AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #1 Skrevet 19. februar 2023 Hei, er det noen som har erfaring med ubeskyttet sex rett før menstrasjon? Jeg vet aldri når mens kommer så det er litt vanskelig planlegge ut etter dette. Er det en sjanse for å bli gravid ved samleie et par dager (2-3 dager) og samme dag man får mens?☺️ eller er dette en sjelden vare som skjer? Anonymkode: 9cff3...f9d
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #2 Skrevet 19. februar 2023 Det er alltid en sjanse, men den er selvfølgelig mye lavere om du har regelmessig syklus og har sex like før mens. Men du vet aldri. Bruk prevensjon. Anonymkode: 1d8b6...b0c 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #3 Skrevet 19. februar 2023 Med uregelmessig syklus så er man ikke trygg, nei. Plutselig er eggløsning forsinket og vips er du gravid. Anonymkode: f9609...ddc 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #4 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er alltid en sjanse, men den er selvfølgelig mye lavere om du har regelmessig syklus og har sex like før mens. Men du vet aldri. Bruk prevensjon. Anonymkode: 1d8b6...b0c Vi ønsker barn, men siden syklusen min er uregelmessig vet vi aldri når vi burde forsøke. Han er borte på reisejobb i blant så vi må ta sjansene når han først er hjemme. Takk for svar! Anonymkode: 9cff3...f9d
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #5 Skrevet 19. februar 2023 Ja, har man ubeskyttet sex, kan man bli gravid. Man er aldri trygg. Sannsynligheten for å bli gravid en gitt dag i syklusen er vanskelig å beregne, og i praksis umulig å beregne selv hvis man har ustabil syklus. Ja, det er sjelden å bli gravid ved samleie rett før mens. Fordi egget sjeldent lever på det tidspunktet. Hvis dere ikke vet når dere bør prøve, må dere jo bare prøve jevnlig gjennom syklusen. Anonymkode: 43217...80e 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #6 Skrevet 19. februar 2023 Du vet jo ikke når mensen din kommer! Når du er uregelmessig fins der ingen trygge perioder. Bruk prevensjon! Anonymkode: cb77d...8b4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #7 Skrevet 19. februar 2023 Egget er bare levedyktig i ca 24 timer. Sæd kan leve i seks dager. Samleie før og på eggløsningsdagen er det som gir mulighet for graviditet. Mens kommer ca 14 dager etter eggløsning. (Hos meg kommer den 13 dager etter eggløsning.) Å ha sex 2-3 dager før mens gir dermed ingen mulighet for å bli gravid. Anonymkode: 7769e...052 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #8 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du vet jo ikke når mensen din kommer! Når du er uregelmessig fins der ingen trygge perioder. Bruk prevensjon! Anonymkode: cb77d...8b4 er da vel ikke noe vits å bruke prevensjon når de vil ha barn, da.. gjøk! Anonymkode: 28951...5d9
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #9 Skrevet 19. februar 2023 Takk for mye svar her. Fikk ikke skrevet det i innlegget men vi ønsker barn, det er derfor jeg spør om det er noe håp. Jeg viste ikke jeg ville få mens den dagen. Men vi får bare prøve videre når vi får mulighet. Anonymkode: 9cff3...f9d
Sofakona Skrevet 19. februar 2023 #10 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for mye svar her. Fikk ikke skrevet det i innlegget men vi ønsker barn, det er derfor jeg spør om det er noe håp. Jeg viste ikke jeg ville få mens den dagen. Men vi får bare prøve videre når vi får mulighet. Anonymkode: 9cff3...f9d Søk temping.. Dette er flott måte å se om du har eggløsning. Har du pcos?
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #11 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Egget er bare levedyktig i ca 24 timer. Sæd kan leve i seks dager. Samleie før og på eggløsningsdagen er det som gir mulighet for graviditet. Mens kommer ca 14 dager etter eggløsning. (Hos meg kommer den 13 dager etter eggløsning.) Å ha sex 2-3 dager før mens gir dermed ingen mulighet for å bli gravid. Anonymkode: 7769e...052 EL kan være senere enn man tror. Sjansen er selvsagt liten, men det er ingen fullstendig umulighet. Mange barn er unnfanget i sikre perioder også. Anonymkode: 1d8b6...b0c
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #12 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): EL kan være senere enn man tror. Sjansen er selvsagt liten, men det er ingen fullstendig umulighet. Mange barn er unnfanget i sikre perioder også. Anonymkode: 1d8b6...b0c Eggløsningen kan være når som helst. Mensen kommer ca 14 dager etter eggløsning. Denne syklusen har jeg eggløsning på dag 34, noe som betyr at på dag 47 får jeg mensen. Jeg har uregelmessig menstruasjon og vet aldri når eggløsning blir, men jeg vet når jeg får mensen. Alltid 13 dager etter eggløsning. Anonymkode: 7769e...052
Sofakona Skrevet 19. februar 2023 #13 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Eggløsningen kan være når som helst. Mensen kommer ca 14 dager etter eggløsning. Denne syklusen har jeg eggløsning på dag 34, noe som betyr at på dag 47 får jeg mensen. Jeg har uregelmessig menstruasjon og vet aldri når eggløsning blir, men jeg vet når jeg får mensen. Alltid 13 dager etter eggløsning. Anonymkode: 7769e...052 Men hvordan vet du at du har eggløsning?
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #14 Skrevet 19. februar 2023 Sofakona skrev (1 minutt siden): Men hvordan vet du at du har eggløsning? Endringer i utfloden. Noen dager før er den tyntflytende før den blir litt tykkere og øker i mengde. På eggløsningsdagen kommer det slim som ligner på eggehvite. Resten av syklusen har jeg såpass lite utflod at det nesten ikke er merkbart. Anonymkode: 7769e...052
Sofakona Skrevet 19. februar 2023 #15 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Endringer i utfloden. Noen dager før er den tyntflytende før den blir litt tykkere og øker i mengde. På eggløsningsdagen kommer det slim som ligner på eggehvite. Resten av syklusen har jeg såpass lite utflod at det nesten ikke er merkbart. Anonymkode: 7769e...052 Og da får du mens 13-14 dager etterpå?
Trolltunge Skrevet 19. februar 2023 #16 Skrevet 19. februar 2023 Jeg ble gravid med tvillinger ved sex dagen etter mens. Vet det så sikkert fordi jeg og min kjære bodde langt unna hverandre, jeg var så irritert over at jeg hadde mens da vi var sammen, og så glad for at vi fikk en dag uten mens før jeg dro. Det ble det tvillinger ut av. Gutt og jente. Dagen før mens vil jeg tro er veldig dårlig tidspunkt for unnfangelse.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #17 Skrevet 19. februar 2023 Sofakona skrev (20 minutter siden): Og da får du mens 13-14 dager etterpå? Jepp. Anonymkode: 7769e...052
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #18 Skrevet 21. februar 2023 Trolltunge skrev (På 19.2.2023 den 20.02): Jeg ble gravid med tvillinger ved sex dagen etter mens. Vet det så sikkert fordi jeg og min kjære bodde langt unna hverandre, jeg var så irritert over at jeg hadde mens da vi var sammen, og så glad for at vi fikk en dag uten mens før jeg dro. Det ble det tvillinger ut av. Gutt og jente. Dagen før mens vil jeg tro er veldig dårlig tidspunkt for unnfangelse. Tusen takk for svar. Vi hadde uheldigvis dagen før og 2-3 dager før det igjen. Men da får jeg ikke satse på håp der. Da får vi prøve mer igjen når han er tilbake fra jobb. Igjen tusen takk Anonymkode: 9cff3...f9d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå