en bruksanvisning på hvordan oppføre deg. Det har altså aldri slått deg at kvinner (mennesker) er forskjellige. Du kan ikke ha en oppskrift i hode på hvordan behandle alle kvinner du møter. Du må bruke noe som kalles «sosiale antenner» og lese situasjon og tilfelle til tilfelle. Dette er åpenbart for vanskelig for en del menn (les incels). Anonymkode: 8e18b...2da 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #11 Skrevet 19. februar 2023 Mange menn har blitt redd for å nærme seg kvinner etter MeToo... Anonymkode: cc305...09d 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #12 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har vært på to dater med en fyr, er kvinne selv. Vi er begge i slutten av 20-årene/starten av 30-årene. Første møte var en kaffe på hver vår side av bordet, klem når vi møttes og klem når vi gikk. Andre daten var på bar, der var det faktisk satt opp slik at vi satt på samme side (og derav gode muligheter til noeee fysisk kontakt). Er vant med at menn gjør det - småting altså. Men fra han her var det ingenting, selv om jeg satt meg nærmere flere ganger. (Kanskje jeg kunne vært mer frampå selv, men liker egentlig når mannen gjør det…). To minutter før bussen min skulle komme (og jeg måtte gå for å komme meg dit, 20 meter unna) nevnte han at han er dårlig på flørting, og at han hadde lyst til å kysse meg, men ikke helt visste hvordan jeg skulle reagere. Vi tullet litt rundt det og jeg sa på en leende måte at nååhhh ble det litt merkelig, vi avtalte å møtes igjen og «kanskje» det blir noe av kyssingen neste gang. For meg blir det litt unaturlig å spørre om å kysse noen, og med ingen fysisk kontakt i løpet av daten var det jo ikke noe det akkurat hadde bygget seg opp til. Var veldig gira på å møte han etter første date, men kjenner jeg har blitt litt mindre gira nå. Liker en mann som tar litt kontroll, og nå føler jeg at han er veldig passiv. Kanskje det er for å respektere meg, kanskje jeg ikke oser «ja ja ja», jeg vet ikke. Bør jeg gi det en sjanse til, og er det noe jeg eventuelt selv bør forsøke på en tredje date? Hjemmedate? Film? Lage mat sammen? Anonymkode: baace...146 men vil du ikke vite hvem du dater, regner med du har spørsmål du har stilt? hvem vil du egentlig å ha, og kvalifiserer han det som du ser etter? Anonymkode: 5e8af...1c0
Silva Pluvialis Skrevet 19. februar 2023 #13 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Samtykke er usexy! Hadde ca samme opplevelse med kjæresten min. Han var litt usikker, jeg, som deg, mener at han bør ta initiativet. Tredje daten så kom kysset og det var nydelig. Han er ikke usikker nå lenger. Anonymkode: a0c1b...ff0 Ikke rart det skjer mye seksuell trakassering og overgrep når folk tenker slik. Det som er usexy er ikke å sørge for samtykke, men å bare ta for seg. Det er usexy det 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #14 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mange usikre/uerfarne menn som mangler grunnleggende sosial kompetanse har blitt redd for å nærme seg kvinner etter MeToo... Anonymkode: cc305...09d Sånn. Rettet den for deg. Anonymkode: 8e18b...2da
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #15 Skrevet 19. februar 2023 Tvillingsjel skrev (29 minutter siden): Ikke rart det skjer mye seksuell trakassering og overgrep når folk tenker slik. Det som er usexy er ikke å sørge for samtykke, men å bare ta for seg. Det er usexy det Jeg vet da det. Ts klager på at mannen spør om det er greit å kysse henne. Hun syns det er unaturlig. Derfor min kommentar om at samtykke er usexy. For det er jo det. I hvert fall om det er slik at man må spørre om det og få en verbal bekreftelse. Samtykke kan gis på forskjellige måter, men noen foretrekker en verbal bekreftelse på at samtykke er gitt. Anonymkode: a0c1b...ff0
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #16 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Sånn. Rettet den for deg. Anonymkode: 8e18b...2da Du kunne godt ha tatt med manglende leseforståelse, og evne til å sette seg inn i problemstillinger, siden de ikke skjønte hva #meetoo handlet om. Anonymkode: cfa76...6cc 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #17 Skrevet 19. februar 2023 57 minutter siden, AnonymBruker said: men vil du ikke vite hvem du dater, regner med du har spørsmål du har stilt? hvem vil du egentlig å ha, og kvalifiserer han det som du ser etter? Anonymkode: 5e8af...1c0 Joda - blitt snakket om mye på begge datene, har ikke tatt med detaljer om det. Alt fungerer fint så langt med kjemien ellers, men uten noen form på fysisk kontakt på andre date føles det fort mer som et vennskap enn noe annet. «Flørtingen» er egentlig begrenset til de to siste minuttene før jeg må løpe, der han spør om å kysse meg. Savner «oppbyggingen» til det på resten av daten… 25 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg vet da det. Ts klager på at mannen spør om det er greit å kysse henne. Hun syns det er unaturlig. Derfor min kommentar om at samtykke er usexy. For det er jo det. I hvert fall om det er slik at man må spørre om det og få en verbal bekreftelse. Samtykke kan gis på forskjellige måter, men noen foretrekker en verbal bekreftelse på at samtykke er gitt. Anonymkode: a0c1b...ff0 Nettopp! Er vant med at kjemien ellers på daten viser hvor man står med hverandre og at jeg er åpen for et kyss. Er ikke vant med at det spørres om det direkte. Anonymkode: baace...146
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #18 Skrevet 19. februar 2023 Send han til meg du 😃 Så flott med menn som ikke presser seg på kroppen min med en gang! Fysisk berøring og kyssing må komme naturlig, og ikke fordi "nå har vi møttes to ganger". Jeg liker ikke å bli tatt på av fremmede menn og før det har gått 3-4 dater er han fremmed, kyssing vil jeg helst ta initiativ til og signalisere selv. Anonymkode: 45ec3...6cf 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #19 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har vært på to dater med en fyr, er kvinne selv. Vi er begge i slutten av 20-årene/starten av 30-årene. Første møte var en kaffe på hver vår side av bordet, klem når vi møttes og klem når vi gikk. Andre daten var på bar, der var det faktisk satt opp slik at vi satt på samme side (og derav gode muligheter til noeee fysisk kontakt). Er vant med at menn gjør det - småting altså. Men fra han her var det ingenting, selv om jeg satt meg nærmere flere ganger. (Kanskje jeg kunne vært mer frampå selv, men liker egentlig når mannen gjør det…). To minutter før bussen min skulle komme (og jeg måtte gå for å komme meg dit, 20 meter unna) nevnte han at han er dårlig på flørting, og at han hadde lyst til å kysse meg, men ikke helt visste hvordan jeg skulle reagere. Vi tullet litt rundt det og jeg sa på en leende måte at nååhhh ble det litt merkelig, vi avtalte å møtes igjen og «kanskje» det blir noe av kyssingen neste gang. For meg blir det litt unaturlig å spørre om å kysse noen, og med ingen fysisk kontakt i løpet av daten var det jo ikke noe det akkurat hadde bygget seg opp til. Var veldig gira på å møte han etter første date, men kjenner jeg har blitt litt mindre gira nå. Liker en mann som tar litt kontroll, og nå føler jeg at han er veldig passiv. Kanskje det er for å respektere meg, kanskje jeg ikke oser «ja ja ja», jeg vet ikke. Bør jeg gi det en sjanse til, og er det noe jeg eventuelt selv bør forsøke på en tredje date? Hjemmedate? Film? Lage mat sammen? Anonymkode: baace...146 Ikke la en mulig go mann slippe unna, bare fordi han er litt klein og dårlig på dette. Det er godt mulig har er noe passiv av seg. Men kan og være at oppførselen hans er farget av hvordan samfunnet er i dag, der man skal spørre om lov før man gjør noe. Kanskje dere ikke passer sammen. Kanskje han blir for passiv for deg. Men jeg ville gitt det enda en sjanse. Anonymkode: 7038e...dc2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #20 Skrevet 19. februar 2023 27 minutter siden, AnonymBruker said: Kanskje dere ikke passer sammen. Kanskje han blir for passiv for deg. Men jeg ville gitt det enda en sjanse. Anonymkode: 7038e...dc2 Tenker å gi det en sjanse. Hva bør jeg gjøre til neste date, invitere han hjem til meg til et eller annet? Ut på kino? Vært to dater med mye snakking, skulle gjerne hatt en aktivitet. Anonymkode: baace...146
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå