TheHairyToothfairy Skrevet 19. februar 2023 #81 Skrevet 19. februar 2023 Null stress. Kompetanse og arbeidserfaring gjør meg etter mange år noe mer attraktiv enn jeg kanskje var før. Det er ikke der det ville butte imot. Regelmessige lovbrudd, uakseptabel lederstil eller vanskelige forhold for å få bruke det jeg trenger bruke for å skaffe bedre forhold til kunde er nok ting som hadde fått meg til å gå. Eller kanskje viktigst av alt, at jeg hadde kjedet meg.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #82 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hadde du buffer? Søkte du om dagpenger? Anonymkode: 183fb...e7e Ingen buffer, var sykemeld 1 mnd tid og ble stadig oppring fra NAV om friskmelding til arbeid og selv om jeg fortalte NAV hvor nedbrutt jeg var etter år med psykisk mishandling så presset de på det... Når du blir utsatt for psykisk vold over tid så mister du energi, kroppen blir rett og slett syk. Du trenger et pusterom for å se klart fordi du ikke klarer å stå opp. Jeg møtte en lege som ikke ville stille opp på arbeidsplassen til samtale ( som de er pålagt å gjøre ) og NAV som ville friskmelde meg til arbeidsformidling selv om jeg var helt nedbrutt, hjelpen jeg fikk var dagpenger som jeg etter loven har krav på da jeg har skattet mye av inntekten min. Jeg ser lite empati, respekt for enkeltindivider& folk som virkelig kan og gjør jobben sin slik de skal, det er noe som heter profesjonell omsorg Kom meg ut av DET SELV, så de kan rett og slett ta seg en BOLLE. Anonymkode: d0c75...afb 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #83 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): NAV er jo siste utvei ved tanke på alle disse tullete kursene og «tilbudene» de kommer med Anonymkode: 183fb...e7e Noen kurssteder har de gratis kaffe og te. Det er vel det eneste som er bra med disse kursene. Jeg har selv gått flere ulike kurs forrige gang jeg var ledig. Alle like meningsløse og det er helt utrolig at NAV betaler disse firmaene flerfoldige millioner for slikt. Anonymkode: 4f8e6...83c 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #84 Skrevet 19. februar 2023 Jeg tenker det i stor grad kommer an på mulighetene til å få ny jobb. Jeg har en utdanning der det skrikes etter mer arbeidskraft og hadde garantert fått ny jobb umiddelbart dersom jeg sa opp min nåværende stilling. Har mange kjente i bransjen jeg tidligere jobbet i og vet med sikkerhet at jeg hadde fått ny jobb på dagen. Dersom ny jobb var mer usikkert, tror jeg at jeg hadde holdt ut lenge før jeg sa opp. Men har aldri vært i en situasjon der det har føltes uutholdelig på jobb eller der jeg har grudd meg til å gå på jobb, så derfor er det vanskelig å svare på spørsmålet. Jeg elsker å jobbe, hadde aldri holdt ut å gå hjemme, så jeg kan ikke se for meg å slutte i jobben for å være hjemme en periode. Anonymkode: 7a232...033
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #85 Skrevet 19. februar 2023 Har regnet på dette - jeg må ha investert ca. 15 millioner i dagens penger for å kunne leve behagelig resten av livet. Da hadde jeg sagt opp på dagen - men jeg hadde sikkert prøvd rådgiving og mindre oppdrag innen mitt arbeidsfelt. Jeg har en onkel som gjorde det når han var 40. Solgte seg ut av bedriften sin, og satt igjen med rundt 10 millioner kroner. Disse satte han på indeksfond m.m., og utfører mindre prosjekter (byggrådgivning) som som gir han 300-400k i inntekt. Resterende 8-9 mnd. bruker han på hytta, barnebarna, osv. Anonymkode: e9001...293 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #86 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg tenker det i stor grad kommer an på mulighetene til å få ny jobb. Jeg har en utdanning der det skrikes etter mer arbeidskraft og hadde garantert fått ny jobb umiddelbart dersom jeg sa opp min nåværende stilling. Har mange kjente i bransjen jeg tidligere jobbet i og vet med sikkerhet at jeg hadde fått ny jobb på dagen. Dersom ny jobb var mer usikkert, tror jeg at jeg hadde holdt ut lenge før jeg sa opp. Men har aldri vært i en situasjon der det har føltes uutholdelig på jobb eller der jeg har grudd meg til å gå på jobb, så derfor er det vanskelig å svare på spørsmålet. Jeg elsker å jobbe, hadde aldri holdt ut å gå hjemme, så jeg kan ikke se for meg å slutte i jobben for å være hjemme en periode. Anonymkode: 7a232...033 Heldig du er. Jeg har alltid drømt om å ha slik arbeidsglede og lyst til å gå på jobb. Jeg har aldri hatt en jobb jeg trivdes med, men har hatt kolleger jeg har trivdes med såklart. Anonymkode: 4f8e6...83c 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #87 Skrevet 19. februar 2023 Sa ikke opp, men vikariatet mitt utløp før jeg trodde! Jeg kunne søkt på fast stilling der, men det ville jeg ikke. Hadde en buffer på 70.000, hev meg rundt for å få ekstravakter på et sykehjem og søkte om dagpenger vedsiden av. Ble gående 2 mnd uten noe innkommende penger så brukte opp nesten hele bufferen min. Fikk heldigvis en fast stilling et annet sted ganske kjapt etter dette. Men var veldig bekymret for at jeg ikke skulle få ny jobb raskt. Gikk bra! Har spart opp 50.000 på bufferen igjen nå 2 mnd senere. Var mye bedre lønn enn jeg trodde på det nye stedet 🤗 Anonymkode: dc887...696
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #88 Skrevet 19. februar 2023 Sa opp fordi jeg ikke holdt ut jobben, og hadde ikke lyst til å ende opp sykemeldt og i en evig runddans med tilrettelegging og omplassering. Tok sjansen fordi jeg har en utdanning som er enkel å få jobb med, hvor som helst i landet, og fordi jeg har en buffer som hadde holdt oss levende ganske lenge. Risikoen ved å bli værende var mye større. Anonymkode: 012cc...177 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #89 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Heldig du er. Jeg har alltid drømt om å ha slik arbeidsglede og lyst til å gå på jobb. Jeg har aldri hatt en jobb jeg trivdes med, men har hatt kolleger jeg har trivdes med såklart. Anonymkode: 4f8e6...83c Jeg føler meg veldig heldig, gleder meg til å gå på jobb nesten hver eneste dag. Tenker nesten daglig på hvor heldig jeg er, særlig i perioder der jeg har venner som mistrives skikkelig på jobb. Er godt voksen, så har ca. 30 år i arbeidslivet bak meg og har jobbet hardt for å få drømmejobben som jeg har i dag. Har to helt ulike utdannelser, så jeg har flere muligheter dersom noe skulle skje i den jobben jeg har i dag. Anonymkode: 7a232...033 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #90 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det må faktisk finnes en diagnose om man skal bli sykmeldt. Ekstrem mistrivsel er for eksempel ingen diagnose selv om man kan få en på sikt. Anonymkode: 4f8e6...83c Hvis man går til lege for mistrivsel så har det gått så langt at man har helseproblemer pga det da. Er ikke det selvsagt da? Anonymkode: 73074...bde 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #91 Skrevet 19. februar 2023 Har buffer men ville ikke sagt opp før ny jobb. Anonymkode: c4efd...053
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #92 Skrevet 19. februar 2023 Det vil selvsagt variere fra person til person, men jeg måtte hatt en god buffer for å si opp jobben sånn helt uten videre. Ellers hadde jeg gjort det for lenge siden. Anonymkode: 9dfb6...7f9
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #93 Skrevet 19. februar 2023 Hadde mistrivsel blitt stor nok, større enn den er, så hadde jeg sagt opp . Er i en jobb full av folk men er dødsens ensom. Så det skal ikke så mye til for å bikke meg over. Skulle nok fått litt småjobber så jeg greide meg til jeg fikk dagpenger. Anonymkode: 73074...bde 1
Alice123 Skrevet 19. februar 2023 #94 Skrevet 19. februar 2023 (endret) Jeg hadde ca 3 mnd buffer og jobber i et veldig smalt felt hvor jeg allerede er godt etablert. Sa opp fordi min leder byttet jobb. Jeg jobber veldig prosjektbasert, og alt avhenger av leder. Da min leder sa opp sa jeg også opp fordi jeg ville kunne velge min egen leder. Var arbeidsledig i to uker. Edit: vil legge til at jeg passet på å si opp ca. 1 mnd etter min leder sa opp, så jeg visste hvem den nye lederen var. Pga oppsigelsestid jobbet jeg noen uker under den nye lederen og var veldig glad jeg hadde sagt opp. Endret 19. februar 2023 av Alice123
Cordellia Skrevet 20. februar 2023 #95 Skrevet 20. februar 2023 Jeg vurderer gjøre det fordi jeg ikke takler jobben mer. Jobber i helsevesenet og arbeidsbelastningen kombinert med konstant kjeft og helse som ikke er på topp er mitt grunnlag. Lett å si man kan sykemelde seg men jeg har ingen interesse av å være langtidssykemeldt. Har allerede vært sykemeldt over kortere tid og det løser jo ikke noe Det er heller lite/ingen muligheter for tilrettelegging. Jeg søker jobber kontinuerlig men vurderer likevel si opp til tross for at jeg ikke har noe annet enda. Nødløsningen blir vel bemanningsbyrå.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #96 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Noen kurssteder har de gratis kaffe og te. Det er vel det eneste som er bra med disse kursene. Jeg har selv gått flere ulike kurs forrige gang jeg var ledig. Alle like meningsløse og det er helt utrolig at NAV betaler disse firmaene flerfoldige millioner for slikt. Anonymkode: 4f8e6...83c Akkurat. Jeg gidder ikke slike kurs. Heldigvis er det ikke alle veiledere som sender folk til slikt Anonymkode: 183fb...e7e 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #97 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg tenker det i stor grad kommer an på mulighetene til å få ny jobb. Jeg har en utdanning der det skrikes etter mer arbeidskraft og hadde garantert fått ny jobb umiddelbart dersom jeg sa opp min nåværende stilling. Har mange kjente i bransjen jeg tidligere jobbet i og vet med sikkerhet at jeg hadde fått ny jobb på dagen. Dersom ny jobb var mer usikkert, tror jeg at jeg hadde holdt ut lenge før jeg sa opp. Men har aldri vært i en situasjon der det har føltes uutholdelig på jobb eller der jeg har grudd meg til å gå på jobb, så derfor er det vanskelig å svare på spørsmålet. Jeg elsker å jobbe, hadde aldri holdt ut å gå hjemme, så jeg kan ikke se for meg å slutte i jobben for å være hjemme en periode. Anonymkode: 7a232...033 Ikke for å være hjemme lenge. Det er kjedelig, ja. Men for å tenke «hva vil jeg videre» og søke noe annet. Få en liten pustepause. Anonymkode: 183fb...e7e 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #98 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Har regnet på dette - jeg må ha investert ca. 15 millioner i dagens penger for å kunne leve behagelig resten av livet. Da hadde jeg sagt opp på dagen - men jeg hadde sikkert prøvd rådgiving og mindre oppdrag innen mitt arbeidsfelt. Jeg har en onkel som gjorde det når han var 40. Solgte seg ut av bedriften sin, og satt igjen med rundt 10 millioner kroner. Disse satte han på indeksfond m.m., og utfører mindre prosjekter (byggrådgivning) som som gir han 300-400k i inntekt. Resterende 8-9 mnd. bruker han på hytta, barnebarna, osv. Anonymkode: e9001...293 Det er ikke det tråden handler om ☺️ Anonymkode: 183fb...e7e
Tone83 Skrevet 20. februar 2023 #99 Skrevet 20. februar 2023 Hvis jobben gjør meg sykere og sykere. hadde ikke sagt opp pga mistrivsel, risikerer ikke hus og hjem for noe annet enn å sikre helsa.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #100 Skrevet 20. februar 2023 Tone83 skrev (1 minutt siden): Hvis jobben gjør meg sykere og sykere. hadde ikke sagt opp pga mistrivsel, risikerer ikke hus og hjem for noe annet enn å sikre helsa. Mistrivsel fører jo til dårligere helse Anonymkode: 183fb...e7e 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå