AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #1 Skrevet 19. februar 2023 Hei. Jeg har blitt gravid og jeg å samboer var enig om at vi ikke skulle ta abort om dette skjedde. (Uplanlagt gravid). Men nå i det siste har han ignorert meg og er sint. Sier jeg må ta abort eller så drar han fra meg og vårt første barn på 2 år. Blir sint for absolutt alt. Eksempel: jeg ikke smører mat, gir han brus, gir han middag eneste gangene han ikke ignorerer meg er hvis han vil ha sex. Men etter det så er han Irritert og sint. Han Sitter bare alene på rommet sitt. Prøvd Å snakke med han men da svarer han bare « hæ? Jeg er ikke sint» eller « skjønner hvis du vil dra, så du kan dra» Aner ikke hva jeg vil med innlegget. Men noen som har vært borti det samme? Kan 2 åringen merke at far er slik? Anonymkode: 75a50...6cd
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #2 Skrevet 19. februar 2023 Enten familievernkontoret for å faktisk få til en sunn kommunikasjon eller gå fra hverandre. Han oppfører seg som en drittsekk. Dere var enige om å beholde om det skulle skje. Da kan han faktisk ikke komme i ettertid å bli sur og tverr. Slutt å prøve å blidgjøre han. Hente brus til han og smøre mat til han? Hva faen. Det klarer en voksen mann selv. Selvfølgelig merker en 2 åring at pappa ikke er den personen han kjenner lenger. Anonymkode: db4e9...929 17 8
Sofakona Skrevet 19. februar 2023 #3 Skrevet 19. februar 2023 Gå fra han og ta abort om du ikke vil sitte med 2 barn alene 9 4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #4 Skrevet 19. februar 2023 For en dritt han er! Han er voksen, han vet at sex kan føre til (uønsket) graviditet. Han har vært med på leken, nå får han tåle steken og oppføre seg voksent. Jeg hadde seriøst vurdert brudd. Han takler jo ikke livets oppturer og nedturer. Anonymkode: ff478...a5d 6 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #5 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hei. Jeg har blitt gravid og jeg å samboer var enig om at vi ikke skulle ta abort om dette skjedde. (Uplanlagt gravid). Men nå i det siste har han ignorert meg og er sint. Sier jeg må ta abort eller så drar han fra meg og vårt første barn på 2 år. Blir sint for absolutt alt. Eksempel: jeg ikke smører mat, gir han brus, gir han middag eneste gangene han ikke ignorerer meg er hvis han vil ha sex. Men etter det så er han Irritert og sint. Han Sitter bare alene på rommet sitt. Prøvd Å snakke med han men da svarer han bare « hæ? Jeg er ikke sint» eller « skjønner hvis du vil dra, så du kan dra» Aner ikke hva jeg vil med innlegget. Men noen som har vært borti det samme? Kan 2 åringen merke at far er slik? Anonymkode: 75a50...6cd Han høres svært, svært, svært ustabil ut. Han gaslighter deg, emosjonelt manipulerer og utpresser, silent-treatment. Alt dette defineres som psykisk vold. Og ikke nok med det, han oppfører seg som en tenåring som bor hjemme med mammaen sin «gi meg bruuuus… gi meg middaaag» 😂🚩. Og dette er en mann du finner givende og attraktiv, okei 🥱😂 Anonymkode: f6a4a...f79 14 1 6
Hjelpsom Skrevet 19. februar 2023 #6 Skrevet 19. februar 2023 Hvis forholdet i det hele tatt skal være liv laga. Må dere til Fvk for samlivssamtaler og han må på sinnemestringskurs. Du må forlange dette om du ønsker å fortsette samliv med han for han kommer til å stritte imot. Den som er sint ser ofte ikke selv at han er sint eller forstår konsekvensene av sinnet. 5
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #7 Skrevet 19. februar 2023 Om barnet merker at en av dets viktige relasjoner plutselig ikke vil ha noe med det å gjøre? Vel, ikke bare kan barnet merke det, men også faktisk ta skade av at en slik relasjon plutselig endrer seg så kraftig... Anonymkode: 33d8c...7b5 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #8 Skrevet 19. februar 2023 Vil du virkelig være sammen med denne mannen? Tenker du at det er sunt for 2-åringen å vokse opp i et sånt hjemmemiljø? Anonymkode: 18bbf...1f8 4 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #9 Skrevet 19. februar 2023 Ikke la deg presse til abort. Du klarer to barn alene. Hvis mannen har endret seg totalt, er det vel enten rusmisbruk eller psykisk sykdom. Men du bør jo ikke bo sammen med han hvis dette ikke bedrer seg. Anonymkode: ccc1f...fe0 4 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #10 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ikke la deg presse til abort. Du klarer to barn alene. Hvis mannen har endret seg totalt, er det vel enten rusmisbruk eller psykisk sykdom. Men du bør jo ikke bo sammen med han hvis dette ikke bedrer seg. Anonymkode: ccc1f...fe0 Ta har jo allerede to barn alene, så hvis hun kvitter seg med det mannebarnet bør det gå. Anonymkode: d8da8...c73 12
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #11 Skrevet 19. februar 2023 Sint fordi du ikke gir ham mat og brus? Er han fysisk funksjonshemmet og du pleier å mate ham? Anonymkode: a9136...ed1 5 2
Andro Skrevet 19. februar 2023 #12 Skrevet 19. februar 2023 2-åringen din kjenner hva som skjer, og det er skadelig for barnet. Du skal oppsøke hjelp med en gang. Du utsettes for psykisk vold fra din samboer. Vold gir psykiske skader, både hos deg som utsettes for det og hos barn som er vitner. Det er ditt ansvar å få slutt på det. Han kommer ikke til å endre seg. Aggresjon eskalerer ofte under graviditet. Ring krisesenteret på telefon. De gir gode råd, og kan hjelpe deg å analysere situasjonen. De kan også hjelpe deg å komme bort. 4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #13 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Sint fordi du ikke gir ham mat og brus? Er han fysisk funksjonshemmet og du pleier å mate ham? Anonymkode: a9136...ed1 Nei selvfølgelig gjør jeg ikke det. Men lager middag til alle sammen. Og har smørt mat for han når jeg allerede har laget til barnet. Men skjer jo ikke hverdag. Anonymkode: 75a50...6cd
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #14 Skrevet 19. februar 2023 Andro skrev (8 minutter siden): 2-åringen din kjenner hva som skjer, og det er skadelig for barnet. Du skal oppsøke hjelp med en gang. Du utsettes for psykisk vold fra din samboer. Vold gir psykiske skader, både hos deg som utsettes for det og hos barn som er vitner. Det er ditt ansvar å få slutt på det. Han kommer ikke til å endre seg. Aggresjon eskalerer ofte under graviditet. Ring krisesenteret på telefon. De gir gode råd, og kan hjelpe deg å analysere situasjonen. De kan også hjelpe deg å komme bort. Tusen takk for tips! Og jeg merker på barnet at det er mere sint og vil bare være hos meg og ikke pappaen sin. Alle følelsene til barnet viser hun til meg. er så lett å si men vanskelig å gjøre. Men alt for at barnet mitt skal ha det bra! Anonymkode: 75a50...6cd 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #15 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Ikke la deg presse til abort. Du klarer to barn alene. Hvis mannen har endret seg totalt, er det vel enten rusmisbruk eller psykisk sykdom. Men du bør jo ikke bo sammen med han hvis dette ikke bedrer seg. Anonymkode: ccc1f...fe0 Har bestilt time. Men har egentlig ikke noe lyst til å ta det bort. Har sagt hele tiden at jeg ikke vil vis det skjer. Men da drar han. Når jeg sa jeg bestilte da svarte han. At han skulle gjøre alt for meg og være der og støtte meg.. Anonymkode: 75a50...6cd
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #16 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei selvfølgelig gjør jeg ikke det. Men lager middag til alle sammen. Og har smørt mat for han når jeg allerede har laget til barnet. Men skjer jo ikke hverdag. Anonymkode: 75a50...6cd La ham fikse sin egen brødmat. Jeg er 43 år og har aldri i mitt liv laget brødskiver til en kjæreste. Og jeg er aldri singel. Merkelig oppførsel å ikke bare ordne egen mat, og spesielt når dere har barn. Anonymkode: a9136...ed1 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #17 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): La ham fikse sin egen brødmat. Jeg er 43 år og har aldri i mitt liv laget brødskiver til en kjæreste. Og jeg er aldri singel. Merkelig oppførsel å ikke bare ordne egen mat, og spesielt når dere har barn. Anonymkode: a9136...ed1 Helt enig. Men er jeg dum snill.. orker ikke små krangling over sånne ting. Men nå skal jeg faktisk si at han må gjøre det selv også se hva han svarer! Anonymkode: 75a50...6cd
Andro Skrevet 19. februar 2023 #18 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har bestilt time. Men har egentlig ikke noe lyst til å ta det bort. Har sagt hele tiden at jeg ikke vil vis det skjer. Men da drar han. Når jeg sa jeg bestilte da svarte han. At han skulle gjøre alt for meg og være der og støtte meg.. Kjenner ei som tok abort for å beholde en slik kald og sint kjæreste. Ikke lenge etter ville han at hun skulle bli gravid igjen. Hva som helst for å ta regien. Ikke gå i denne fella. Bestem deg for hva DU vil, og gjennomfør det - enten han blir eller drar. Din kropp, ditt valg. Alene. 2 8
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #19 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har bestilt time. Men har egentlig ikke noe lyst til å ta det bort. Har sagt hele tiden at jeg ikke vil vis det skjer. Men da drar han. Når jeg sa jeg bestilte da svarte han. At han skulle gjøre alt for meg og være der og støtte meg.. Anonymkode: 75a50...6cd Om du skulle ta abort, så burde du dra fra han uansett. Om det blir et barn til eller ikke, så er det ikke bra å leve med en slik mann. Anonymkode: 33b91...8ad 6 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #20 Skrevet 19. februar 2023 Andro skrev (Akkurat nå): Kjenner ei som tok abort for å beholde en slik kald og sint kjæreste. Ikke lenge etter ville han at hun skulle bli gravid igjen. Hva som helst for å ta regien. Ikke gå i denne fella. Bestem deg for hva DU vil, og gjennomfør det - enten han blir eller drar. Din kropp, ditt valg. Alene. Huff. Sånn skal det jo ikke være! Men føler også jeg tvinger på han et barn han ikke vil ha.. og hvis han drar så blir jo 2 åringen helt knust over å ikke ha pappaen sin. Hun er jo glad i pappaen sin men er jo mest jeg som er med henne og gjør alt fra legging. Gi mat, bleie kle på, levere i barnehagen. Heldigvis har hun bestemor i nærheten som stiller opp! Anonymkode: 75a50...6cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå